درگیر کردن بیشتر دانش آموز با تکالیف یادگیری به موفقیت علمی آنها کمک میکند
به گزارش قائم آنلاین، دکتر حسنعلی ویسکرمی در گفتوگو ، اظهار کرد: یکی از وقایع اجتنابپذیری که ممکن است در بعضی از خانوادهها رخ دهد، تولد کودکان کمتوان ذهنی است. وی ادامه داد: این کودکان در همه جوامع بشری تعداد قابلتوجهی از جمعیت را شامل میشوند؛ بنابراین هر اقدامی در جهت بهینه کردن شرایط زندگی
به گزارش قائم آنلاین، دکتر حسنعلی ویسکرمی در گفتوگو ، اظهار کرد: یکی از وقایع اجتنابپذیری که ممکن است در بعضی از خانوادهها رخ دهد، تولد کودکان کمتوان ذهنی است.
وی ادامه داد: این کودکان در همه جوامع بشری تعداد قابلتوجهی از جمعیت را شامل میشوند؛ بنابراین هر اقدامی در جهت بهینه کردن شرایط زندگی آنها میتواند انواع مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… آنها را کاهش داده و در کنار آن مشکلات خانواده نیز کاهش یابد.
ویسکرمی اضافه کرد: اگر بر این باور باشیم که ستونهای تمدن هر جامعه بر نظام و ساختار آموزشوپرورش آن استوار است، بدون تردید سلامت، جامعیت و کارآمدی نظام آموزشوپرورش آن نیز در گرو سلامت، گستردگی، تنوع و کیفیت برنامههای جامع آموزش استثنایی و خدمات آموزشی مؤثری است که در مدارس عادی یا کلاسهای ویژه به دانشآموزان ارائه میشود.
این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان افزود: آموزش استثنایی برنامهای تنظیم شده براساس ارزیابیهای مستمر و جامع به کودک از تولد تا پایان زندگی و همراه با خانواده، مدرسه و اجتماع است.
وی خاطرنشان کرد: پژوهشها نشان دادهاند که اگر بتوان دانشآموزان را هرچه بیشتر درگیر مسائل تحصیلی و تکالیف یادگیری کرد، بیشتر میتوان به موفقیت علمی آنان امیدوار بود.
ویسکرمی گفت: درگیری تحصیلی سازهای است که نخستین بار برای درک و تبیین افت و شکست تحصیلی مطرح شد و بهعنوان پایه و اساسی برای تلاشهای اصلاحگرایانه در حوزه تعلیم و تربیت مدنظر قرار گرفت.
برچسب ها :دانشآموز، آموزشوپرورش،هیأت علمی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0