نصب ۲۳ هزار تابلو شناسایی کارکنان قضایی در کشور
به گزارش قائم آنلاین، به نقل از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، وحید میرحسینی در این باره گفت: در حوزه ماموریتهای این اداره کل، ۴ ماموریت در نظر گرفته شد. به طور مشخص در اولین ماموریت که ارزیابی کارکنان اداری بود، با قابلیتی منحصر به فرد برای اولین بار سیستم ارزیابی کارکنان اداری از دستی
به گزارش قائم آنلاین، به نقل از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، وحید میرحسینی در این باره گفت: در حوزه ماموریتهای این اداره کل، ۴ ماموریت در نظر گرفته شد. به طور مشخص در اولین ماموریت که ارزیابی کارکنان اداری بود، با قابلیتی منحصر به فرد برای اولین بار سیستم ارزیابی کارکنان اداری از دستی به الکترونیکی تبدیل شد. از مزایای ارزیابی الکترونیکی، اطلاعات تجمیع شده از وضعیت کارکنان است که بواسطه آن مدیران به راحتی کارکنانشان را ارزیابی میکنند. ضمن اینکه نسبت به نوع دستی از سرعت و دقت بیشتری برخوردار است و مبتنی بر کارسنجی و وظایف محوله است.
وی افزود: در این قسمت عوامل و شاخصهای ارزیابی را مدیریت کرده و دستورالعمل تشویقها را سازماندهی نمودیم و به کشور ابلاغ شد. بهرهمندی از ابزار تشویق با یک عدالت نسبی در کشور توزیع شد و دامنه این تشویقات تا شعب قضایی توسعه پیدا کرد و این اتفاق بزرگی در حوزه ارزیابی بود.
میرحسینی تصریح کرد: در بخش پاسخگویی به شکایات که از دیگر ماموریتها بود بیش از ۲۳ هزار تابلو در کشور نصب شده که مشخصات کارکنان در آن درج شده است و هرگونه شکایات و انتقادات از عملکرد کارکنان کاملاً بر حسب تابلوی مشخصات شناسایی کارکنان قابل رصد است. طی این مدت شکایات زیادی از کارکنان از ناحیه مردم دریافت کردیم که رسیدگی گردید و با کارکنانی که رفتار و عملکرد مناسبی نداشتند از طریق تذکر، تعهد و جابجایی محل خدمت برخورد کردیم. در همین راستا سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی را آماده کردیم و این سامانه تحت وب در آینده راهاندازی میشود.
مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه اظهار کرد: سومین حوزه فعالیت، حوزه بازرسیها بود که امر بازرسی از کارکنان اداری امری بدیع بود. بازرسیها کاملاً میدانی بود و بازرسی از شعب دادگاهها، دادسراها و محاکم در اولویت دستور قرار گرفت و رفتار و عملکرد کارکنانی که در نقطه تماس با مردم بود از جهت تکریم ارباب رجوع از اهمیت زیادی برخوردار است. حین بازرسی، اشکالات کارها، بسیار در شعب دادگاهها مشخص شد و فهرست دقیقی از آن تهیه شد.
وی ادامه داد: از جمله موارد آن اعم بود از: برگ شماری اوراق پرونده (بیش از ۸۰ درصد آن انجام شده و با دقت در حال پیگیری می باشد)، بحث شرح وظایف کارکنان (شرح وظایف احصاء شد و مشخص شد که عوامل دفاتر شعب چه وظایفی دارند و چگونه باید آن دنبال کنند)، تاخیر در ارسال پروندهها برای مراحل دیگر از جمله تجدید نظر خواهی و یا اجرای احکام ، ثبت پروندهها (بیش از ۶۵ درصد اشکالات در سیستم برطرف گردید)، اشکالات ابلاغ اوراق قضایی و ثبت اوراق دستی پروندهها، ثبت لوایح طرفین پرونده و وکلا، محاسبه هزینه های دادرسی و تمبر وکالت و تمبرهای مالیاتی(۷۰ درصد برطرف و بخشی نیاز به آموزش داشت)، بحث بایگانیها و نگهداری سوابق پروندهها، ضعف در مهارتها (شناسایی و به آموزش معرفی شدند)،عدم اشتغال کارکنان در پستهای سازمانی (حدود ۳۰ درصد آنها به پستهایشان برگشتند).
میرحسینی افزود: در حوزه بازرسی حدود ۷۰۰ بازرس داریم و در کل کشور طی ۴ نوبت بازرسی حدود ۸ هزار تذکر داده شد و با ایجاد ظرفیتها امکان بازرسی آنلاین از واحدها را داریم.
وی گفت: در حوزه چهارم که بحث ارزشیابی و تعیین صلاحیت از ماموریتها است بعد از ۴ سال تلاش بعنوان نقطه عطف اعلام میکنیم که دارای ” سامانه جامع ناظر ” هستیم که شناسنامه جامع کارکنان اداری است. بدین معنی که کل اطلاعات ارزیابی، ارزشیابی، بازرسی، تخلفات و شکایات مردمی در این سامانه ثبت شده است. گزارش موجود در این سامانه شامل تهیه گزارش از ۴۰ هزار نفر از کارکنان است که راستی آزمایی شده و بیش از ۸۰ درصد دقت دارد و نیاز به تکمیل دارد.
میرحسینی تصریح کرد: این سامانه به اظهارنظرها در انتصابات، ارتقا رتبهها و جابجایی کارکنان بسیار کمک کرده و موثر است و مبتنی بر داوری منصفانه و شناخت میباشد و این اطمینان را به کارکنان در کشور میدهد که سیستمی وجود دارد که کارکنان را رصد میکند و داوری منصفانهای در مورد آنها دارد.
میرحسینی ادامه داد: در دوره سوم برنامهریزیها و دوره تعالی نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری سامانه پاسخگویی به شکایات افتتاح میشود و تدوین الگوی احراز شایستگی و توسعه نظامهای بازرسی و موثر سازی نتایج ارزشیابی ها و بازرسی ها در دستور کار می باشد.
وی با تاکید بر۲ نکته کلیدی در مستند سازی اداره کل مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه گفت: کتاب جامع قوانین و مقررات نظارت و ارزشیابی را با کمک پژوهشگاه قوه قضاییه به عنوان سندی مبتنی بر قوانین و مقررات در سال ۹۷ چاپ کرده و در دسترس قرار دادیم.
مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه افزود: پیش نویس دستورالعمل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری برای تصویب ارسال شده است و امیدواریم زودتر ابلاغ شود که در توانمند سازی کارکنان اداری و نظارتهای مثبت و ایجابی موثر است.
میرحسینی در پایان با بیان اینکه امروز نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری یک سرمایه بزرگ و توانمند در منابع انسانی قوه قضاییه است و ظرف ۴ سال، عدم حضور چندین ساله در نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری را با تلاش شبانه روزی جبران کرده است، بیان کرد: تمام این اقدامات با رهنمودها و پشتیبانی معاون محترم منابع انسانی قوه قضاییه و همکاری همه معاونت ها مدیران کل روسای کل همکاران اداری و اداره کل تحقق یافت و امیدواریم در دوره سوم مبتنی بر بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دو انقلاب که توصیههای جدی در حوزه نظارت و ارزشیابی دارند و تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه که از آن بعنوان نقطه توجه و تمرکز یاد کردند، شاهد اتفاقات روبه رشد، نتایج ملموستر و ارائه خدمات کیفی توام با کارآمدی و رضایتمندی مردم از دستگاه قضا باشیم.
برچسب ها :قوه قضاییه،ماموریت،بازرسی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0