کد خبر : 758
تاریخ انتشار : جمعه 2 ژانویه 2015 - 18:01
-

هشدار تند حماس به سازمان ملل؛ از خواب برخیزید؛ روزی شما را محاکمه می کنیم

خلیل الحیه گفت:«‌به سازمان ملل متحد می گوییم که ما می بینیم و از شما می شنویم که نوعی کندی و توطئه در ادامه محاصره باریکه غزه و تاخیر در آغاز بازسازی این منطقه وجود دارد و از آنها می خواهیم قبل از آنکه مردم انقلاب کنند، از خواب برخیزند. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس

خلیل الحیه گفت:«‌به سازمان ملل متحد می گوییم که ما می بینیم و از شما می شنویم که نوعی کندی و توطئه در ادامه محاصره باریکه غزه و تاخیر در آغاز بازسازی این منطقه وجود دارد و از آنها می خواهیم قبل از آنکه مردم انقلاب کنند، از خواب برخیزند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به سازمان ملل متحد درباره تاخیر در بازسازی باریکه غزه هشدار داد .

به گزارش علویون از شبکه خبر؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه ، خلیل الحیه از رهبران جنبش حماس، امروز در خطبه های نماز جمعه به سازمان ملل متحد درباره پیامدهای تاخیر در بازسازی  باریکه غزه و همچنین درباره توطئه و کندی روند شکست محاصره آن هشدار داد .

الحیه در خطبه های امروز که جنبش حماس، آن را  مقابل مقر سازمان ملل متحد در غزه برگزار کرده بود، گفت:« به سازمان ملل متحد و همه دنیا هشدار می دهیم که آنچه در حق فلسطینیان انجام می دهید فقط تندروی را در میان مردم رواج می دهد .»

وی در حضور صدها نفر از نمازگزاران تاکید کرد :«‌به سازمان ملل متحد می گوییم که ما می بینیم و از شما می شنویم که نوعی کندی و توطئه در ادامه محاصره باریکه غزه و تاخیر در آغاز بازسازی این منطقه وجود دارد و از آنها می خواهیم قبل از آنکه مردم انقلاب کنند، از خواب برخیزند .

این مقام جنبش حماس همچنین تصریح کرد، پنج ماه از پایان جنگ غزه می گذرد، سازمان ملل متحد،‌ تشکیلات خودگردان و دولت برای صاحبان خانه های ویران شده چه کرده اند ؟

خلیل الحیه

خلیل الحیه تاکید کرد، به سازمان ملل متحد می گوییم باید نماینده مردم جهان باشد، اما ادامه محاصره و تاخیر در بازسازی باریکه غزه جنایت انسانی است و روزی خواهد رسید که همه آنها را محاکمه خواهیم کرد .

الحیه خطاب به محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان و رامی حمدلله، رئیس دولت توافق فلسطینی گفت:«‌از شما خواهش می کنیم برای این مردم و قدس، بازی با منافع مردم را تمام کنید، ما از حمایت از مردم فلسطین و حقوق کارمندان کوتاه نخواهیم آمد .»

امروز (جمعه) هیئتی  از نمایندگان دولت وفاق ملی فلسطین که دوشنبه وارد باریکه غزه شده بودند، بدون هیچ اشاره ای به اجرای مفاد آشتی با حماس ، غزه را ترک کردند .

دوم ژوئن سال ۲۰۱۴ دو طرف فلسطینی با یکدیگر توافق کردند، دولت وفاق ملی زمام امور را در غزه به عهده بگیرد و نقش اساسی را در بازسازی باریکه غزه و دریافت کمک ها ایفا کند.

در جنگ اخیر غزه ۲۲۰۰ فلسطینی که بیشتر غیر نظامی بودند کشته شدند.

 

منبع: شبکه خبر

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + هجده =