“مالها” باید ملزم به استفاده از کالاهای داخلی شوند
به گزارش قائم آنلاین، مجید نامی در گفتوگو ، با اشاره به اینکه بیشتر شدن فضای عرضه باعث میشود برندهای داخلی سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند، گفت: به ویژه با ممنوعیت واردات پوشاک که از سال گذشته اعمال شده، فرصت خوبی برای تولیدکنندگان ایرانی ایجاد شده و در این شرایط بیشتر
به گزارش قائم آنلاین، مجید نامی در گفتوگو ، با اشاره به اینکه بیشتر شدن فضای عرضه باعث میشود برندهای داخلی سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند، گفت: به ویژه با ممنوعیت واردات پوشاک که از سال گذشته اعمال شده، فرصت خوبی برای تولیدکنندگان ایرانی ایجاد شده و در این شرایط بیشتر شدن محل عرضه میتواند به دیده شدن برندهای ایرانی کمک کند.
وی همچنین با بیان اینکه پیش از ممنوعیت واردات پوشاک، فروشگاههای بزرگ با تولیدکنندگان داخلی همکاری نمیکردند، اظهار کرد: فروشگاههای بزرگ فکر میکردند برای جذب مشتری بیشتر باید از برندهای خارجی استفاده کنند، اما در شرایط فعلی که برندهای خارجی همچون گذشته در کشور فعال نیستند برای پر کردن مراکز خرید مجبور هستند از برندهای داخلی استفاده کنند.
عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران ادامه داد: باید قوانینی از سوی دولت و شهرداری تعیین شود تا زمانی که برندهای خارجی دوباره به کشور بازگشتند و ممنوعیت واردات پوشاک لغو شد، سهمی از فروش مالها به تولیدکنندگان داخلی اختصاص یابد تا بتوانند جایگاه خود را در مراکز خرید حفظ کنند.
نامی در پاسخ به اینکه چگونه با وجود ممنوعیت واردات پوشاک، تعداد زیادی از برندهای خارجی در فروشگاههای بزرگ فعال هستند، تصریح کرد: طبق قانونی که از سال ۱۳۹۶ اجرا شده برندهایی که به طور رسمی و قانونی در کشور فعالیت میکنند و نام آنها در وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت شده، موظف هستند حداقل ۲۰ درصد صادراتی که به ایران دارند را در داخل کشور تولید کنند بنابراین برخی از برندهای خارجی به طور قانونی در داخل کشور تولید میشود و با همان برند به فروش میرسد.
وی اجرای این قانون را در راستای انتقال تکنولوژی و دانش فنی و همچنین حمایت از تولید داخل مؤثر دانست و گفت: در این میان ممکن است برخی از برندهایی که مجوز فعالیت ندارند و کالای تقلبی میفروشند، پوشاک تولید شده در داخل کشور را به نام برند خارجی به فروش برسانند.
سند راهبردی صنعت پوشاک کی تصویب میشود؟
عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در ادامه با اشاره به لزوم تصویب سند راهبردی صنعت پوشاک در سال رونق تولید، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال صنایع کوچک و متوسط و صنعت پوشاک جز اولویتهای صنعت هستند، انتظار داریم این سند راهبردی هر چه زودتر تصویب و ابلاغ شود تا برنامهریزی بهتری برای آینده صورت بگیرد.
به گفته وی سند راهبردی صنعت پوشاک نزدیک سه سال است که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه امیرکبیر و بخش خصوصی تهیه شده و به صورت یک نقشه راه برای حمایت از این صنعت در نظر گرفته شده است.
برچسب ها :هیأت مدیره، اتحادیه،صادرات
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0