مازندران از سوءمدیریت رنج میبرد
به گزارش قائم آنلاین، نقش سازمانهای مردم نهاد در این دولت تقریبا رو به فراموشی میرود. با وجود اعلام حمایت از سازمانهای مردم نهاد به صورت زبانی حداقل در استان مازندران نقش حضور این سازمانها در کنار مسؤولان استانی بسیار کم رنگ و حتی قابل روئیت با ذره بین هم نیست. سازمانهای مردم نهاد به
به گزارش قائم آنلاین، نقش سازمانهای مردم نهاد در این دولت تقریبا رو به فراموشی میرود.
با وجود اعلام حمایت از سازمانهای مردم نهاد به صورت زبانی حداقل در استان مازندران نقش حضور این سازمانها در کنار مسؤولان استانی بسیار کم رنگ و حتی قابل روئیت با ذره بین هم نیست.
سازمانهای مردم نهاد به جهت ارتباطی که با مردم دارند میتوانند پل بسیار خوبی برای انعکاس نظرات مردمی در حوزههای مختلف باشند.
رصد اخبار سازمانهای مردم نهاد در دولتهای گذشته و حال حاضر هم به خوبی نقیصه عدم حضور آنها کنار مسؤولان را نشان میدهد.
یکی از مباحثی که سازمانهای مردم نهاد به صورت جدی روی آن بحث دارند، موضوع حوادث جادهای است.
علی فلاح رئیس سازمان مردم نهاد مازندران درباره وضعیت جادههای استان مازندران و مشکلاتی عمرانی که وجود دارد، اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی تصادفات جادهای نیروی انسانی، وضعیت فنی خودروها و طراحی نامناسب جادهای و عوامل محیطی است.
وی خاطر نشان کرد: مهمترین مشکل طراحی نامناسب جادهای بوده که با تدبیر مدیران و مسؤولان استانی باید حل و فصل شود.
رئیس سازمانهای مردم نهاد مازندران با اعلام اینکه بخش اعظمی از مشکلات جادهای باید با تدبیر مقامات استانی حل و فصل شود، گفت: برخی از متولیان استانی کمبود اعتبار را عامل اصلی کم کاری معرفی میکنند.
وی با اعلام اینکه بنده این موضوع را قبول ندارم، افزود: معتقدم مطرح کردن کمبود اعتبار فرار روبه جلو بوده واگر مسؤولان استانی از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان استفاده کنند، شاهد کاهش بسیاری از مشکلات خواهیم بود.
فلاح با اعلام اینکه استفاده از ظرفیت خیران هر منطقه یکی از راههای است که کمتر از ظرفیت آنها برای جلوگیری از بحران و نقاط حادثه خیز استفاده شده است، افزود: با آگاه سازی میتوانیم از این ظرفیتها استفاده کنیم اما واقعا این اقدام انجام نشده است.
وی در ارتباط با عدم استفاده از ظرفیت پلهای عابر پیاده در استان، گفت: یکی از وظایف اصلی شهرداری ساماندهی تردد در مناطق شهری است.
رئیس سازمانهای مردم نهاد مازندران خاطر نشان کرد: شهرداریهای در کنار مسائل عمرانی و فنی به تناسب به فکر آموزش و فرهنگ سازی باشند.
وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار بلاغ که بسیاری از سالمندان و افراد کم توان جسمی توان استفاده از پلهای عابر پیاده را ندارند، به نظر شما چه اقداماتی باید انجام شود، افزود: خط کشیهای عابر پیاده باید طوری طراحی شود که معلولان به سادگی از روی آنها عبور کنند، در برخی نقاط خط کشی وجود دارد اما پل روی جوب طراحی نشده و حتی برخی از نقاط رنگ مناسب نداده حتی در مسئله آموزش هم ضعیف عمل کردیم و آموزشهای لازم به رانندگان داده نشده است.
فلاح گفت: در حوزه تردد شهری هم به مسائل سخت افزاری دقیق نیاز داشته که در حال حاضر بسیاری از این امور در شهرداریها به افراد غیر متخصص واگذار میشود و بعد باید برای این موضوع فکر شود.
برچسب ها :مازندران، نخبگان ،مدیریت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0