کد خبر : 63602
تاریخ انتشار : شنبه 9 دسامبر 2017 - 18:50
-

آزمون‌های مدارس تیزهوشان تجمیع یا حذف می‌شوند؟

آزمون‌های مدارس تیزهوشان تجمیع یا حذف می‌شوند؟

به گزارش قائم آنلاین،رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر تعدد آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان گفت: لزوما حذف آزمون و یا تجمیع چند آزمون با یکدیگر طرح کارآیی نیست و نیاز به مطالعه همه جانبه دارد. فاطمه مهاجرانی درباره برخی انتقادات مبنی بر اینکه چرا

به گزارش قائم آنلاین،رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر تعدد آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان گفت: لزوما حذف آزمون و یا تجمیع چند آزمون با یکدیگر طرح کارآیی نیست و نیاز به مطالعه همه جانبه دارد.

فاطمه مهاجرانی درباره برخی انتقادات مبنی بر اینکه چرا باید دو نوبت آزمون در انتهای پایه ششم و انتهای پایه نهم برای ورود به مدارس سمپاد برگزار شود، اظهار کرد: واقعیت این است که آموزش و پرورش جدای از بقیه جامعه نیست و نمی‌توان گفت آموزش و پرورش بدون امتحان باشد.

وی افزود: به هر حال دانش آموز باید فردا کنکور بدهد و لزوما حذف آزمون و یا تجمیع چند آزمون با یکدیگر طرح کارآیی نیست و نیاز به مطالعه همه جانبه دارد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه باید تبعات ناشی از هر برنامه‌ای را به صورت دقیق بررسی کرد، گفت: تصمیمات مدیریتی تصمیمات بسیار گرانقیمتی هستند زیرا یک نسل را متاثر می‌کنند. تصمیمات مدیریتی، کلان هستند و مطالعه همه جانبه لازم دارند و چه بسا یک تصمیم برای حذف یک آزمون منشا اتفاق اجتماعی بزرگ غیرقابل پیش بینی شود.

مهاجرانی بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خانواده‌ها درباره ورود فرزندشان به مدارس تیزهوشان اظهارکرد: تیزهوشی یک اتفاق نادر است و قرار نیست همه افراد جامعه تیزهوش باشند. ایزوله بار آوردن فرزندان هم آسیب‌های خودش را دارد و باید به این سمت برویم که هرکس سرجای خود قرار بگیرد و برخی والدین باور کنند که فرزندشان تیزهوش نیست اما می‌تواند بسیار خوب و موفق باشد و راه موفقیت لزوما از مدارس سمپاد نمی‌گذرد. پذیرش این موضوع کمک می‌کند کودک و خود خانواده تحت استرس نباشند.

وی آخرین وضعیت طرح شهاب را نیز تشریح کرد و گفت: طرح شهاب طرح بزرگ و خوبی است که چهارسال است اجرا می‌شود و اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در ۳۸۶ منطقه در پایه هفتم تحت پوشش هستند. هدف این طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در حوزه‌های مختلف استعدادی و با رویکرد تلفیقی یا عدم جداسازی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =