گردشگری به باورمندی ایران امن منجر میشود
به گزارش قائم آنلاین، علی یارمحمدیان در آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: نمایشگاهی که امسال به دوره یازدهم رسیده، در سالهای گذشته، تلاشهای بسیاری برای تثبیت جایگاه آن در میان معتبرترین نمایشگاههای مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی کشور شده است. وی ادامه داد: این نمایشگاه
به گزارش قائم آنلاین، علی یارمحمدیان در آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: نمایشگاهی که امسال به دوره یازدهم رسیده، در سالهای گذشته، تلاشهای بسیاری برای تثبیت جایگاه آن در میان معتبرترین نمایشگاههای مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی کشور شده است.
وی ادامه داد: این نمایشگاه که از پرمخاطبترین، پربازدیدترین و فاخرترین نمایشگاههای سالانه اصفهان محسوب میشود، امسال ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی که بیشترین میزان فضای موجود برای برگزاری یک نمایشگاه به شمار میرود را در اختیار گرفته است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی اصفهان با بیان اینکه برنامهریزیها برای برپایی این نمایشگاه از ماهها پیش آغاز شده است، گفت: در آغاز این پروسه، شرکت نمایشگاههای بینالمللی اصفهان از متولیان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان دعوت کرد پیشنهادات خود را برای برپایی نمایشگاه ارائه دهند. با پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مجری برگزاری نمایشگاه مشخص شد و در نهایت، فعالیتهای اجرایی برپایی نمایشگاه از سوی مجری مورد پیگیری قرار گرفت.
یار محمدیان گفت: شرکت نمایشگاه اصفهان نیز همچون همیشه، با جدیت، سختکوشی و حمایت، تلاش کرد شرایط مطلوبی برای برگزاری یک نمایشگاه ویژه و قابل قبول فراهم آورد.
وی تصریح کرد: اگر موضوع گردشگری را از منظر اقتصادی مورد بررسی قرار دهیم، در نهایت به این نتیجه میرسیم که توسعه گردشگری موجبات اشتغالزایی، پایداری اقتصادی، کاهش تورم و توزیع بهینه منابع را به دنبال خواهد داشت.
مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی اصفهان تاکید کرد: از منظر دیپلماسی، گردشگری علاوه بر تقویت مناسبات و ارتباطات بین کشورها، به کاهش ایرانهراسی، باورمندی به ایران امن، سیاست تعاملی سازنده با جهان و اقدامات میان دولتی در زمینه مسائل بانکی منجر میشود. در حوزه اجتماعی نیز، گردشگری بر حفظ آداب و رسوم سنتی، تقویت هویت بومی، غرور مدنی در جامعه بومی و افزایش آگاهیهای اجتماعی تأثیر مثبت میگذارد.
یارمحمدیان ادامه داد: این تأثیرات در صورتی ایجاد خواهد شد که گردشگری، روند رو به رشد و بر مدار توسعه طی کند. یکی از وجوه توسعه گردشگری اصفهان، در سالهای اخیر و به ویژه امسال، برگزاری نمایشگاهی قوی و تأثیرگذار است. پ، به حق میتوان به این نتیجه رسید که برگزاری هر چه مطلوبتر نمایشگاه گردشگری، میتواند اثرات مثبت و مطلوبی در حوزههای اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک و همچنین اجتماعی داشته باشد.
وی گفت: یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان که بسیار متفاوتتر از سالهای گذشته برگزار شده، با توجه ویژه به مباحثی مانند «نوآوری و تحول دیجیتال»، «سرمایهگذاری و کارآفرینی»، «آموزش و ایجاد اشتغال»، «امنیت سفر و کاستن از مشکلات آن»، «پایداری اجتماعی و فرهنگی» و «تبادل اقدامات و تجارب موفق»، صنعت گردشگری اصفهان و ایران را بیش از پیش به سوی پیشرفت و توسعه هدایت میکند.
مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی اصفهان اضافه کرد: تاکید همیشگی ما این است که «نمایشگاه» بستری مهم و قابل اتکا برای توسعه همه جانبه شهرها است. باشد که «نمایشگاه اصفهان» شرایطی را فراهم آورد که اصفهان، سرآمد تمامی شهرهای منطقه شود.
سهم درآمد ملی از گردشگری ۵ درصد است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: در برنامه ششم توسعه باید درآمد گردشگری به ۱۰ میلیارد دلار در سال و حضور ۱۳ میلیون نفر در کشور میرسید. در حالی که سهم گردشگری در کل درآمد ملی ما فقط پنج درصد است.
مسعود گلشیرازی در آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به شعارهای هر ساله سازمان جهانی گردشگری در حوزه گردشگری، گفت: هر ساله این شعارها با رویکردهای جدید با هدف افزایش آگاهی جوامع بینالملل در مورد اهمیت گردشگر و تأثیر صنعت گردشگری بر سیاست، اجتماع و اقتصاد اعلام میشود که گردشگری و تحول دیجیتالی به عنوان شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.
وی ادامه داد: انتخاب این شعار نشان دهنده اهمیت توجه به توسعه گردشگری با استفاده از ابزار دیجیتال در عصر چهارم ارتباطات را بیان میکند، که بیشک میطلبد بسترهای لازم برای محقق شدن این امر فراهم شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به توسعه و رونق اقتصادی توسط صنعت گردشگری، تصریح کرد: متأسفانه کشور با وجود پتانسیلهای بالا در حوزه گردشگری فاصله زیادی از وضع مطلوب در حوزه جذب گردشگر و درآمد حاصل از آن نسبت به کشورهای دیگر دارد به گونهای که کشور همسایه ترکیه با ۲۶ میلیون گردشگر در سال توانسته به درآمدی بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار دست یابد، در صورتی که ایران با ۶.۵ میلیون گردشگر در سال توانسته حدود ۲ میلیارد دلار درآمد از این حوزه داشته باشد.
گلشیرازی با انتقاد از اینکه کشور در حوزه گردشگری و درآمد حاصل از آن از برنامه ششم توسعه عقب است، گفت: همچنین در برنامه هفتم توسعه چشم انداز ۲۰ میلیون نفری ورودی گردشگر ترسیم شده که بر اساس این برنامه انتظار میرود به درآمد ۲۵ میلیارد دلاری یعنی ۱۰ برابر رقم فعلی دست پیدا کنیم که برای رسیدن به این مهم نیازمند رشد ۲۵ درصدی گردشگر در ۱۰ سال آینده هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه سهم گردشگری از کل درآمدهای کشور ۵ درصد است، گفت: با توجه به ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی، توسعه و رونق گردشگری اجتناب ناپذیر خواهد بود زیرا گردشگری یکی از محورهای مهم و اساسی اقتصاد درونزا است.
گلشیرازی در ادامه تاکید کرد: برای محقق شدن ورود ۲۵ میلیون گردشگر و به دست آوردن درآمد ۲۰ میلیارد دلاری باید برای تدوین برنامه توسعه گردشگری و هدف گذاری سند چشمانداز ۱۴۰۴ برنامه ریزی راهبردی صورت گیرد که برای رسیدن به این امر تدوین تقویم گردشگری امر زیربنایی و مهم تلقی میشود.
وی گفت: توسعه زیر ساختهای اقامتی، تفریحی، پذیرایی، سرگرمی، لجستیکی و … از دیگر الزامات توسعه گردشگری است که در حال حاضر کشورمان رتبه ۱۶ در رده بندی جهانی را در بحث خدمات گردشگری دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: اصفهان دروازه گردشگری برای فعالان و سرمایه گذاران در حوزه گردشگری است که سرمایه گذاران در تحلیل بعد زمان، این استان را به عنوان یکی از زمینههای سرمایهگذاری انتخاب خواهند کرد.
وی ادامه داد: عدهای بر این باورند که با توجه به اینکه اصفهان در حوزه گردشگری شناخته شده است، دیگر نیاز به صرف هزینه و سرمایه گذاری در بخش برندینگ گردشگری نیست، این باور از اساس غلط است زیرا بسیاری از کشورها در حال سرمایهگذاری بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری برای معرفی و ارائه توانمندیها به فعالان گردشگری هستند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با تاکید بر لزوم باز مهندسی تقویم برنامههای استان توسط برخی مدیران، گفت: یکی از اقدامات مهم در توسعه گردشگری استان طراحی و برگزاری رویدادها در زمانهایی است که استان کمترین گردشگر را دارد.
برچسب ها :نمایشگاه، دیپلماسی،گردشگر
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0