کد خبر : 17341
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 می 2017 - 15:51
-

پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی از برکت امامت ولایت امام خمینی(ره) است

پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی از برکت امامت ولایت امام خمینی(ره) است

به گزارش قائم آنلاین، سیّد روح‌الله مصطفوی متولد اول مهر ۱۲۸۱ و در ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ درگذشت و مشهور به سید روح‌الله موسوی خمینی، آیت‌الله خمینی و در میان طرفدارانش به «امام خمینی» و «رهبر کبیر انقلاب»، اولین رهبر و اولین ولی فقیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود. امام خمینی (ره) از مراجع تقلید شیعه

به گزارش قائم آنلاین، سیّد روح‌الله مصطفوی متولد اول مهر ۱۲۸۱ و در ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ درگذشت و مشهور به سید روح‌الله موسوی خمینی، آیت‌الله خمینی و در میان طرفدارانش به «امام خمینی» و «رهبر کبیر انقلاب»، اولین رهبر و اولین ولی فقیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود.
امام خمینی (ره) از مراجع تقلید شیعه بود که انقلاب ۱۳۵۷ ایران را رهبری کرد و در پی به نتیجه رسیدن آن، پس از اعلام نتیجه انتخابات تعیین نظام انقلاب، نظام جمهوری اسلامی ایران را بنیان گذارد و تا پایان عمرش رهبر ایران ماند.
از او بیش از چهل کتاب در زمینه‌های اخلاق، فقه، عرفان، فلسفه، حدیث، شعر و تفسیر به جای مانده که بیشتر آنها را پیش از انقلاب اسلامی ایران نوشت.
در زمان حکومت محمدرضا پهلوی، یک بار در عاشورای سال ۱۳۴۲ به‌ دلیل سخنرانی خطاب به شاه، ۱۰ ماه زندانی شد و بار دیگر به‌دلیل سخنرانی علیه قانون کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳، ۱۵ سال تبعید شد.
امام راحل دوران تبعیدش را حدود یک سال در ترکیه، سپس عراق و در پایان، برای چند ماه در فرانسه گذراند و در دوران تبعید، پیگیر اوضاع سیاسی ایران بود و با ارسال پیام و اعلامیه از دور، اسلام‌گرایان و مخالفان نظام شاهنشاهی را رهبری می‌کرد و در این دوران به تدوین نظریه ولایت فقیه پرداخت.
خمینی کبیر ۱۶ روز پس از این ‌که محمدرضا پهلوی ایران را ترک کرد، در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ روانه ایران شد و در ۲۲ بهمن همان سال، انقلاب به رهبری او به پیروزی رسید.
پیش از ورود وی به کشور طرح ترور توسط شاپور بختیار به اسراییل پیشنهاد شد اما موساد این پیشنهاد را نپذیرفت.
دهه رهبری امام خمینی(ره) همراه با کودتا و ترورهای گسترده و همچنین جدا کردن بخش‌های مختلف کشور توسط سازمان‌های شبه نظامی مورد حمایت کشورهای خارجی بود و نهایتاً حمله عراق به ایران، افزایش مداوم قدرت طرفدارانش از جمله با پیروزی حزب جمهوری اسلامی در انتخابات مجلس اول و ریاست جمهوری دوم، حذف گروه‌های مخالف معمولاً خشونت‌آمیز و به‌رغم مقاوت آنها، افزایش اِعمال کنترل‌های ایدئولوژیکی و رفتاری بر مردم بود.
به فرمان ایشان کمیته امداد، جهاد سازندگی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهضت سوادآموزی، سازمان بسیج مستضعفین، و شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.
تشییع جنازه وی با بیش از ده میلیون نفر تشییع کننده که حدود یک ششم کل جمعیت ایران بود در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بزرگترین و شلوغ‌ترین تشییع جنازه ثبت شد.

آیت‎الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه میان رهبران سیاسی و دینی در کشورها تفاوت وجود دارد، اظهار کرد: رهبران سیاسی در جوامع مختلف تنها خواستار و پیرو منافع خود و خانواده و دوستانشان هستند اما رهبران دینی مصالح دین، کشور و مردم را می‌خواهند و تفاوت امام خمینی (ره) با دیگر رهبران انقلاب‌های جهان این بود که ایشان با ایجاد حکومت اسلامی و تبیین اصل ولایت‌فقیه برای رضای خدا و مصلحت اسلام و مردم قیام و جهاد کردند و به همین دلیل تا همیشه تاریخ زنده خواهند بود.
وی دلیل پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی را از برکت امامت ولایت دانست و افزود: اینکه انقلاب اسلامی ایران مقابل این‌همه مشکلات و در برابر ابرقدرت‌های جهان ایستادگی کرد از برکت امامت ولایت است و سربازان و جهادگران و شهدای ایران که امروز پشتوانه و مایه اقتدار نظام و انقلاب اسلامی هستند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با یاد‌آوری مذاکرات سکولار‌ها در مجلس خبرگان قانون اساسی که امام خمینی را یک استثنای تاریخی می‌دانستند اما در ادامه ولایت فقیه بعد از امام خمینی(ره) تردید کردند به دیدگاه امام راحل در همان ایام و در پاسخ به مخالفان، گفت: امام خمینی(ره) بدون وجود ولایت‌فقیه را حکومت طاغوتی دانست و گفت که ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله است که «اگر پشتیبان ولایت فقیه باشید به مملکت آسیبی نمی‌رسد».
امام جمعه قائم‌شهر، با اشاره به اینکه عامه مردم کشور، ولایت‌مدار هستند و در صحنه‌های مختلف از آن دفاع کردند اما برخی از خواص در برخی مواقع کم آوردند و از قافله عقب ماندند، تصریح کرد: هر‌گاه دولت و ملت هماهنگ با ولایت باشند شاهد پیروزی و موفقیت و هر‌گاه از ولایت فاصله بگیرند، آغاز شکست است.
احمد ابراهیمی کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی در گفت‎و‎گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه امام خمینی دارای سبک پارانوئیدی در سیاست بود، اظهار کرد: وی آمریکا را شیطان بزرگی نامیده بود که همواره در حال توطئه علیه ایران و اسلام است و امام خمینی به درستی بر این امر آگاه بود و در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی می‌کرد.
وی افزود: حضرت امام خمینی به عنوان پاسدار ارزش‌های اسلامی در همه جوانب اداره جامعه و از جمله اقتصاد به دنبال پایه‌ریزی نظام اقتصاد اسلامی بود.
کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی، تصریح کرد: حضرت امام (ره)، انقلاب اسلامی را انقلاب محرومان و مستضعفان می‌دانست و در واقع انقلاب اسلامی اصولا از جانب مستضعفان علیه مستکبران برپا شد.
این کارشناس عنوان کرد: از دیدگاه امام(ره)، اقتصاد اسلامی سرمایه‌ داری و کمونیستی نیست یعنی هیچ کدام از این دو مکتب مشروعیت ندارند.
ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع مالکیت فردی که محل نزاع این دو دیدگاه است در حد معقول و مشروع در اسلام وجود دارد و خیلی هم گسترده است و محدود به آنچه سوسیالیست‌ها می‌گویند نیست.
ابراهیمی با اشاره به نظرات امام که معتقد بودند در اصل اسلام، محدودیت مالکیت فردی تنها بر اساس رعایت حلال و حرام و مشروع و نامشروع است، این حد مشروعیت، کنترل شدیدی در ثروت از لحاظ کمی و کیفی بوجود می‌آورد، خاطر نشان کرد: امام بر عدالت اجتماعی و دفاع از مستضعفین و مقابله با مستکبرین تاکید داشتند و این را یکی از اصول مکتب اسلامی می دانستند که به نوبه خود، در تعدیل ثروت و برابری تقریبی سطح زندگی جامعه بسیار نقش دارد و نیاز به توضیح نیست که باید عدالت اجتماعی را در همه ابعاد و سطوح اقتصادی از جمله در واگذاری و تقسیم اراضی دولتی و انفال گسترش بدهیم .
وی تصریح کرد: از نظر امام اقتصاد تنها یک وسیله برای رسیدن به اهداف غایی بشر است و نه هدفی که همه فعالیت های انسان بر مبنای آن تنظیم شود.به عبارت دیگر براساس بینش الهی که کمال انسان را در قرب هرچه بیشتر نسبت به خداوند و بالاترین ابتهاج ممکن برای انسان را در بندگی خداوند می داند،
به گزارش قائم آنلاین، عده‌ای امام خمینی را یک روحانی سنتی می‌دانند اما وی در واقع از لحاظ نظریه سیاسی و استراتژی پوپولیستی مذهب‌گرای خود، نوآور مهمی در ایران بود.
در صورتی اداره نظام، اداره‌ای اسلامی است که تمامی الگوها، مدل‌های توسعه و ساختارهای اجتماعی بر اساس مبانی دینی شکل گرفته باشد و تحقق این امر خطیر بر عهده نهادهای فرهنگ‌ساز جامعه است، به دیگر سخن فقط در صورتی می‌توان امید به تحقق نظام کامل اسلامی داشت که حوزه‌های علمیه به استنباط احکام اجتماعی اسلام و دانشگاه به تولید معادلات کاربردی اسلامی همت گمارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 − دو =