از برندینگ چیزی نمیدانم اما به گمانم تاکید بر تبلیغ، تبلیغ و تبلیغ و تلاشغیرمسوولانه برای فروشبیشتر این بلا را سر ما آورده است. اگر به اندازهای که هکسره برایمان مهم است یا دغدغه عربیزدایی از زبانفارسی داریم، اینتغییر نامها مهم بود وضع فرق میکرد. عموم ملتهای دنیا بر استفاده از جنس ساخت کارگران هموطنشان غیرت دارند. ما دنبال جنس ترک میگردیم و با جنس اروپایی/آمریکایی شواف میکنیم.
باید برای کالای ایرانی فرهنگسازی شود؟ خب بشود! چرا نمیشود؟ چون همین من که مطلب انتقادی می نویسم سامسونگ بدست دارم، نه جیالایکس ایرانی. حتی همین جیالایکس هم به جای آنکه نامی ایرانی بر روی برند خود بگذارد، نام GLX را برای خودش انتخاب کرده! مشکل دقیقا کجاست؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0