تاثیر خودروهای الکتریکی بر قیمت نفت
به گزارش قائم آنلاین، تقاضای نفت برای خودروها در بالاترین حد خود تا نیمههای دهه ۲۰۲۰ ادامه پیدا خواهد کرد، اما پتروشیمیها، کامیونها، هواپیماها و کشتیها همچنان تقاضای نفت را افزایش خواهند داد. بهبود در بهرهوری سوخت خودروهای معمولی باعث تغییر در تقاضای ۳ میلیون بشکه نفت در روز میشود. اگر تا سال ۲۰۴۰ ،
به گزارش قائم آنلاین، تقاضای نفت برای خودروها در بالاترین حد خود تا نیمههای دهه ۲۰۲۰ ادامه پیدا خواهد کرد، اما پتروشیمیها، کامیونها، هواپیماها و کشتیها همچنان تقاضای نفت را افزایش خواهند داد.
بهبود در بهرهوری سوخت خودروهای معمولی باعث تغییر در تقاضای ۳ میلیون بشکه نفت در روز میشود. اگر تا سال ۲۰۴۰ ، ۳۰۰ میلیون خودروی الکتریکی در جادهها تردد کند، میزان تقاضای نفت برای خودرو کاهش مییابد.
آنچه مشخص است این است که در حال حاضر تقاضا برای نفت در حملونقل در بازارها و بخشهای خاص رو به کاهش است.
یکی از این جاهایی که در آن استفاده از نفت کاهش مییابد، اتوبوسها هستند. اتوبوسهای الکتریکی جایگزین حدود ۲۳۳ هزار بشکه تقاضای نفت در روز خواهند بود.
علاوه بر این، خودروهای الکتریکی هم جای حدود ۲۷۹ هزار بشکه نفت در روز را میگیرند، تقریباً همان مقداری نفتی که یونان روزانه مصرف میکند.
در کشورهای مختلف اروپا این کاهش تقاضا دیده میشود. در آلمان آخرین آمارها نشان میدهد که تقاضا برای دیزل در نیمه اول سال جاری ۹ درصد کاهشیافته است. در ایتالیا هم تقاضای بنزین تقریباً به نصف سال ۲۰۰۵ رسیده است.
اگر وسایل الکتریکی بخشی از جابهجایی در تقاضای نفت را ایجاد کنند، اما رشد در تقاضای کلی نفت همچنان وجود خواهد داشت.
آژانس بینالمللی انرژی انتظار دارد وسایل نقلیه الکتریکی در جادهها طی سالهای آینده دو برابر شود که میتواند جایگزین بیش از دو برابری تقاضای نفت شوند.
تقاضای خودروهای الکتریکی مانند مدل تسلا ۳ در ایالاتمتحده در حال حاضر محبوبتر از خودروهای لوکس در سطح آئودی، بی ام و و مرسدس بنز است.
در هیچ کجای دنیا بهاندازه چین، مقررات برای تولید خودرو وجود ندارد. از ژانویه، تمام تولیدکنندگان اصلی محلی و خارجی در این کشور باید حداقل الزامات برای تجهیزات الکتریکی، هیبریدی و وسایل نقلیه سوختی را رعایت کنند.
چین بزرگترین بازار خودروی جهان است و تقاضای این کشور برای خودروهای الکتریکی تأثیر بیشتری در تقاضای نفت دارد. در حال حاضر اکثر وسایل نقلیه چینی، محدود به بازار داخلی و برای خارج از این کشور ارزش برندی ندارد.
اما این ماجرا تا ابد ادامه نخواهد داشت. اگر خریداران جهانی به وسایل نقلیه الکتریکی ساخت چین روی آوردند، به این معنی است که نفت کمتری برای خودروها موردنیاز خواهد بود.
برچسب ها :بلومبرگ، آژانس، نفت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0