اینترنت بانک؛ از گوشیهای هوشمند تا کاربران هوشمندتر
به گزارش قائم آنلاین، از جمله شاخههای بانکداری الکترونیک عبارت از بانکداری اینترنتی(IB)، بانکداری مبتنی بر تلفن همراه و فناوریهای مرتبط با آن(MB) ، بانکداری تلفنی(TB) ، بانکداری مبتنی بر نمابر ، بانکداری مبتنی بر دستگاههای خودپرداز(ATM) ، بانکداری مبتنی بر پایانههای فروش(POS ) ، بانکداری مبتنی بر شعبههای الکترونیکی ، بانکداری مبتنی بر دستگاههای
به گزارش قائم آنلاین، از جمله شاخههای بانکداری الکترونیک عبارت از بانکداری اینترنتی(IB)، بانکداری مبتنی بر تلفن همراه و فناوریهای مرتبط با آن(MB) ، بانکداری تلفنی(TB) ، بانکداری مبتنی بر نمابر ، بانکداری مبتنی بر دستگاههای خودپرداز(ATM) ، بانکداری مبتنی بر پایانههای فروش(POS ) ، بانکداری مبتنی بر شعبههای الکترونیکی ، بانکداری مبتنی بر دستگاههای کارت خوان است.
به گزارش بانکداری ایرانی، مشتریان از مزایای شبکه بانکی از طریق بانکداری اینترنتی یا (IB) و آنلاین به عنوان یکی از بزرگترین خدمات بانکداری الکترونیک در جهان استفاده میکنند و در حال حاضر اغلب بانکهای دنیا و به ویژه بانکهای ایرانی با استفاده از بانکداری الکترونیک و اینترنتی به ارائه خدمات می پردازند.
بانک تجارت از جمله بانک های بزرگ در ارائه سرویس و خدمات بانکی به شرکتها ، وزارتخانه ها ، موسسات ، ادارات ، سازمانها دولتی و خصوصی و به واسطه شبکه ی گسترده شعب در کل کشور واسطه ای مهم بین مشتریان فوق و مردم است. امروزه با توسعه و الکترونیکی شدن بسیاری از سرویس های بانکی ، نیاز ارائه ی سرویسی در قالبی جدید و پوشش دادن نیازهای عمده وعمومی مشتریان در سرلوحه ی کار بانک تجارت قرار گرفته که بخشی از آن در سرویس بانکداری اینترنتی حقیقی و حقوقی جلوه کرده است.
این سرویس که برای مشتریان حقیقی و حقوقی کوچک و متوسط بانک که بخش بزرگی از منابع بانک را تامین می کنند طراحی شده و امکان انجام و پیشبرد امور مالی و بانکی خود را بدون حضور فیزیکی در شعبه میسر می سازد.
بر اساس این گزارش، ویژگیهای نسخه موبایلی اینترنت بانک تجارت این است که سیستم بصورت هوشمند نوع دستگاه(گوشی یا تبلت) متصل شده به سامانه اینترنت بانک را شناسایی نموده و صفحه سایت را مطابق با سایز گوشی مورد نظر منطبق می نماید. سرویس بانکداری اینترنتی بانک تجارت با آدرس ib.tejaratbank.ir این امکان را برای مشتریان فراهم میآورد تا بسیاری از امور بانکی خود از جمله «گردش حساب»، «دریافت صورتحساب تا ۱۸ ماه گذشته»، «افتتاح حساب»، «افتتاح و ابطال سپردههای الکترونیکی»، «مسدودکردن حساب» و «درخواست صدور دسته چک» را به صورت غیر حضوری انجام دهند.
اینترنت بانکِ تجارت همچنین امکان پرداخت قبض و انتقال وجه پایا و ساتنای گروهی را نیز برای مشتریان فراهم کرده است. علاوه بر این، انتقال وجه به حسابهای خود و حسابهای معرفی شده در فرم ثبت نام بدون محدودیت مبلغ، انتقال وجه به سایر حسابها در بانک تجارت روزانه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و انتقال وجه به حسابهای دیگر در سایر بانکها با استفاده از سیستم پایا تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال و از طریق ساتنا تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال امکانپذیر است. مشتریان میتوانند از امکان ارسال پیامک برای دریافتکنندگان مبالغ نیز استفاده کنند.از دیگر امکانات اینترنت بانک تجارت میتوان به دستور پرداخت دورهای همچون واریز شارژ ساختمان، پرداخت اقساط، پرداخت حوالجات مستمر و ثبت نام در باشگاه مشتریان بانک تجارت اشاره کرد.
اینترنت بانک تجارت به عنوان یکی از ابزارهای رشد و توسعه صنعت بانکداری در ایران می تواند مطرح باشد؛ چرا که بانک تجارت یکی از بزرگترین بانک های ایران بوده که سپردهگذاران زیادی را پوشش می دهد و این برنامه می تواند بر صنعت بانکداری تاثیرگذار باشد.
برچسب ها :بانکداری، الکترونیک ،شبکه
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0