اردشیر دادرس در ادامه افزود: امیدواریم خودروسازان در جهت حفظ منافع ملی کشور و بهینه سازی مصرف سوخت اقداماتی انجام دهند تا افزایش مصرف بنزین و پیمایش بیش از شاخص های استاندارد خودرو با دوگانه سوز شدن خودروها جبران شود تا کمکی به حفظ منافع عمومی و ثروت ملی کشور شود.
وی گفت: در حالی تولید خودروهای دوگانه سوز به کمتر از ۱۰۰ هزار خودرو رسیده که طی یک دهه گذشته تا مرز بالای ۵۰۰ هزار خودرو هم رسیده ایم که این کاهش آمار تولید به دلیل عدم اقبال و اراده خودروسازان برای تولید خودروهای دوگانه سوز است لذا میبایست با ورود روسای سه قوه، گسترش خودروهای CNG سوز روند گذشته خود را پیدا کند.
دادرس اذعان داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته میبایست ۲۵ درصد از سبد خودرو به دوگانه سوزها اختصاص یابد که درصد بسیار مطلوبی است اما متاسفانه با عدم رعایت این درصد توسط خودروسازان در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد خودروی دوگانه سوز تولید می شود.
رئیس هیات مدیره انجمن CNG کشور خاطر نشان کرد: طبق تبصره ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید چنانچه خودروساز به ازای هر لیتر بنزین در حامل های انرژی صرفه جویی کند در مقابل دولت موظف است مبالغی تحت عنوان صرفه جویی و بهینه سازی مصرف سوخت پرداخت کند اما خودروسازان از این بسته های حمایتی به درستی استفاده نمی کنند.
وی درپایان گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد از تاکسی ها و بیش از ۷۰ درصد از حمل و نقل عمومی دوگانه سوز هستند که این آمار توفیق بسیار خوبی برای ناوگان حمل ونقل شهری و برون شهری است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0