۵ نکته کاربردی در بازاریابی محتوایی برای افزایش سئو وبسایت
به گزارش قائم آنلاین، این روزها پرسشی ذهن بازاریابان محتوایی را مشغول کرده که آیا محتوایی که تولیدشده ارزش زمانی که برای آن صرف شده را دارد؟ در جواب این پرسش باید بگوییم که محتوای با کیفیت پنج وظیفه عمده دارد و در صورتی که در اجرای آنها کوتاهی کرده باشید، حتما باید نسبت به
به گزارش قائم آنلاین، این روزها پرسشی ذهن بازاریابان محتوایی را مشغول کرده که آیا محتوایی که تولیدشده ارزش زمانی که برای آن صرف شده را دارد؟ در جواب این پرسش باید بگوییم که محتوای با کیفیت پنج وظیفه عمده دارد و در صورتی که در اجرای آنها کوتاهی کرده باشید، حتما باید نسبت به تقویت، بازبینی و یا حتی تغییر کلی آن اقدام کنید. در ادامه به این وظایف اشاره خواهیم کرد.
در دسترس بودن
یکی از اهداف مهم بازاریابی محتوایی است که محتوای وبسایتی شما توانایی این را داشته باشد که در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود. اصطلاحا به این فرایند “سئوی محلی” گفته میشود. به عبارت بهتر محتوای وبسایتی شما باید معیارهای زیر را داشته باشد:
· استفاده از کلمات و عبارت کلیدی مناسب
· داشتن یک وجه توصیفی غنی و متقاعدکننده
· داشتن یک تیتر بهینهسازی شده بر اساس سئو
· دسترسی به اطلاعات نام، آدرس و شماره تماس شرکت در تمامی صفحات
ارزشمند بودن
وبسایت شرکت شما نباید فقط درباره خود شما باشد. در واقع بخش عمده آن باید به مشتریان شما اشاره داشته باشد. نقاط ضعف مشتریان چیست؟ به دنبال راهحل برای چه مشکلاتی هستند؟ و شرکت شما چگونه میتواند به آنها کمک کند؟ محتوای وبسایت شما باید به تکتک این پرسشها پاسخ دهد. بهعنوان نمونه:
· یک صفحه با عنوان “درباره ما” ایجاد کنید و گزاره ارزشی خود را در آن توضیح دهید
· در صفحات توضیح محصولات به مزایایی که محصولات و خدمات شما برای مشتریان دارند اشارهکنید
· صفحاتی ویژه روشهای استفاده از محصولات و ترفندهای بهکارگیری آنها ایجاد کنید
اعتمادسازی
یکی دیگر از مهمترین وظایفی که محتوای باکیفیت در وبسایت بر عهده دارد، ایجاد اعتماد در خوانندگان و بهویژه مشتریان بالقوه است. فراموش نکنید که وبسایت شما حکم نشان اعتماد شهرت آنلاین شمارا دارد و باید در مخاطبین احساس آرامش ایجاد کند. در این رابطه به فاکتورهای زیر توجه داشته باشید:
· رهبری فکری (مانند وبلاگ) که ثابت میکند به آنچه میگویید، تسلط دارید
· دمو و راهنمای محصولات
· گواهینامهها
· دیدگاهها
· گارانتیها و خدمات پس از فروش
جمعآوری اطلاعات
یک وبسایت خوب علاوه بر آنکه اطلاعات لازم را به بینندگان ارائه میکند، اطلاعات فروش و اطلاعات مشتریان را برای کسبوکار جمعآوری میکند. معمولا این فرایند به کمک فرمهایی که بازدیدکنندگان در مقابل محتوای زیر پر میکنند به دست میآیند:
· اشتراک رایگان ایمیلی
· مقالهها و کتابهای الکترونیکی رایگان
· تخفیفها و کوپنهای محدود و نامحدود
دعوت به خرید
وبسایت خوب میتواند نقش یک دلال اغواکننده را داشته باشد که مشتریان را ترغیب به خرید، تنظیم قرار ملاقات و درخواست ارتباط مستقیم با تیم فروش میکند. برخی از جنبههای مهم این موضوع از این قرار است:
· یک CTA(گزینه فراخوان) قوی برای هر کدام از صفحات وبسایت ایجاد کنید.
· اطلاعات تماس خود را بهصورتی در هر صفحات قرار دهید که بهراحتی قابلدیدن باشند.
اداره بازرگانی ایسنا با تکیهبر ۲۰ سال سابقه حرفهای رسانهای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسبوکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.
فعالان اقتصادی و صاحبان کسبوکار میتوانند بهمنظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شمارههای ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.
برچسب ها :آنلاین، الکترونیک، گارانتی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0