ارائه خدمات فوریتهای روانی – اجتماعی به دانشآموزان آسیبدیده
به گزارش قائم آنلاین، مسعود شکوهی در گفتوگو ، با اشاره به ادغام اداره کل امور تربیتی و دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی به بیان برخی سیاستها و برنامههای پیش رو پرداخت و اظهار کرد: ایجاد یکپارچگی و انسجام بخشی به روند سیاستگذاری، طراحی، اجرا، نظارت و ارزشیابی طرحها و برنامههای مرتبط در حیطه
به گزارش قائم آنلاین، مسعود شکوهی در گفتوگو ، با اشاره به ادغام اداره کل امور تربیتی و دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی به بیان برخی سیاستها و برنامههای پیش رو پرداخت و اظهار کرد: ایجاد یکپارچگی و انسجام بخشی به روند سیاستگذاری، طراحی، اجرا، نظارت و ارزشیابی طرحها و برنامههای مرتبط در حیطه ارتقایی، پیشگیرانه، مداخلات تخصصی، مراقبتی و حمایتی در حوزه راهنمایی، خدمات مشاورهای و روان شناختی، سلامت روان و فوریتهای روانی – اجتماعی را دنبال میکنیم.
وی افزود: بهره گیری از مشارکت موثر برون و درون بخشی، افزایش نرخ پوشش فعالیتهای بهداشت روان و پیشگیری از آسیبهای روانی – اجتماعی در سطح مدارس کشور و با تاکید بر گسترش دامنه اجرای طرحهای توانمندسازی دانش آموزان، والدین و کارکنان به حداقل ۶۰ درصد و جلب مشارکت و شبکه سازی ذینفعان مدرسه، خانواده و محله برای ارتقای بهداشت روان و پیشگیری از آسیبهای روانی -اجتماعی در قالب تشکلهای مرد نهاد و دولتی را نیز مدنظر داریم.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی همچنین به ظرفیت سازی و ارتقای آمادگیها برای مداخله سریع، به موقوع و موثر در فوریتهای روانی – اجتماعی دانش آموزان و ارائه خدمات مورد نیاز توانمندسازی، درمان و حمایتهای اجتماعی دانش آموزان در معرض خطر، پرخطر و آسیب دیده اشاره کرد و گفت: برای کاهش عوامل مخاطره آمیز در بین دانش آموزان تلاش میکنیم.
شکوهی ادامه داد: هماهنگی، نظارت و ظرفیت سازی برای حسن اجرای فعالیتهای بهداشت روان و پیشگیری از آسیبهای روانی – اجتماعی آموزش و پرورش در سطح استان و مناطق، همچنان به عنوان مرجع تصمیم گیری در زمینه مدیریت آسیبهای روانی – اجتماعی دانش آموزان در سطح استان، مناطق و مدارس تابعه در دستور کار است.
وی همچنین در پاسخ به اینکه با توجه به نتایج آزمون سلامت روان نحوه برنامه ریزی شما برای مداخلات آموزشی و روانی چگونه است؟ گفت: طراحی برنامههای آموزشی، پیشگیرانه، مداخلهای و حمایتی در سطح استان، منطقه و مدارس، انتخاب اولویتهای آموزشی برای اجرای طرح توانمندسازی روانی – اجتماعی بر اساس نتایج نیم رخ روانی- اجتماعی استان، منطقه و مدرسه، بهره گیری از نیمرخ روانی – اجتماعی مدرسه برای اجرای طرح “مدرسه دوستدار زندگی” را مدنظر داریم.
طراحی نقشه خطر پذیری مدرسه، منطقه و استان
شکوهی افزود: طراحی نقشه خطر پذیری مدرسه، منطقه و استان در کشور با توجه به مولفههای آزمون در دانش آموزان برای خدمات در حوزه فوریتهای روانی – اجتماعی، اولویتبندی مشکلات روانی – رفتاری دانشآموزان با هدف برنامهریزی و ارائه خدمات تربیتی، استفاده درست از ظرفیت بخشهای درون و برون سازمانی در برنامهها، ارائه خدمات مشورتی به دانش آموزان، مسئولان مدرسه و اولیاء، تقویت سیستم ارجاع به هستهها و مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی و ارائه خدمات تخصصی و حمایتی، ارائه و تهیه گزارشهای آماری و محتوای چند رسانهای به مسئولان در زمینه میزان بروز و شیوع آسیبهای روانی و اجتماعی با توجه به جنسیت و مناطق استانها در دستور کار است.
برچسب ها :مشاوره،دانش آموز،مدرسه
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0