کد خبر : 106300
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آگوست 2018 - 15:45
-

احداث برج کنترل دریایی در فریدونکنار

احداث برج کنترل دریایی در فریدونکنار

به گزارش قائم آنلاین، محمدتقی انزان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به مشارکت سازمان بنادر برای ساخت میدان جدید در فریدونکنار اظهار کرد: طراحی و ساخت المان‌های شهری فریدونکنار به صورت مستقیم به سازمان بنادر ارتباط پیدا نمی‌کند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر در شهرهای بندری کشور

به گزارش قائم آنلاین، محمدتقی انزان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به مشارکت سازمان بنادر برای ساخت میدان جدید در فریدونکنار اظهار کرد: طراحی و ساخت المان‌های شهری فریدونکنار به صورت مستقیم به سازمان بنادر ارتباط پیدا نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر در شهرهای بندری کشور این هماهنگی در تمامی شهرهای بندری از جمله فریدونکنار صورت گرفته و بر اساس دستور مدیرعامل سازمان بنادر برای مشارکت در بخشی از تامین هزینه‌های طراحی و ساخت میدان ورودی بندر فریدونکنار هماهنگی‌های صورت گرفته و طراحی‌های اولیه از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران انجام گرفته و به فرمانداری این شهرستان ارسال شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه المان‌های بندری باید در میدان جدید درنظر گرفته شود، تصریح کرد: پس از نهایی شدن طرح کمک‌های سازمان بنادر اجرایی می‌شود.

انزان‌پور از احداث برج کنترل دریایی در بندر فریدونکنار خبر داد و گفت: برج کنترل دریایی بر اساس مشاوره‌هایی که صورت گرفت قرار بود که در نقطه‌ای دیگر از بندر فریدونکنار احداث شود اما باتوجه به همان ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر، جانمایی المان تغییر کرده و برج کنترل دریایی در نزدیکترین مکان شهری در این شهرستان احداث می‌شود.

وی با تاکید بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در بندر فریدونکنار، یادآور شد: در اصل ۴۴ قانون اساسی بر واگذاری فعالیت‌های تصدی به بخش غیردولتی تاکید شده که از سال ۷۹ به صورت رسمی اجرایی شده و بندر فریدونکنار از سال ۸۶ به عنوان نخستین بندری بوده که بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران افزود: در تجربه نخست و با توجه به قابلیت‌هایی که بندر فریدونکنار به عنوان یک بندر تجاری برای واگذاری به بخش خصوصی داشت نواقصی در قراردادها وجود دارد که البته قابلیت برطرف شدن دارد و تمام تمرکز اداره کل بنادر مازندران برای این بندر گذاشته شده تا قراردادها به نحوی بازنگری شود که طرفین قرارداد به نحوی تبیین شود که وظایف طرفین مشخص باشد.

انزان‌پور با یادآوری اینکه تمامی لایروب‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است، عنوان داشت: بر اساس قرارداد فعلی تهیه و پرداخت هزینه لایروبی به عهده بخش خصوصی است و دستگاه‌های لایروب در اختیار بخش خصوصی است که بدون گرفتن هزینه امکان ارائه خدمات وجود ندارد.

وی گفت: سازمان بنادر مالکیت لایروب‌ها را در اختیار دارد اما در شمال و جنوب کشور این دستگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و سه شرکت بزرگ لایروبی در کشور با در اختیار داشتن ابزار مناسب در این زمینه فعال هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =