کد خبر : 33535
تاریخ انتشار : شنبه 29 جولای 2017 - 21:30
-

توصیه ثبت احوال به مردم درباره کارت ملی هوشمند

توصیه ثبت احوال به مردم درباره کارت ملی هوشمند

به گزارش قائم آنلاین،سیف الله ابوترابی در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: برای هوشمند کردن کارت‌های ملی دو مرحله در نظر گرفته شده که افراد در مرحله نخست پیش ثبت نام انجام داده و پس از آن با مراجعه به دفاتر پیشخوان، ثبت نام خود را نهایی می‌کنند. وی افزود: پیش ثبت نام به راحتی

به گزارش قائم آنلاین،سیف الله ابوترابی در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: برای هوشمند کردن کارت‌های ملی دو مرحله در نظر گرفته شده که افراد در مرحله نخست پیش ثبت نام انجام داده و پس از آن با مراجعه به دفاتر پیشخوان، ثبت نام خود را نهایی می‌کنند.

وی افزود: پیش ثبت نام به راحتی قابل انجام است و افراد می‌توانند با رایانه شخصی خود نیز این کار را انجام بدهند. پس از این مرحله، آدرس یک مرکز پیشخوان در اختیار افراد قرار می‌گیرد که فرد درخواست دهنده کارت ملی هوشمند باید به این مرکز مراجعه کند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال از راه اندازی ایستگاه‌های سیار به منظور ثبت نام هوشمند کارت ملی خبرداد و تصریح کرد: مقرر شده تا پایان مرداد ماه ایستگاه‌های سیار ثبت نام کارت ملی هوشمند نیز فعالیت خود را آغاز کنند.

ابوترابی ادامه داد: فعالیت ایستگاه‌های سیار را به صورت پایلوت، آزمایش کرده ایم و نتیجه آن موفقیت آمیز بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که هزینه هوشمند سازی کارت‌های ملی چه میزان است؟، خاطرنشان کرد: در مراحل تکمیل ثبت نام در مجموعه ۳۱ هزار تومان از افراد اخذ می‌شود که حداکثر ۹ هزار تومان آن برای تکمیل ثبت نام، ۲ هزار تومان برای تحویل و ۲۰ هزار تومان برای واریز به خزانه دولت اخذ می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص نحوه فعالیت برخی افراد سودجو و اخذ مبالغی از متقاضیان تعویض کارت ملی گفت: برخی افراد زمان مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تعویض کارت ملی با افرادی سودجو مواجه می‌شوند که پیشنهاد می‌دهند در قبال پرداخت مبالغی، مراحل رهگیری کارت را به آن‌ها اعلام کنند.

ابوترابی افزود: شهروندان باید بدانند که پیگیری مراحل صدور کارت‌های ملی هوشمند از طریق سایت سازمان ثبت احوال ممکن بوده و نیازی به پرداخت هزینه نیست.

وی در رابطه با مباحث مطرح شده پیرامون تعویض شناسنامه‌ها گفت: در رابطه با تعویض شناسنامه‌ها هیچ فراخوانی صورت نگرفته و به هیچ وجه نیازی به تعویض شناسنامه نیست.

سخنگوی سازمان ثبت احوال تاکید کرد: تعویض شناسنامه تنها در شرایطی که شناسنامه قدیمی مستعمل شده و یا تغییراتی در آن صورت گرفته باشد باید انجام شود.

ابوترابی با ارائه آماری از تعداد کارت‌های هوشمند باقی مانده در دفاتر پیشخوان و پست اظهارکرد: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون کارت هوشمند صادره در دفاتر هوشمند و پست موجود است که صاحبان آن‌ها نسبت به دریافت کارت خود اقدام نکرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که مدت زمانی از تحویل نگرفتن این کارت‌ها بگذرد، کارت‌های صادره امحا خواهد شد و شهروندان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 10 =