کارآفرینی و مهارتآموزی در دانشگاهها مغفول مانده است
به گزارش قائم آنلاین، قاسم احمدیلاشکی در گفتوگو با خبرنگار ما بر ضرورت بازنگری در سیستم آموزشی کشور تاکید کرد و گفت: به طور قطع در سیستم آموزشی دانشگاه ها باید تغییرات مناسبی ایجاد شود زیرا در حال حاضر برخی رشته ها اشباع شده و نیازی به آنها در سیستم آموزشی دانشگاه ها دیده نمی
به گزارش قائم آنلاین، قاسم احمدیلاشکی در گفتوگو با خبرنگار ما بر ضرورت بازنگری در سیستم آموزشی کشور تاکید کرد و گفت: به طور قطع در سیستم آموزشی دانشگاه ها باید تغییرات مناسبی ایجاد شود زیرا در حال حاضر برخی رشته ها اشباع شده و نیازی به آنها در سیستم آموزشی دانشگاه ها دیده نمی شود.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم ایجاد تغییراتی در دروس دانشگاهی، افزود: در حال حاضر به رشته های مهارتی و کاربردی در سیستم آموزشی کشور نیاز داریم که به حل مشکلات کشور به ویژه بیکاری کمک کند این در حالی است که متاسفانه به دانشجویان تنها حفظیات یاد دادهایم و مهارت آموزی مورد توجه قرار نگرفته است.
وی با انتقاد از اینکه کارآفرینی و مهارت آموزی در دانشگاه ها مغفول مانده است، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر پایاننامهها در کتاب خانهها خاک میخورند این در حالی است که باید بخشی از مشکلات جامعه را حل کنند؛ در حال حاضر بیکاری، بحران آب، ترافیک و آلودگی هوا و ریزگرد از مهمترین معضلات کشور به شمار میروند اما متاسفانه در هیچکدام از مقاله و پایاننامههای تدوین شده راهکار مناسبی برای مقابله با این بحرانها اتخاذ نشده و در این راستا مثمرثمر واقع نشدهاند.
این مسئول ادامه داد: هر چند با توجه به پیادهسازی نظام ۶-۳-۳ و ساختار نظام آموزشی بهتر بود که تغییرات مناسبی در محتوای درسی انجام شود اما متاسفانه شاهد هیچ گونه تغییری نیستیم و حتی امکانات مدارس مانند میز و نیمکتها نیز مربوط به نسل گذشته است.
احمدیلاشکی گفت: از سویی مدارس نیز فرسوده هستند و به طور کلی باید ساختار و فیزیک مدارس تغییر کند در این رابطه نیاز است بر اساس سند تحول بنیادین تغییرات عمدهای در مدارس ایجاد شود.
برچسب ها :کمیسیون،مجلس،شورای اسلامی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0