«به وقت جام» مستندی متفاوت در معرفی کشورهای حاضر در جام جهانی
به گزارش قائم آنلاین، «سیدحسن موسویفرد»، مدیر تولید مجموعه به وقت جام در گفتوگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: این مستند نگاهی دارد به سبک زندگی، تاریخ، فرهنگ، اقتصاد و سیاست تیمهایی که در جا م جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور دارند. وی ادامه داد: این مستند در حال حاضر مراحل تولید را
به گزارش قائم آنلاین، «سیدحسن موسویفرد»، مدیر تولید مجموعه به وقت جام در گفتوگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: این مستند نگاهی دارد به سبک زندگی، تاریخ، فرهنگ، اقتصاد و سیاست تیمهایی که در جا م جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور دارند.
وی ادامه داد: این مستند در حال حاضر مراحل تولید را سپری میکند. البته جریان تولید بسیار سیال است و گاهی اگر به موقع نتوانیم کار را آماده کنیم، تیم مورد نظر ما حذف میشود.
وی درباره ایده تولید مجموعه مستند «به وقت جام» نیز عنوان داشت: در حقیقت ما در مجموعه خودمان چند ایده در حد معرفی کشورها و فرهنگهایشان داشتیم و در این حیطه به کشورهای مختلف نیز میپرداختیم اما تلاش کردیم در این مجموعه اطلاعات بیشتری به مخاطبان بدهیم. واقعیت این است که خیلی از مردم کشورها را نمیشناسند و شناختشان بسیار کلی است. فکر میکنند همه این کشورها مثل هم هستند ولی آنها در جزء، تاریخچه و آداب و رسوم بسیار با هم متفاوت هستند و ما تلاش کردیم در همان زمان کوتاهی که هر مستند در اختیار دارد به این تفاوتها بپردازیم.
موسویفرد تاکید کرد: کار با فشار شروع شد و فرصت کمی برای تولید داشتیم. به وقت جام در ماه رمضان نهایی شد و برای تولید با فشار بالایی مواجه بودیم. خوشبختانه بخشی از پژوهشها از قبل صورت گرفته بود و در مدت یک ماه تولید شروع شد و توانستیم به آنتن برسیم.
وی همچنین درباره تولید این آثار نیز تاکید کرد: مجموعه به وقت جام مستندهایی تلفیقی از مصاحبه، آرشیو و … است.بخشهایی از آن نیز مصاحبهها با افرادی است که در کشورهای موضوع مستند زندگی کردهاند و یا از لحاظ تاریخی آشنایی کامل با آن کشور دارند. جز روسیه که دوستان سفری به آن کشور داشتند و تصاویری برای ما تهیه کردند که از آنها استفاده کردیم. همچنین سعی کردیم در هر مستند بالانسی بین موضوعات مختلف از نظر مسائل سیاسی، فرهنگی، قومیتی، سبک زندگی و آداب و رسوم داشته باشیم.
وی در پاسخ به این سوال که جایگاه سیاست در این مستندها چقدر بوده نیز تصریح کرد: قطعا در به وقت جام در کنار مسائل فرهنگی و اقتصادی، مسائل سیاسی را هم مورد توجه داشتیم و نسبتشان هم با ایران در نظر گرفتیم. این موضوع مهمی است که بسیاری از مخاطبان ما در جریان نسبت سیاسی این کشورها با ایران نیستند. در مواجهه با مسائل دیگر نیز تلاشمان این بود که از مواردی استفاده کنیم که به درد مخاطب ایرانی بخورد و فقط صرفا جذاب نباشد. همچنین برخی تجربه های موفق در سایر کشورها می تواند برای کشور ما مفید باشد و همچنین برخی تجربه های منفی نیز در تاریخ، اقتصاد و فرهنگ کشورها می تواند برای ما درس های خوبی داشته باشد.
موسویفرد عنوان داشت: سعی کردیم همه عناصر جذابیت را استفاده کنیم. کار ریتم تندی داشته باشد و موضوعات متنوع باشد و حتما خاطره، قصه و مشاهده عینی داشته باشیم و برای همه حرفهایمان سند تاریخی داشته باشیم که کار از حیث محتوا و جذابیت کامل باشد. تا به حال نیز بازخوردهای خوبی داشتهایم و طبیعتا برخی مخالف هم شاید وجود داشته باشد. خدا را شکر کار متفاوت بود و دیده شد البته عموم قسمتها یک بار پخش شده و اگر تکرار شود، بیشتر دیده میشود.
وی در پایان گفت: مستند به وقت جام را تا آخر جام جهانی تولید میکنیم. تا به حال نیز فرانسه، روسیه، کره جنوبی، انگلستان، ژاپن تولید شده و کل کار بیش از ۱۲ قسمت نخواهد بود چون کار سنگینی است. در یک ماه حدود ۳۰۰ دقیقه مستند تولید میشود که تیم متخصصی تجهیز کردهایم که با حجم تحقیقات بالا و آرشیو سنگین کار را برسانند.
برچسب ها :ریتم،جام جهانی،مدیرتولید
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0