کد خبر : 92297
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 آوریل 2018 - 11:00
-

گزارش دستگاه‌ها حاکی از تولید بنزین کشور مطابق یورو ۴ و یورو۵ است

گزارش دستگاه‌ها حاکی از تولید بنزین کشور مطابق یورو ۴ و یورو۵ است

به گزارش قائم آنلاین،  اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو در تشریح نشست این کمیسیون گفت: در نشست کمیسیون مدیر عامل شرکت پالایش و پخش و نمایندگانی از سازمان ملی استاندارد، سازمان محیط زیست، سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و درباره کیفیت بنزین به

به گزارش قائم آنلاین،  اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو در تشریح نشست این کمیسیون گفت: در نشست کمیسیون مدیر عامل شرکت پالایش و پخش و نمایندگانی از سازمان ملی استاندارد، سازمان محیط زیست، سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و درباره کیفیت بنزین به ویژه در ۸ کلانشهر و انطباق آن با استانداردهای اعلام شده از سوی سازمان ها و مراکز مربوطه گزارشاتی ارائه دادند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در این نشست گزارش هایی درباره بنزین های تولیدی و بنزین های وارداتی ارائه شد، افزود: گزارش‌های هر ۴ دستگاه نشان می‌دهد که وضعیت رو به بهبود است به ویژه در بخش بنزین که اکنون می توان ادعا داشت که بیشتر بنزین تولیدی مطابق با یورو ۴ و یورو ۵ است.

وی ادامه داد: استانداری که سازمان ملی استاندارد ایران از لحاظ بنزن، سولفور و غیره تعریف کرده همتراز با یورو ۴ است که زمانی که این بنزین های داخلی بررسی می شود در یک وضعیت مناسبی قرار داریم.

قره خانی با بیان اینکه اگر فاز ۲ و ۳ پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه اندازی شود، می توان گفت که ۸۰ درصد بنزین های ما از استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ و ۷۰ درصد گازوییل کشور از استاندارد یورو ۴ برخوردار است، یادآور شد: بحث در این بخش است که خودروهایی که ما تولید می کنیم، مطابق با یورو ۴ و یورو ۵ نیستند، لذا سیستم احتراقی که می خواهد احتراق ایجاد کند، زمانی که گازهای خروجی و سلفور آن اندازه گیری شود مشاهده می شود که مطابق با خودروهایی که استاندارد یورو ۴ و ۵ دارند خروجی ندارد.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه می شود، افزود: این تعداد خودروهای اضافه شده به علاوه تردد سایر خودروهای با عمر بالا حتی اگر سوخت با کیفیت بالا استفاده کنند، از آن سو یک چیز خارج از حیطه استاندارد را تحویل می دهند و همچنان آلودگی به جای می گذارند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این بخش سازمان هایی که متولی ساخت خودرو هستند و سازمان های شماره گذار خودروها باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند که البته بارها اعلام شده که خودروهای غیراستاندارد شماره گذاری نمی شود، اما در عمل این اتفاق نمی افتد.

نماینده مردم علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر به سمت تولید سوخت های با مناسب و استانداردهای بالا حرکت می کنیم و سولفورها در بنزین به زیر ppm ۵۰ و حتی در بنزین یورو ۵ به زیر  ppm ۱۰ کاهش می یابد، اما در گازوییل سلفور خیلی بالا بوده و قابل دفاع نیست که براساس قانون هوای پاک به دولت تکلیف شده که تمام سوخت ها را مطابق با استاندارد تولید کند، در غیر اینصورت سازمان ملی استاندارد باید از تولید آن جلوگیری کند، البته در این بخش نسبت به بازه زمانی جلوتر حرکت می شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − چهارده =