به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مصطفی آذرکیش در این کارگاه ضمن قدر دانی از ریاست و مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار ، همکاری سازمان بورس با آموزش و پرورش را برای راه اندازی رشته بورس بسیار عالی توصیف کرد و برگزاری این کارگاه را موجب ارتقای کیفیت آموزشی و توسعه مهارت ها که اولویت وزارت آموزش و پروش است، دانست.
آذرکیش با اشاره به یونسکو و مواردی که در بحث آموزش دیدهاند، گفت: یونسکو آموختن را به چهارستون در نگاه بلند مدتش دیده است: آموختن برای دانستن، آموختن برای به کار بستن، آموختن برای زیستن و آموختن برای با دیگران زیستن در ارتباط با این موضوع تقریباً در محتواها ورود پیداکرده و این دغدغه ها با محتوا و دروسی که با دانشآموز در شرایط جدید کار میشود به حداقل میرسد.
مدیرکل دفتر آموزشهای کار و دانش وزارت آموزشوپرورش، افزود: شمار رشتههای کارودانش به ۲۶۴ رشته رسیده است و بر اساس تفاهم نامه آموزش و پرورش با سازمان بورس اوراق بهادار ، آخرین رشتهای که به مجموعه رشتههای کارودانش در سال تحصیلی فعلی اضافه شد رشته “بورس” بود.
کارگروههای قطبی منطقهای در پنج استان با حضور رؤسای ادارات فنی و حرفهای و کاردانش سراسر کشور و در قالب پنج قطب راهاندازی شد و اولین دور از نشست تخصصی در اواخر مرداد برگزار شد.
وی افزود: مبلغی برای تجهیز هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش که برابر با ۲۵ میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون تومان است، پیشبینی شد.آذرکیش افزود: توسعه برخی از رشتههای جدید متناسب با نیازهای بازار کار مدنظر است که در تعامل با سایر دستگاهها برنامهریزی شده و بعضی از آنها هم راهاندازی شده؛ مانند رشتههای تجهیزات پزشکی و تعمیر موتورسیکلت که متناسب با اقتضای استانها، متفاوت است.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: از جمله رشتههایی که از مهر راهاندازی شد، رشته بورس و اوراق بهادار در شاخه کاردانش است که منجر به دریافت دیپلم بورس و اوراق بهادار در چهار استان با ظرفیت پذیرش ۲۰۰ هنرجو می شود.وی اضافه کرد: این رشته در استانهای تهران، البرز، اصفهان و خراسان رضوی به صورت آزمایشی برگزار می شود و در ۱۰ رشته محل یعنی در هر استان دو رشته محل در هنرستان کاردانش پسرانه و دخترانه راه اندازی شده است.
آذرکیش در باره افزایش تعداد هنرستانهای کاردانش گفت: در سیاست توسعه بر اساس نشانگرهای ارزشیابی که در بهمن گذشته توسط شورای عالی آموزش و پرورش ابلاغ شد و استانداردی که تعریف شد، توسعه آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش تا ۲۶/۴۸ درصد در نظر گرفته شد.
مدیرکل دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به سیاست کلان در کشور، توسعه را مد نظر خواهیم داشت و بیشتر تمایل داریم همراه با توسعه کمی، توسعه کیفی داشته باشیم و الان تمامی دستگاههای متولی آموزش در آموزش رسمی دارای یک استاندارد آموزشی شدهاند و ما سفارش استاندارد را میدهیم و آنها تدوین استاندارد را انجام میدهند.وی تصریح کرد: این مزیتی است که میتوانیم هنرستانهای کاردانش را در هر کجا داشته باشیم و بر اساس امکانات خود و داخل و خارج آموزش و پرورش و انعطاف در زمان، مکان و محتوا در شاخه کاردانش، رشته داشته باشیم.آذر کیش اظهار کرد: در حال حاضر در همه جا توسعه ی آموزش های مهارتی را در اولویت برنامه های خود قرار دادهاند و در قوانین و بیانه های خود به صورت جدی این موضوع را پیگیری می کنند. وی در پایان با تشکر از معلمان و هنرآموزانی که از سراسر کشور در این کارگاه شرکت کرده اند افزود: کارگاههای آموزشی یکی از اثر بخشترین گونه های آموزش در عصر حاضر است برگزاری کارگاه های آموزشی به شیو? مشارکتی فراخواندن مخاطب به آموزش و ارزش نهادن به نیازها و خواسته هایش در جلو بردن اهداف آموزشی است توجه به ارزشهای انسانی و ایجاد ارتباط بین محتوا، موضوع و تجربه های شرکت کنندگان در این شیوه آموزش، موجب می شود تا مخاطبان از زمانی که برای آموزش می گذارند لذت ببرند و خود را در آن سهیم بدانند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0