رحمانیموحد تصریح کرد: ظرفیتهای تاریخی، طبیعی و گردشگری سلامت کشورمان بسیار است، ولی باید این ظرفیت ها معرفی شوند، در حالی که با تبلیغات منفی درباره کشورمان نیز مواجه هستیم، بنابراین باید هر دوی این زمینهها را با اندک منابع مالی که داریم مدیریت کرد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت: بخش خصوصی در حوزه گردشگری کشورمان، تجربیات کشورهای دیگر را دیده است و بر همان اساس نیارهای خود را به ما ابلاغ می کنند، ما نیز از ظرفیت دولت یازدهم در بحث گردشگری از سال ۹۳ به خوبی استفاده کردیم که یکی از دستاوردها برگزاری همایش جهانی گردشگری در سال ۹۵ بود که دستاوردهای بسیاری داشت.
رحمانی موحد تصریح کرد: گردشگری بین المللی و ورودی ما دروازه توسعه گردشگری ما است، همانطور که در سیاست های ابلاغی رهبری آمده است، باید تعداد ورود گردشگران خارجی به ایران ۵ برابر شود، بنابراین هر چه این جریان را قدرتمند کنیم و تعداد گردشگر خارجی را زیاد کنیم به افزایش اشتغال و سرمایه گذاری خارجی نیز کمک خواهد شد که مسلما این امر به بازاریابی بسیار قوی نیاز است تا موتور این چاه نفت را رونق دهد.
وی گفت: برای هر گردشگری ورودی باید هزینه های کرد، مثلا کشورهای آلمان و فرانسه برای هر گردشگر دو دلار هزینه بازاریابی می کنند، در ترکیه و مالزی ۶ دلار هزینه می کنند و برخی کشورهای دیگر نیز ۴۰ دلار هزینه تبلیغات برای هر جذب هر گردشگر می کنند ولی ما حدود ۲۰ سنت هزینه تبلیغات گردشگری برای هر یک نفر می کنیم.
معاون گردشگری کشور افزود: بنابراین ما باید با بخش خصوصی در این زمینه بیشتر تعامل کنیم کما اینکه تعداد این آژانس ها نیز زیاد نیست ولی در جذب گردشگر و رشد صعودی پیدا کردن برخی از این آژانس ها سالهاست تلاش کرده اند.
رحمانی موحد خاطرنشان کرد: در زمان کوتاه نمی توان در بحث گردشگری نتیجه گرفت، زیرا یک جاده نیز می خواهد ساخته شود ۴ سال زمان می برد، بنابراین در عرصه گردشگری به نگاه ۲۰ ساله نیاز داریم، به هر حال ما بخش های خصوصی داریم که از نظر تعامل در عرصه گردشگری بین المللی جایگاه بالای دارند، بنابراین باید بخش خصوصی تقویت شود مثلا حضور ۱۰ ساله در یک نمایشگاهی می تواند تازه باعث افزایش گردشگر از یک منطقه خاص شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0