۳۰ سال تحصیل و اشتغال بانوی قمی با ۹ فرزند
به گزارش قائم آنلاین، هنوز هم هستند عدهای که بر این باورند که فرزندپروری، همسرداری و خانهداری با تحصیل و اشتغال بانوان قابل اجتماع نیست اما بانوان بسیاری در جامعه وجود دارند که با اعمال مدیریت زنانه ضمن رسیدگی به همه موارد محوله مربوط به خانهداری، تحصیل و اشتغال این باور را رد میکنند. طاهره
به گزارش قائم آنلاین، هنوز هم هستند عدهای که بر این باورند که فرزندپروری، همسرداری و خانهداری با تحصیل و اشتغال بانوان قابل اجتماع نیست اما بانوان بسیاری در جامعه وجود دارند که با اعمال مدیریت زنانه ضمن رسیدگی به همه موارد محوله مربوط به خانهداری، تحصیل و اشتغال این باور را رد میکنند.
طاهره صفایی یکی از همین دسته بانوان نمونه ایران زمین از دیار قم است که ضمن اشتغال به تحصیل و تدریس چندینساله در تعدادی از حوزههای علمیه خواهران قم از جمله حضرت آمنه (س)، جامعةالزهرا (س)، مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری (س) و مؤسسه آموزش عالی معصومیه (س)، ۹ فرزند تربیت کرده که هر کدام به موفقیتی چشمگیر دست یافتهاند.
صفایی درباره مدت زمان اشتغال خود به تحصیل و تدریس در حوزه علمیه میگوید: بیش از ۳۰ سال است که در حال تحصیل و تدریس در حوزه علمیه هستم و هرچه میگذرد به راهی که در آن گام گذاشتهام مطمئنتر و نسبت به آن خشنودتر میشوم.
وی بیان میکند: تحصیل و تدریس با داشتن ۹ فرزند اگرچه کار آسانی نیست اما اگر همراه با انگیزهای قوی، عزم جزم، تلاش و برنامه صحیح و کاربردی وارد راهی شویم هیچ چیزی نمیتواند مانع از پیشروی ما شود.
استاد حوزه علمیه قم از تلاش همهجانبه خود برای مدیریت برنامه تحصیلی، اشتغال و تربیت فرزندان خود چنین میگوید: همیشه سعی کردهام برنامه تحصیل، تدریس و زندگیام را به گونهای تنظیم کنم که نه تدریس و تحصیلم به زندگی شخصیام یعنی حقوق همسر و فرزندانم لطمهای بزند و نه رسیدگی به زندگی شخصیام من را از رسیدگی به تحصیل و تدریسم باز دارد.
صفایی عنوان میکند: در زمان تحصیلم در برههای که فرزندانم کوچک بودند هر روز درسهایم را در حوزه با همکلاسیهایم مباحثه میکردم تا هم درسهایم را خوب فرابگیرم و هم اینکه زمانی که به منزل میروم مشغله خواندن درس نداشته باشم و بتوانم با فراغ بال به امور فرزندانم رسیدگی کنم.
وی ادامه میدهد: به یاد دارم آن زمانی که فرزندانم کوچک بودند و آنها را مدتی در خانه تنها میگذاشتم تا سر کلاس حاضر شوم، وقتی به منزل برمیگشتم احساس دین سنگینی به آنها داشتم و از لحظه ورودم به منزل آنچنان به آنها میپرداختم، با آنها بازی میکردم و هرچه میگفتند برایشان انجام میدادم تا این حس دین درونم به تعادل برسد و احساس راحتی کنم.
استاد حوزه علمیه قم درباره انگیزه خود از ثبات در راه تحصیل و تدریس چندین ساله با وجود فراز و نشیبهای بسیاری که بر سر راهش قرار داشته است، میگوید: عامل اصلی اصرار بنده برای تحصیل و تدریس در حوزه علمیه با وجود داشتن ۹ فرزند و استمرار ۳۰ ساله این راه این بوده است که احساس میکنم ما انسانها به این جهان آمدهایم تا هرچه در توان داریم انجام دهیم تا رضایت خداوند را بابت خلقت خود جلب کنیم؛ من ظرفیت این راه را در خودم میدیدم و خود را ملزم به پیمودن این راه میدانستم.
صفایی ادامه میدهد: وقتی احساس کردم ظرفیت پیمودن این راه را خداوند در من قرار داده است، همین مسئله انگیزهای قوی شد تا من را در فراز و نشیبهای این مسیر به جلو براند.
وی درباره تعداد فرزندانش که اکنون همگی به مدارج خوبی از سطح تربیتی، دینی و علمی رسیدهاند تصریح میکند: در روایات دینی ما شیعیان به فرزندآوری زیاد توصیه شده است، حتی در روایتی آمده است که با زنان ولود یعنی زنانی که توانایی فرزندآوری زیاد دارند ازدواج کنید و زیاد فرزند بیاورید، چراکه فراوانی مسلمانان در روز قیامت مایه مباهات پیامبر اسلام (ص) خواهد بود؛ این توصیهها سبب شد من و همسرم به داشتن این تعداد فرزند تمایل بیابیم؛ ( با خنده ادامه میدهد) حتی اگر اکنون شرایطش وجود داشت باز هم فرزند میآوردیم.
برچسب ها :تحصیل، تدریس،حوزه علمیه قم
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0