ارائه خدمات به مسافران فرودگاه امام خمینی(ره) توسط رباتهای اطلاعرسانی
به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، مدیرکل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در اینباره میگوید: در راستای ارائه خدمات الکترونیک در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، ربات اطلاع رسانی این شرکت به نشانی ikacinformationbot با هدف اطلاعرسانی، ارتقاء خدمات شهروندی
به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، مدیرکل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در اینباره میگوید: در راستای ارائه خدمات الکترونیک در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، ربات اطلاع رسانی این شرکت به نشانی ikacinformationbot با هدف اطلاعرسانی، ارتقاء خدمات شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز بهکار کرد.
امینزاده با تشریح خدمات ارائه شده توسط ربات اطلاعرسانی و خدمات شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: مهمترین خدمتی که توسط این ربات ارائه می شود «اطلاعات پرواز» است و مسافر میتواند با ارسال مبداء یا مقصد پرواز، شماره پرواز و یا شرکت هواپیمایی از آخرین وضعیت پرواز خود مطلع شود.
مدیر کل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی افزود: دیگر خدمتی که توسط این ربات ارائه می شود، اطلاعات و خدمات فرودگاهی است و مراجعه کنندگان به ربات میتوانند نحوه پرداخت عوارض، طرح رجیستری تلفن همراه، شمارههای ضروری مورد نیاز مسافر، موقعیت شهر فرودگاهی و نشانی وب سایت فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) را نیز به کمک این ربات دریافت کنند و به مرور زمان خدمات جدید به آن افزوده خواهد شد.
امینزاده با بیان اینکه یکی از قابلیتهای مهم این ربات هوشمند پاسخگویی به سوالات مسافران است، گفت: مسافران میتوانند با مراجعه به ربات اطلاع رسانی و خدمات شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در هر ساعت از شبانهروز، پاسخ سوالات مرتبط با سفرهای خود از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را در کمتر از ۱۰ دقیقه به صورت آنلاین دریافت کنند.
این مقام مسئول در خصوص میزان عملکرد یکماهه ربات اطلاعرسانی شهر فرودگاهی گفت: بیش از ۸۰ هزار فعالیت در یکماه گذشته توسط این ربات انجام شده که ۱۴ هزار مورد آن در خصوص اطلاعات پروازها بوده و باقی آن دریافت اطلاعات و خدمات فرودگاهی بوده است این در حالیاست که تبلیغاتی برای استفاده از این ربات نیز صورت نگرفته بود و پیش بینی میکنیم استفاده از این ربات با نرخ رشد هفتگی ۲۰ درصد و افزایش خدمات با سیر صعودی مواجه شود.
مدیر کل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خصوص توسعه خدمات این ربات بیان داشت: با همکاری که با بنیاد نخبگان و دانشجویان تحصیل کرده در خارج از کشور که اکنون به کشور بازگشتهاند داشتهایم، به زودی برای نخستین بار در کشور امکان پردازش طبیعی زبان را به این ربات اضافه خواهیم کرد که با این قابلیت مسافر میتواند سوال خود را در قالب جملات از ربات پرسیده و ربات با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، پاسخ وی را مشابه یک انسان بدهد؛ به طور مثال مسافر در خصوص تاخیر یک پرواز بخصوص سوال میکند و ربات بلافاصله پاسخ وی را میدهد، بدین ترتیب می توان انتظار داشت با جمع آوری اطلاعات کافی بتوان حضور اپراتور را برای پاسخگویی به حداقل رساند یا به طور کامل حذف کرد.
برچسب ها :فرودگاه،امام خمینی (ره)،ربات
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0