کد خبر : 93070
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آوریل 2018 - 16:45
-

قطعه اول آزادراه تهران-‌شمال تا پایان تابستان تکمیل می شود

قطعه اول آزادراه تهران-‌شمال تا پایان تابستان تکمیل می شود

به گزارش قائم آنلاین، خیرالله خادمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال ۹۶ کشور از لحاظ منابع مالی در تنگنا قرار داشت و ما هم در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تعهداتی داده بودیم که‌ این تعهدات با لحاظ منابع اعتباری در قانون بود اما برخی منابع اعتباری محقق نشد با

به گزارش قائم آنلاین، خیرالله خادمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال ۹۶ کشور از لحاظ منابع مالی در تنگنا قرار داشت و ما هم در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تعهداتی داده بودیم که‌ این تعهدات با لحاظ منابع اعتباری در قانون بود اما برخی منابع اعتباری محقق نشد با وجود آنکه سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی تلاش کردند منابع مالی مورد نظر را تامین کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سرجمع و به طور متوسط ۸۵ درصد منابع تخصیص یافت، گفت: از این رقم بیش از ۹۰ درصد اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت بود و نقدینگی کمی داشتیم در حالی که برای اجرای بخشی از پروژه‌ها نظیر خرید مصالح، تملک اراضی و غیره، منابع نقدی لازم است.

* اجرای ۵۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری جدید در سال ۹۶

خادمی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری جدید در کشور انجام شد، گفت: ۱۱۵ کیلومتر ریل‌گذاری مسیر کرمانشاه در ۶ جبهه همه در سال گذشته انجام شد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: در خط آهن میانه-تبریز نیز ۱۲۲ کیلومتر ریل‌گذاری در کل مسیر ۱۳۲ کیلومتری انجام شد.

وی ادامه داد: سال گذشته ریل وارد دو مرکز استان‌ شد که شامل همدان و کرمانشاه بود و سه استان دیگر هم در ۶ ماهه ابتدایی امسال به ریل متصل می‌شوند.

خادمی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا نیمه اول اردیبهشت امسال در تبریز و رشت، ریل‌گذاری به اتمام برسد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: هدف‌گذاری ریل‌گذاری در سال قبل ۵۱۶ کیلومتر بود که ۵۰۰ کیلومتر آن محقق شد.

وی افزود: کشورهای CIS بابت راه‌اندازی کریدور ریلی شمال – جنوب و تکمیل خط قزوین- رشت،- انزلی- آستار- آستارای آذربایجان بسیار تاکید دارند زیرا درآمد حاصل از ترانزیت ریلی برای آنها با ارزش است و ریل وابستگی اقتصادی بین کشورها ایجاد می‌کند.

* هدف‌گذاری تامین مصالح و کالاها از داخل

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به نامگذاری امسال به سال حمایت از کالای ایرانی بیان کرد: تلاش کردیم تجهیزات لازم برای پروژه‌ها اغلب و تا جایی که امکان دارد از داخل تامین شود.

وی افزود: فقط یک کارخانه در ایران تیر ورق پل تولید می‌کند که ما نیز تلاش کردیم حتما این رقم کالا را از داخل تامین کنیم با وجود آنکه با تاخیر به ما ارائه می‌شود اما به هر حال ۵۰ میلیارد تومان از این تیر ورق‌های پل که برای پروژه‌ها لازم بود از داخل تامین شد.

* تحقق ۷۰ درصد اهداف در ساخت آزادراه‌ها

وی بیان کرد: در بخش پروژه‌های آزادراهی ۷۰ درصد پیش‌بینی‌های ما در سال ۹۶ محقق شد اما پروژه‌های تکمیل شده به بهره‌برداری نرسید تا همه قطعات تکمیل شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: آزادراه کنار گذر جنوبی تهران با مشارکت و پیمانکاری قرارگاه خاتم با حجم بسیار بالا و جلوتر از برنامه در حال تکمیل است قطعه چهارم این پروژه ۴۰ کیلومتر آسفالت شده است و ۴۰ کیلومتر هم امسال آسفالت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آزادراه اصفهان- شیراز نیز گفت: در این پروژه ۳۰ کیلومتر روسازی بتنی اجرا شد و به پیشرفت ۶۵ درصدی رسیدیم.

خادمی به آزادراه اراک- بروجرد- خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: طولانی‌ترین آزادراهی کشور به صورت سه خطه در این پروژه اجرا شده است. ضمن آنکه روسازی آن هم به سرعت در حال انجام است و قطعه اول پروژه پایان امسال افتتاح می‌شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: در بخش بزرگراهی ۸۵۰ کیلومتر افتتاح رسمی و جمعا  ۱۱۰۰ کیلومتر افتتاح کلی داشتیم.

خادمی همچنین درباره آزادراه تهران- شمال و تکمیل قطعه اول پروژه به خبرنگار فارس گفت: طبق اعلام مجری، پروژه در اوایل تابستان به اتمام می‌رسد اما ما پیش‌بینی می‌کنیم که این پروژه تا پایان تابستان تکمیل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =