جنس پيراهن بهشتي حضرت يوسف(ع)
به گزارش قائم آنلاین، علامه طباطبايي (قدّس سرّه) مي فرمايد: اثبات صحت اين روايت دشوار است، زيرا هم از نظر سند و هم از لحاظ محتوا ضعيف است و بر فرض صحتش بايد گفت كه اين روايت معنايي كنايه اي دارد و مراد از بهشتي بودن آن اين است كه از مخزن غيبي آمده است.
به گزارش قائم آنلاین، علامه طباطبايي (قدّس سرّه) مي فرمايد: اثبات صحت اين روايت دشوار است، زيرا هم از نظر سند و هم از لحاظ محتوا ضعيف است و بر فرض صحتش بايد گفت كه اين روايت معنايي كنايه اي دارد و مراد از بهشتي بودن آن اين است كه از مخزن غيبي آمده است. وگرنه اثبات معناي ظاهري آن مشكل است[۱]. اين نظير روايتي است كه درباره حجرالاسود آمده كه از بهشت آمده است و معناي كنايه اي دارد.
اصولاً هرچه در عالم طبيعت است، ريشه غيبي دارد: («و ان من شيءٍ الا عندنا خزائنه وما ننزّله الا بقدر معلوم»)[۲] ممكن است بعضي از اسرار غيب در مرحله طبيعت به صورت هاي گوناگون تنزل كرده باشد، مثلاً بدين صورت كه از نشئه غيب، به صورت لباس امامت، رسالت، نبوت و تقوا درآيد، نه اينكه منظور پيراهن و منسوجات ساخته شده از مواد طبيعي باشد. همانطور كه لباس تقوا پوششي معنوي است كه انسان را از هر تباهي حفظ مي كند، نه پيراهني كه تار و پودش از نخ و پشم و كتان است.
پي نوشت:
[۱] الميزان، ج ۱۱، ص ۲۵۱٫
[۲] سوره حجر، آيه ۲۱٫
تفسير موضوعي، ج۷، ص ۴۹٫
برچسب ها :آتش ،پيراهن،بهشت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0