کد خبر : 174649
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آگوست 2019 - 12:00
-

ملکی: کیاموتورز پیش‌تر از این‌ها به همکاری خود با ایران پایان داده بود

ملکی: کیاموتورز پیش‌تر از این‌ها به همکاری خود با ایران پایان داده بود

به گزارش قائم آنلاین، ولی ملکی در گفت‌وگو ، در مورد پایان همکاری شرکت کیاموتورز با ایران و گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: من تعجب می‌کنم که سایپا اعلام کرده که شرکت کره‌ای کیاموتورز به‌ همکاری با ایران پایان داده است. فکر می‌کنم کیاموتورز پیش‌تر از این‌ها رفته بود. کیاموتورز از نظر مالکیت متعلق به

به گزارش قائم آنلاین، ولی ملکی در گفت‌وگو ، در مورد پایان همکاری شرکت کیاموتورز با ایران و گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: من تعجب می‌کنم که سایپا اعلام کرده که شرکت کره‌ای کیاموتورز به‌ همکاری با ایران پایان داده است. فکر می‌کنم کیاموتورز پیش‌تر از این‌ها رفته بود. کیاموتورز از نظر مالکیت متعلق به هیوندا است و فقط برندش را نگه داشته است. اتفاقی که الآن افتاده این است که موجودی سراتو در شرکت سایپا تمام شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه «به نظر بنده اتفاق جدیدی نیفتاده است» گفت: ما باید بدانیم که وقتی تحریم هستیم، این اتفاق‌ها می‌افتد. در چنین شرایطی وقتی آمریکا عطسه می‌کند، کشورهای مثل کره و ژاپن سکته می‌کنند. این شرایط در موقعیت تحریمی، طبیعی است. ما باید وحدت خودمان را حذف و سپس به داخلی‌سازی فکر می‌کنیم. داخلی‌سازی در دستور کمیسیون صنایع قرار دارد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شرایط اقتصادی ایران را جنگ اقتصادی تمام عیار دانست و تاکید کرد: بسیاری از مردم خودروهای خارجی ثبت‌نام کرده‌اند ولی خودرو تحویل نگرفته‌اند. برلیانس چین هم چنین وضعیتی را برای مشتران ایجاد کرد. وظیفه سایپا هم جایگزین کردن است؛ باید جایگزنی برای خودروهای سفارش داد شده پیدا کند.

وی در پایان گفت: ما می توانیم از شریط تحریمی استفاده کرده و تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. اخیرا وزارت دفاع به کمیسیون صنایع آمده بود و گزارش‌هایی در راستای تبدیل تهدیدها به فرصت‌های داخلی داد.

به نقل از گروه خودروسازی سایپا، به‌دنبال پیروی غیرمنطقی شرکای خارجی صنعت خودروی ایران از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و بدعهدی آنان در تامین قطعات، شرکت کیاموتورز کره‌جنوبی ایران را ترک کرد و به همکاری خود با گروه سایپا پایان داد.

با خروج کیاموتورز از چرخه تولید مشترک خودرو با سایپا، این شرکت به جمع شرکت‌های رنو، سیتروئن، برلیانس، ولوو و ایویکو خواهد پیوست که پیشتر با بدعهدی و عمل نکردن به تعهدات خود، به‌ تولید مشترک خودرو در ایران پایان داده‌ بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 12 =