کد خبر : 182236
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 سپتامبر 2019 - 15:20
-

وقتی گردشگری وام ۴ درصد می‌گیرد و تولید وام ۱۸ درصد!

وقتی گردشگری وام ۴ درصد می‌گیرد و تولید وام ۱۸ درصد!

به گزارش قائم آنلاین، مهندس علی علیپوریان مدیرعامل جوان و باانرژی یکی از شرکت‌های تولید موتورسیکلت درباره زمینه‌ها و مشکلات رونق تولید ایرانی در این صنعت  می‌گوید. وی در آغاز اظهار کرد: گروه ما در سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را با تولید موتورسیکلت آغاز کرد. پس از چندی با رشد مجموعه و اضافه شدن برندهای

به گزارش قائم آنلاین، مهندس علی علیپوریان مدیرعامل جوان و باانرژی یکی از شرکت‌های تولید موتورسیکلت درباره زمینه‌ها و مشکلات رونق تولید ایرانی در این صنعت  می‌گوید.

وی در آغاز اظهار کرد: گروه ما در سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را با تولید موتورسیکلت آغاز کرد. پس از چندی با رشد مجموعه و اضافه شدن برندهای جدید به لیست تولید، در سا ل‌های بعد، گسترش شبکه فروش و دریافت استانداردهای بین‌المللی و اروپا هم محقق شد. در این ۱۵ سالی که از تأسیس شرکت می‌گذرد، در ابتدا و در سا لهای اولیه ما به میزانی که الان درگیر مشکلات هستیم، سختی نمی‌کشیدیم. جذب نیروی کارآمد، را ه‌اندازی خطوط تولید و مشتری‌یابی از سختی‌های آغاز کار بود و این مسائل از سختی‌های شیرین هر کاری هست که بدون آنها شاید رشدی هم محقق نشود. در سا ل‌های اخیر هم به دلیل تغییرات و پیشرفت‌هایی که در بازار به‌وجود آمده، ما نیز با راه‌اندازی واحد تحقیق وتوسعه سعی در رشد فناوری محصولات‌مان داشته‌ایم.

وی با اشاره به وجوه مزیتی در این صنعت و امکان صادرات و ایجاد اشتغال و تحقیق وتوسعه، افزود: ببینید نمی‌خواهم بگویم صادرات بد هست؛ ما چند ماه قبل در نمایشگاهی در کشور عراق حاضر شدیم و همه بسترهای آن هم موجود بود. نکته‌ای که وجود دارد این است که تا در اینجا به ثبات نرسیم نمی‌توانیم ریسک حضور در یک بازار خارجی را بپذیریم. ما در حاضر تولیدات خوبی با تأ کید بر استفاده از انرژی الکتریکی داشته‌ایم. موتورها، اسکوترها و سیستم‌های برقی که این روزها هم مورد تأ کید هستند. فرض کنید ما وارد بازار خارجی شویم، اگر به هر دلیلی به مشکل نقدینگی خوردیم، از بانک‌ها تأمین کنیم؟ با سود ۱۸ و ۲۴ درصد؟ بنابراین در سال‌های اخیر با وجود ارزش دلار و بهتر شدن شرایط صادرات، علی‌رغم گفته‌های مسئولان درباره افزایش صادرات، به دلیل وجود شرایط عجیب و غریب داخلی، امکان ورود به بازارهای خارجی نیست! در سال‌های اخیر ما کمترین تعدیل نیرو را داشتیم و ۵۰ کارگر حرفه‌ای خود را حفظ کرد ه‌ایم.

این مدیرعامل جوان نحوه مدیریت در شرائط بحرانی سال‌های اخیر را اینگونه بیان کرد: در شرایط حاضر تولیدکنندگانی که به کار خود ادامه می‌دهند، مثل یک رزمنده واقعی در میدان جنگ هستند! شرایط اقتصادی بسیار سخت شده و عمده این فشار بر تولیدکنندگان است. ببینید! صحبت از سختی‌های کار نیست. کار تولید همیشه سختی‌های خود را دارد و البته اینها برای تولیدکنندگان مطرح نیست؛ وقتی به یک رزمنده مهمات داده نشود و در مسیرهای غلط هدایت شود، انگیزه‌ای برای مواجهه با دشمن نخواهد داشت. امروزه با قوانین بسیار زیاد، کارشناسی نشده و غیرقابل اجرا، عملاً انگیزه تولیدکنندگان از بین رفته است. همچنین ثابت نبودن نرخ‌ها برای تأمین مواد اولیه و مشکلاتی از این دست. ما ۷۰ درصد مواد اولیه را از داخل تأمین می‌کنیم. به عنوان مثال تولیدکننده بدنه با یک افزایش قیمت تما م‌شده شدید مواجه است. اکنون هم اکثر کارخانه‌ها تعطیل شده و حسب سفارش، نیروها را فراخوان کرده، کار تولید را انجام داده و دوباره نیروها را مرخص می‌کنند! مهمترین معضل، از بین بردن امکان برنامه‌ریزی است. باورکنید وقتی برای ۶ ماه آینده هم نمی‌توان برنامه‌ای تدوین کرد، عملاً کار تولید به مشکل عمده برمی‌خورد. به‌عنوان مثال از سال ۱۳۹۵ موتورسیکلت انژکتوری به بازار عرضه شد. انژکتورهای عرضه شده کارشناسی‌نشده و غیراستاندارد بود و بسیاری از برندهای موتورسازی واقعاً ضربات سنگینی خوردند. خب ماحصل این مشکلات این شده که ما در سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۵ هزار موتورسیکلت روانه بازار کردیم ولی در سه سال گذشته هنوز به آمار ۱۰ هزار عدد نرسید ه‌ایم!.

مهندس علی علیپوریان در همین ارتباط افزود: نکته بسیار مهمی که تولیدکنندگان حوزه موتورسیکلت با آن مواجه هستند این است که مخاطب محصولات ما عموماً قشر ضعیف و متوسط به پایین جامعه هستند، خب تولیدکننده با این وضع نمی‌تواند قیمت را متناسب با افزایش قیمت مواد اولیه بالا ببرد و در نتیجه کاهش تولید، تعدیل نیروها و افزایش نارضایتی‌های عمومی در پی خواهد آمد.

وی در خاتمه یادآور شد: ما به اندازه یک خودروی پیشرفته استاندارد داریم که خیلی از این قوانین قابلیت اجرایی ندارند و فقط بر مشکلات تولید می‌افزاید. کارشناسی شدن این استانداردها و تدوین قوانین شفاف می‌تواند کمک شایانی بکند. مشکل همیشگی هم بانک‌ها هستند که به بخش گردشگری تسهیلات ۴درصد می‌دهند اما به تولید حداقل ۱۸ درصد آن هم با اقساط سنگین می‌دهند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 8 =