سلام.جالب بود
بازاریابی و فروش، دو حرفه مظلوم در فضای کسب و کار ایران
به گزارش قائم آنلاین، بنا بر اعلام کاربینان، در جامعه ما کلماتی از جمله فروشنده، بازاریاب و حتی ویزیتور به اشتباه به جای یکدیگر به کار میروند و بیشتر شاغلین این حرفهها حتی صاحبان کسب و کار آشنایی کم و یا حتی فاقد اطلاعات اولیه در این زمینه و در رابطه با این اصطلاحات و
به گزارش قائم آنلاین، بنا بر اعلام کاربینان، در جامعه ما کلماتی از جمله فروشنده، بازاریاب و حتی ویزیتور به اشتباه به جای یکدیگر به کار میروند و بیشتر شاغلین این حرفهها حتی صاحبان کسب و کار آشنایی کم و یا حتی فاقد اطلاعات اولیه در این زمینه و در رابطه با این اصطلاحات و تفاوتهای آنها میباشند.
سالهاست بازاریابی و فروش در فضای حاکم بر کسب و کارهای ایران رنگ و بوی دیگری به خود گرفته به طوری که وقتی افراد شغل خود را بازاریاب معرفی میکنند خصوصیات و ویژگیهای یک فرد مزاحم، فریبکار و دغل باز در ذهن اکثر مخاطبان تداعی میشود. در بهترین حالت هم وی را با فروشنده یا ویزیتور اشتباه میگیرند. فروش و فروشندگی نیز در ایران حال و روز خوبی ندارد و درصد زیادی از فروشندگان، به ویژه در گروه خردهفروشی، به صورت تجربی، سفارشی و یا تصادفی بدون حتی گذراندن اصول مقدماتی فروش در این حرفه مشغول به کار شدهاند که بعید است با سماجت برخی آنها در فروشگاههایی مثل پوشاک رو به رو نشده باشید. تنها معدود شرکتهایی در چند سال اخیر رویکردشان را نسبت به مدیریت بازاریابی و فروش از مدل سنتی به مدرن تغییر دادهاند که نتایج خوبی هم برایشان حاصل شده است. شکست اکثر کسب و کارها ناشی از بی توجهی به آموزشهای حوزه بازاریابی و فروش است.
با بررسیها و تحقیقات به عمل آمده از چندین فروشگاه، شرکت و استارتاپهای ناموفق، متاسفانه یکی از مهمترین دلایل شکست بیشتر کسب و کارها بیتوجهی و عدم بهرهمندی مناسب از تحقیقات بازاریابی، طرحهای بازاریابی، آموزشهای فروش و مدیریت فروش به صورت علمی و عملی است. بارها مشاهده شده حتی متقاضیان طرحهای توجیهی و کارشناسان و سرمایهگذاران هم به جای دقیق شدن روی بخش مطالعات بازار رد مطالعات مالی طرح تمرکز میکنند.
حتی شرکتهای بزرگ ایران از جمله خودروسازان نیز علی رغم بکارگیری افراد با تجربه و تحصیلکرده در این زمینه، با مفاهیم وعده برند، مشتری مداری، کیفیت محصولات، نحوه توزیع مناسب و خدمات پس از فروش بیگانه هستند و به صورت دستوری و در یک بازار انحصاری بدون رقیب تنها روی فروش و سودآوری بنگاه مانور میدهند. وضعیت تغییر کرده است، اینک مردم از طریق کانالهای مختلف کسب و کارها را رصد، مقایسه و انتخاب میکنند و اکنون نوبت بدنه مدیریتی شرکتهای ایرانی است که به اهمیت خدمات عالی به منظور جلب وفاداری مشتریان پی ببرند.
کاربینان، مرجعی برای حرفه ایهای بازاریابی و فروش
چند سالی است که در ایران و با گسترش شبکههای اینترنتی و سهولت اشتراک گذاری مطالب و رویدادها، چندین شرکت به صورت تخصصی و حرفهای در شاخههای مدیریت به ویژه مدیریت بازاریابی و فروش فعالیت میکنند. یکی از این مراجع کاربینان نام دارد که توسط جمعی از فارغالتحصیلان دورههای کارشناسیارشد و دکتری بازاریابی راهاندازی و به ارایه مطالب آموزش و خدمات تخصصی میپردازد. از جمله فعالیتهای شرکت مشاوره و توسعه مدیریت کاربینان، تدوین طرح بازاریابی به صورت جامع و طرحهای بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکههای اجتماعی و بازاریابی دیجیتال به صورت جداگانه است. تدوین طرح توجیهی و طرح کسب و کار نیز جزو فعالیتهای اصلی این مجموعه است.
فروشگاه کاربینان، فروشگاه تخصصی کتابهای بازاریابی و فروش
مجموعه فروشگاه بازاریابی کاربینان، علاوه بر ارایه خدمات بالا، در سال ۱۳۹۵ اقدام به راهاندازی فروشگاه آنلاین فروش و توزیع کتابهای تخصصی در زمینه مدیریت، کتابهای بازاریابی و فروش، برندسازی، تبلیغات، بازاریابی دیجیتالی، کارآفرینی و مدیریت کسب و کار و موفقیت با هدف ترویج آموزش و در دسترس قرار گرفتن منابع در سطح کشور نمود. چشمانداز این فروشگاه، تبدیل شدن به بزرگترین مرکز و مرجع مدیریت بازاریابی و فروش و عرضه کتاب ها و منابع اصلی، ویدیوهای آموزشی و محصولات مرتبط با این حوزه است. یقینا هدف بخش فروشگاهی، ارایه کتاب ها با محتوای ارزشمند و ترجمههای با کیفیت است.
خوشبختانه مطابق آمار فروشگاه کاربینان، تعداد مشتریها و علاقهمندان به مباحث حرفهای بازاریابی و فروش روندی افزایشی پیدا کرده که نوید بخش تغییر تفکر و رویکرد متقاضیان به این گرایشهای مهم کسب و کار است. این نکته را فراموش نکنید، همه ما انسانها به نوعی بازاریاب هستیم. حتی کارمندی که در یک ارگان دولتی مشغول به کار است در واقع در حال بازاریابی توانمندیها و دانش خود میباشد. بنابراین چنانچه تصمیم گرفتهاید تا جزو حرفهایهای این رشته باشید بیدرنگ و با کمترین هزینه از منابع آموزشی و کاربردی این رشته بهرهمند شوید. آموزش، بزرگترین سرمایهگذاری کم ریسک شما خواهد بود.
برچسب ها :استخدام، آگهی،مطالعه
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1