کد خبر : 125208
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 نوامبر 2018 - 12:50
-

سرگردانی مردم در بازار خودرو؛ هیچ کس پاسخگو نیست؟

سرگردانی مردم در بازار خودرو؛ هیچ کس پاسخگو نیست؟

به گزارش قائم آنلاین، چند ماهی است که موعد تحویل بسیاری از خودروهای داخلی و خارجی به مشتریان آغاز شده اما متأسفانه شرکت‌ها همانند روال گذشته خود خلف وعده کرده و خبری از تحویل محصولات آنهم در زمان مقرر نیست. نکته قابل توجه در این خلف وعده‌ها درخواست مبالغ بیشتر از مردم است به نحوی

به گزارش قائم آنلاین، چند ماهی است که موعد تحویل بسیاری از خودروهای داخلی و خارجی به مشتریان آغاز شده اما متأسفانه شرکت‌ها همانند روال گذشته خود خلف وعده کرده و خبری از تحویل محصولات آنهم در زمان مقرر نیست.

نکته قابل توجه در این خلف وعده‌ها درخواست مبالغ بیشتر از مردم است به نحوی که مشتری برای یک خودرو ۷۰ میلیون تومان پیش پرداخت داشته است اما شرکت نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه‌های تولید را بهانه کرده و از مشتریان مبالغ بیشتری برای دریافت خودرو طلب می‌کند این در حالی است که رقم‌های جدید اصلاً برای مردم قانع کننده و حتی به صرفه نیست. متأسفانه در این شرایط هیچ یک از واحدهای نظارتی هم پاسخگویی رفع مشکلات مردم نبوده و همچنان روزه سکوت را گرفته اند.

سکوت واحدهای نظارتی در حالی ادامه دارد که خریداران خودرو برای احقاق حقوق خود چاره‌ای جز شکایت و تجمع مقابل شرکتهای خودروسازی را ندارند و مدام با وعده های متعددی برای رفع مشکلات خود روبه رو می‌شوند.

به عنوان نمونه اخیراً مشتریان خودروی B30 باید مابقی هزینه پیش خرید این خودرو را مطابق با قیمت‌های جدید پرداخت کنند. جالب اینجاست این خودرو در مردادماه امسال ۷۹ میلیون تومان قیمت داشت اما در جدیدترین تصمیم شرکت این خودرو با چند مرحله افزایش قیمت از ۱۰۶ میلیون تومان به ۱۲۴ میلیون تومان رسیده است.

مدیران خودرو هم اعلام کرده افزایش نرخ ارز مورد استفاده برای واردات قطعات برای مونتاژ خودروها در ایران از نرخ ارز مرجع به نرخ سامانه نیما، باعث افزایش ۵۵ درصدی قیمت‌ها شده است. مابقی شرکت ها هم با استدلال افزایش نرخ ارز و هزینه های تولید نیز همین روال را پیش گرفته و در محصولات مونتاژی و داخلی خود افزایش قیمت ها را اعمال کرده‌اند.

به عنوان نمونه خریداران ساندرو، پژو۲۰۷ ،کوئیک، پژو۲۰۰۸ ، ال ۹۰ ، سیتروئن C3 و حتی محصولات پژو۲۰۶ هم با بدقولی شرکت‌های خودروساز روبه رو  و حتی نتوانسته محصولات خود را تحویل بگیرند جالب اینجاست در برخی از محصولات شرکت اعلام می‌کند این خودرو امکان تحویل نداشته و مشتری باید محصول دیگری را از شرکت تحویل بگیرد.

با اعلام قیمت‌های جدید مشتریان چاره‌ای جز پرداخت هزینه بیشتر و حتی فروش حواله ندارند اما برخی از شرکت‌ها برای عدم ضرر خود امکان صلح و واگذاری خودروی‌های پیش فروش شده را ممنوع اعلام کرده‌اند تا کسانی که مقدرو به تأمین مبلغ مذکور نیستند مجبور به انصراف شوند. البته در این شرایط باید به جایگاه سازمان حمایت از مصرف کنندگان خوش بین بود اما این واحدنظارتی هم هیچ برخوردی را با شرکت‌ها انجام نمی دهد و آنها هم از این اوضاع استفاده کرده و تبصره و ماده های مختلفی را به مصرفکنندگان تحمیل می‌کنند.

*ماشین مفتی هم نخرید

مخلص در گفت‌وگو  با انتقاد از وضعیت بلاتکلیف بازار خودرو تشدید شکایت مردم در افزایش قیمت و عدم تحویل به موقع خودروهای خریداری شده به خبرنگار تسنیم می‌گوید: وقتی نظارتی در بازار نباشد شرکت‌ها با وعده‌های جذاب سعی در پیش فروش محصولات آنهم به تعداد زیاد می کنند اما در زمان تحویل این مشتری است که با خودرو را با چندین برابر قیمت و به مشقت بسیار از شرکت دریافت کند.

وی با بیان اینکه با وجود افزایش شکایت مردم از شرکت‌های خودرویی هنوز هم کسی به فکر نظارت بر بازار خودرو نیفتاده است،گفت:  به مردم توصیه می‌کنم اگر شرکتی مجانی آگهی فروش خودرو داد هم ماشینی از آنها نخرید چراکه در نهایت آنها با استفاده از بند و ماده‌های خاص بابت تحویل محصول هزینه زیادی را از مشتری دریافت می‌کنند.

این عضو هیأت مدیره اتحادیه فروشندگان خودروبا بیان اینکه افزایش قیمت خودروهای زیر ۳۰۰ میلیون تومان رونق زیادی پیدا کرده است، افزود: خریداران اگر خواستار خرید خودرو هستند از بازار با قیمت حتی ۲۰ میلیون بالاتر از شرکت بخرند اما در پیش فروش ها شرکت نکنند زیرا در نهایت باید ۲ برابر قیمت خودرو پول به شرکت بدهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + هشت =