«تیتوی کوچک و بیگانهها»؛ در اعماق فضا به دنبال رفتگان
به گزارش قائم آنلاین، فیلم ایتالیایی «تیتوی کوچک و بیگانهها» (Little Tito and the Aliens) محصول سال ۲۰۱۷، عصر روز گذشته در سیوششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در آمد که نقد آن را در ادامه میخوانیم: «تیتوی کوچک و بیگانهها» یک کمدیِ خانوادگیِ فانتزی به کارگردانی «پائولا رندی» است. تیتوی بزرگ، پروفسوری در
به گزارش قائم آنلاین، فیلم ایتالیایی «تیتوی کوچک و بیگانهها» (Little Tito and the Aliens) محصول سال ۲۰۱۷، عصر روز گذشته در سیوششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در آمد که نقد آن را در ادامه میخوانیم:
«تیتوی کوچک و بیگانهها» یک کمدیِ خانوادگیِ فانتزی به کارگردانی «پائولا رندی» است.
تیتوی بزرگ، پروفسوری در وسط صحرایی در نوادا، مشغول گوش کردن به کهکشان است و به دنبال شنیدن صدای ذرات از اعماق فضا. وقتی خبر مرگ برادرش در ایتالیا را به او میرسانند، متوجه میشود که تیتوی کوچک و آنیتا، برادرزادههایش هستند و از این پس باید با او زندگی کنند.
پروفسور مردی جامعهگریز است و طبعاً در برقراری ارتباط با این دو کودک به مشکل بر میخورد. ورود بچهها زندگی روزمره و تحقیقات او را به چالش میکشد. تحقیقاتی با بودجه میلیون دلاری که زیر نظر نیروی هوایی آمریکا در جریان است و به دنبال برقراری ارتباط با فضاییها است.
گرچه مسئله اصلی فیلم در نه آسمان که روی زمین قرار دارد؛ اما به وضوح ردپای میتوان علاقه کارگردان به فیلمهای فضایی به خصوص «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی» و ژانر UFOها در سالهای پایانی جنگ سرد را در فیلم یافت.
بچهها با شور و شوق زندگیِ پر زرق و برق در وگاس منتظر دیدار عموی خود هستند اما یک چادر در بیان کیلومترها دور از شهر نصیبشان میشود! سهم عموی نابغه آنها از آمریکا، تنهایی در بیابان است. آمریکایی که برای دو کودک ـ به ویژه آنیتای نوجوان ـ سرزمین آرزوهاست، برای عموی میانسال آنها دیگر زرق و برقی ندارد.
پروفسور خلائی در وجو خود حس میکند که این سرزمین هم نتوانسته امکان پر کردن آن را فراهم کند. چیزی ورای ساحت مکان است و در ساحت اندیشه باید دنبال آن گشت.
هم تیتوی بزرگ و هم تیتوی کوچک به دنبال ارتباط با جهانی دیگر هستند. یکی در دنیای کودکانه خود و در عالم رویا و دیگر در لابلای امواج الکترومغناطیسی. هر دو یک خلأ متافیزیکی را در جهان ذهنی خود حس میکنند. چیزی که دیگران نام آدم فضایی و بیگانه را بر آن نهادهاند. اما این کلمات برای این دو تنها ارجاعی به یک مفهوم دارند. آنها به دنبال صحبتی دوباره با عزیزان از دست رفته خود هستند. آنها به مرگ فکر نمیکنند. درباره آن ایدهای هم ندارند. اینجا نقطه سرگشتگی و اضطراب فیلم است که تا انتها نیز پاسخی برای آن ندارد.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0