کد خبر : 127955
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 دسامبر 2018 - 16:00
-

قیمت گذاری جدید خودرو بر بازار چه تاثیری دارد؟

قیمت گذاری جدید خودرو بر بازار چه تاثیری دارد؟

به گزارش قائم آنلاین،  این‌که چنین تغییری در قیمت خودرو چه تاثیری بر بازار این محصول خواهد داشت، موضوعی است که «دنیای خودرو» در گفت‌وگو با رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو تهران موردبررسی قرار داده است. سعید موتمنی با بیان این‎که درحال‎حاضر روند خرید و فروش تقریبا قفل شده است، اعلام کرد:‌ «رکود عجیبی

به گزارش قائم آنلاین،  این‌که چنین تغییری در قیمت خودرو چه تاثیری بر بازار این محصول خواهد داشت، موضوعی است که «دنیای خودرو» در گفت‌وگو با رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو تهران موردبررسی قرار داده است.

سعید موتمنی با بیان این‎که درحال‎حاضر روند خرید و فروش تقریبا قفل شده است، اعلام کرد:‌ «رکود عجیبی در بازار وجود دارد. بر این اساس با اعلام قیمت‌های جدید و افزایش قیمت خودرو این شرایط وخیم‌تر خواهد شد.»

موتمنی در توضیح درباره نحوه تاثیرگذاری افزایش قیمت خودرو بر بازار، اظهار کرد:‌ «خودرو دست مردم زیاد است. به این دلیل که در ماه‌های گذشته اکثرا خودرو خریده‌اند به این امید که بتوانند آن‎ها را با قیمت بالاتر بفروشند اما الان به نقطه‌ای رسیده‌اند که برای این خودروها، خریداری در بازار وجود ندارد.»

وی با بیان این‎که افرادی که قصد فروش خودروهای خود را داشته‌اند، فکر می‌کردند اگر خودروساز قیمت محصولات خود را افزایش دهد، متعاقبا قیمت بازار هم افزایش پیدا می‌کند، گفت: «اما این اتفاق نخواهد افتاد. به این دلیل ‎که وقتی قیمت خودرو توسط خودروساز افزایش یابد، به‌طبع عرضه خودرو به بازار نیز بیشتر خواهد شد. به این ترتیب وقتی حجم عرضه بالا رود، قیمت بازار حداقل ۳۰درصد کاهش می‌یابد. چراکه در بازار خریدار وجود ندارد.»

قیمت‌گذاری جدید خودرو موضوعی است که به نظر می‌رسد درمورد آن جمع‎بندی‌های لازم صورت گرفته و وقوع آن امری قطعی شده است. اما این‎که اعلام قیمت‌های جدید برمبنای فرمول ۵درصد پایین‌تر از قیمت خودرو در حاشیه بازار باشد یا به‌طور کلی بین ۳۰ تا ۴۰درصد افزایش قیمت ایجاد شود، مساله‌ای است که هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست.

دراین‌باره رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان این‎که افزایش قیمت خودرو از ماه‌های قبل قابل پیش‌بینی بود، تصریح کرد: «خودروسازان از اولین روز امسال حتی برای افزایش قیمت ۱۰۰درصدی تلاش کردند و هدفشان اجرای برنامه‌ای بود مشابه آن‎چه در سال ۱۳۹۱ اتفاق افتاد. اما در هر صورت باید این سوی قضیه هم موردتوجه قرار گیرد که وقتی افزایش قیمتی اتفاق می‌افتد، طبیعتا توقعات از خودروسازان نیز بالا می‌رود.»

موتمنی با اشاره به این‎که بالارفتن کیفیت محصولات و افزایش امکانات خودرو ازجمله انتظارات مشتری از خودروساز است، تاکید کرد: «خودروساز باید به این سوال‌ها پاسخ دهد که باتوجه‌به بالارفتن قیمت خودرو، چه تغییراتی در پلت‌فرم، بدنه، اتاق، موتور، امکانات، آپشن‌ها و… به وجود آمده است. اما وقتی خریدار ببیند ناچار برای خرید خودرو باید هزینه‌ای گزاف بپردازد اما در مقابل کیفیت و امکانات خودروها هیچ فرقی نداشته است، این موضوع برایش گران تمام می‌شود.» وی در ادامه با بیان این‎که خودروسازان طی ماه‌های گذشته با عرضه ناکافی خودرو، بازار را آشفته کرده‌اند، افزود: «در شرایطی که آن‎ها نظم بازار را برهم زده‌اند، به نظر می‌رسد صحبت از کیفیت خودرو در این وضعیت کمرنگ و فراموش شده است.»

موتمنی با اشاره به این‎که آمار گمرک نشان می‌دهد امسال آمار واردات قطعات خودرو افزایش داشته است، گفت: «این نشان می‌دهد قطعاتی که در تولید استفاده شده است، بی‌کیفیت است و این مساله باعث افزایش مصرف قطعات شده است. این موضوع به افزایش زیان دولت منجر می‌شود که مجبور است دوبرابر هزینه ‌کند تا برای خودروهایی که تولید شده، قطعه و لوازم یدکی وارد شود. این امری است که باید از خودروسازان مطالبه شود.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =