نام پیمان یزدانیان از آغاز فعالیتاش در زمینه موسیقی فیلم، همواره کنار فیلمسازان بزرگ و نامآشنا آمده و شماری از بهترین موسیقی فیلمها را در این سالها به خود اختصاص داده؛ اما در دهه نود، بیشتر با کارگردانهایی همکاری کرد که کمتر نامشان برای مردم آشنا است ولی فیلمهای خاص تولید میکنند و حالا بار دیگر نامش در کنار فیلمساز جوانی قرار گرفته که سال گذشته با اولین فیلم بلندش یعنی «ابد و یک روز» توانست جوایز بسیار زیادی از جشنوارههای معتبر داخلی از جمله ۹ سیمرغ بلورین کسب کند.
یزدانیان که معمولاً به استفاده کم و گزیده از موسیقی در فیلمها شهرت دارد میگوید ساختار «متری شش و نیم» به گونهای است که در آن انواع موسیقیها استفاده شده و خود فیلم است که چنین چیزی را میطلبد. او با اشاره به کیفیت فیلم میگوید: «وقتی قرار است برای سکانسی موسیقی بنویسی، گاهی آنقدر شدت احساسات زیاد است که در شُک تصویر میمانی و باید از قالب ببینده خارج شوی تا بتوانی موسیقی آن را خلق کنی. امیدوارم از این فیلم استقبال خوبی شود چراکه به معنای واقعی کلمه میتوان واژه «فیلم» را به آن اطلاق کرد.»
پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و فرهاد اصلانی از جمله هنرمندانی هستند که در این فیلم به تهیهکنندگی سید جمال ساداتیان ایفای نقش کردهاند.
«بنفشه آفریقایی» ساخته مونا زندی و همچنین «لابی رِنت» اولین ساخته امیرحسین ترابی و بازی شهاب حسینی و ساره بیات، دیگر فیلمهایی است که پیمان یزدانیان پیش از این موسیقی آنها را ساخته و همچنین فیلم «حکایت دریا» ساخته بهمن فرمانآرا که بهار امسال در جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد و باید دید در بخش رقابتی جشنواره امسال قرار میگیرند یا نه.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0