او با اشاره به درآمدزا بودن گردشگری سلامت در مقایسه با انواع دیگر گردشگری، اظهار کرد: هر گردشگری که برای درمان های پزشکی به ایران سفر می کند دستکم سه بار بیشتر از یک گردشگر معمولی خرج میکند، ضمن این که بیمار در زمان ریکاوری و در دوران نقاهت به واسطه ارتباط هایی که با پزشک دارد، به شکل دیگری تولید درآمد می کند.
فیاضی، لازمهی تولید چنین درآمدی را ایجاد سامانهای به ۵ زبان دنیا دانست و افزود: براساس آسیبشناسیهایی که در شورای راهبری گردشگری سلامت انجام شده، ضرورت دارد سامانه قابل دسترسی برای بیماران خارجی راهاندازی شود که اطلاعات و امکانات مورد نیاز را از صفر تا صد در اختیار آنها قرار دهد که این طرح در دستور کار شورای راهبری گردشگری سلامت قرار دارد.
وی ادامه داد: زیرساختهای متناسبی باید فراهم شود که در برخی بخشها اقداماتی شده و در آینده نزدیک، بهرهبرداری میشود.
دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت، همچنین بر راهاندازی دفاتر اطلاعرسانی گردشگری بویژه در مرزهای ورودی کشور تاکید کرد و ادامه داد: حضور در رویدادهای بینالمللی از جمله نمایشگاههای گردشگری سلامت و پزشکی برای کشوری با این همه تخصص و توان، یک ضرورت است. باید بازاریابی اصولی اتفاق افتد و اگر همه این کارها همزمان انجام شود می توان با زیرساخت و ظرفیت کنونی به سهم ۷ میلیارد دلاری از گردشگری سلامت دست پیدا کنیم.
آخرینباری که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آماری از درآمد گردشگری سلامت داد، به سال ۹۲ برمیگردد که عددی نزدیک به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار را شامل میشد. آمار جدید این سازمان از کاهش درآمد «رسمی» گردشگری پزشکی ایران در مقایسه با سالهای گذشته خبر میدهد که زنگ خطری است برای افزایش فعالیتهای آزاد واسطهها و دلالها و همچنین سبقت گرفتن سایر کشورها در بازار گردشگری پزشکی از ایران.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0