کد خبر : 141612
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 فوریه 2019 - 16:50
-

بی‌تفاوتی سازمان حمایت به گرانی ها

بی‌تفاوتی سازمان حمایت به گرانی ها

به گزارش قائم آنلاین، افزایش نرخ ارز از ابتدای تابستان ۹۷، بهانه خوبی شد برای افزایش قانونی و چند برابر غیرقانونی قیمت انواع کالاها و خدمات؛ در این بین هم مردمی که روزانه و حتی ساعتی، شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت کالاها از پوشک و رب گوجه فرنگی گرفته تا گوشت و مرغ بودند، منتظر اقدام

به گزارش قائم آنلاین، افزایش نرخ ارز از ابتدای تابستان ۹۷، بهانه خوبی شد برای افزایش قانونی و چند برابر غیرقانونی قیمت انواع کالاها و خدمات؛ در این بین هم مردمی که روزانه و حتی ساعتی، شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت کالاها از پوشک و رب گوجه فرنگی گرفته تا گوشت و مرغ بودند، منتظر اقدام فوری دولت در کنترل گرانی‌ها و برخورد با گرانفروشان بودند اما سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به عنوان پیشانی دستگاه‌های دولتی در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نشان داد بیشتر از آنکه ناظر باشد نظاره‌گر است و تنها نام حمایت از حقوق مصرف کننده را یدک می‌کشد و بازار را به حال خود رها کرده است.

روزهایی که قیمت گوشت و مرغ و برخی دیگر از کالا سر به فلک کشیده است و برخی واحدهای تولیدی و اصناف، به‌ویژه متخلفان نیشخند را تحویل مردم و مسئولان می‌دهند و هرطور که می‌خواهند قیمت تعیین می‌کنند، سازمان حمایت در تدارک همایش ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان است، همایشی که به نظر می‌رسد هزینه چند میلیاردی از جیب بیت‌المال خارج می‌کند تا چند برند خاص را به عنوان حامی و رعایت‌کننده حقوق مصرف‌کننده معرفی کنند.

سازمان حمایت و انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به جای برگزاری همایش‌های تشریفاتی و غیرضروری، باید برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان تلاش کنند؛ گرانی و گرانفروشی افسار گریخته بیداد میکند، فریاد مردم به آسمان رسیده است و ناتوانی مسئولان در حدی است که حتی نمی‌توانند برای تامین و توزیع مناسب گوشت و مرغ که از اقلام کالای اساسی است اقدام کنند.

مردم همچنان و هر لحظه امید دارند که مسئولان برای کاهش قیمت‌های نجومی کاری کنند و در این شرایط ویژه و بحرانی که تعبیر به جنگ اقتصادی می‌شود باید شاهد تلاش جهادی مسئولان باشیم ولی خبرها حاکی است سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان در تدارک همایش میلیاردی در ۹ اسفند با عنوان همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و متعاقباً انجمن ملی در تدارک همایش دیگری با عنوان رضایت‌مندی مشتری هستند.

انتظار می‌رفت مسئولان دولتی سازمان حمایت و تشکل مردمی انجمن حمایت دغدغه مشترک مصرف کنندگان را داشته باشند و با مشارکت هم، اقداماتی اساسی برای رفع یا کاهش دغدغه مصرفکنندکان انجام دهند ولی ظاهراً برگزاری همایش برای آنها مهم‌تر است که هریک مستقلاً برای برگزاری آن رقابت می‌کنند.

ایکاش به جای تشکیل جلسات مکرر برای برگزاری همایشهای تشریفاتی، جلسات کاربردی برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تشکیل می‌شد؛ وقتی برای مردم و مصرف کنندگان کاری نشده است چرا همایش برگزار می‌شود؟ همایش چه بهره‌ای دارد که تلاش ویژه و چند ماهه برای برگزاری آن میشود؟ اگر همایش برای رعایت حقوق مصرفکنندگان است،، نظر، رضایت و حمایت مصرف‌کنندگان چگونه حاصل شده است که خود مردم بی اطلاع هستند؟ دستگاههای نظارتی و قوه قضاییه چه نظارتی برای حمایت از حقوق مردم دارند؟

پشتوانه شهرستانی و استانی برای معرفی کردن فلان شرکت به عنوان “برند برتر” ملی چیست؟ چرا آن چای‌فروش آذربایجانی که براساس اعتقاد و مردم‌داری خود در کم‌ترین حجم هم حق‌الناس را رعایت می‌کند، نباید به عنوان “برند برتر” انتخاب شود؟ مردمی که قرار است به نام آنها جشنواره برگزار کنید در کدام نظرسنجی شرکت و برند برتر را انتخاب کرده‌اند؟

آقایان مسئول در ظاهر حامی مصرف‌کننده، کمر مردم زیر بار گرانی و گرانفروشی و تخلفات روزافزون خم شده است، در این شرایط بحرانی به جای همایش های نمایشی به فکر کمک به مردم باشید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + پانزده =