کد خبر : 190764
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 7 نوامبر 2019 - 14:15
-

جشنواره «کتاب در فضای مجازی» + تیزر هفته کتاب

جشنواره «کتاب در فضای مجازی» + تیزر هفته کتاب

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از ستاد خبری و رسانه‌ای بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، دومین جشنواره ملی «کتاب در فضای مجازی» (صفحه خیال) به دبیری رسول رجایی و به همت موسسه خانه کتاب با رویکردی جدید و با نگاهی جامع و آینده‌نگر به تمامی حوزه‌ها و مسائل مربوط به

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از ستاد خبری و رسانه‌ای بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، دومین جشنواره ملی «کتاب در فضای مجازی» (صفحه خیال) به دبیری رسول رجایی و به همت موسسه خانه کتاب با رویکردی جدید و با نگاهی جامع و آینده‌نگر به تمامی حوزه‌ها و مسائل مربوط به کتاب در فضای مجازی با محورهای اقتصادی، فرهنگی، فناوری، پژوهشی و مردمی برگزار می‌شود.

دومین دوره این جشنواره ملی با پوشش محورهای اقتصاد کتاب مجازی با تاکید بر کسب و کارهای نوپا، فرهنگ کتاب مجازی و کنش‌گران فرهنگی، فناوری‌های نوین و صنایع خلاق، پژوهش کتاب مجازی و بخش ویژه مردمی شامل روایت‌گری دیجیتال کتاب و تصویرگری کتاب مجازی برپا می‌شود. مسابقه «داننده شو» به عنوان اولین پویش چندرسانه‌ای مردمی در کشور در حوزه کتاب یکی دیگر از بخش‌های قابل توجه این دوره از جشنواره است.

بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، ثبت‌نام و مهلت ارسال آثار در محورهای اقتصادی، فرهنگی، فن‌آوری، پژوهشی و مهارتی تا ۲۵ آبان‌ماه و اختتامیه این دوره از جشنواره ۲۹ آبان‌ماه خواهد بود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جشنواره به نشانیwww.safheyekhial.ir مراجعه کنند.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

تیزر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با تکنیک پویانمایی «بریده مقوا» یا «کات اوت» ساخته و منتشر شد.

بنا بر اعلام، تیزر این دوره از هفته کتاب امسال توسط  هنرمندان مطرح هنر پویانمایی کاملا به شیوه سنتی ساخته شده تا  ضمن  حمایت و ارزش نهادن به آثار هنرمندان این هنر،  عرصه‌ آگهی‌های فرهنگی نیز با چهره‌ای فاخر از پویانمایی آشنا شود.

تیزر بیست و هفتیمن دوره هفته کتاب با تکنیک  پویانمایی «بریده جنبانی» یا «کات اوت» ساخته شده است. در این روش تمامی المان‌ها و عناصر موجود در  پویانمایی توسط هنرمند طراح توسط دست بر روی مقوا طراحی و سپس بریده وسرهم می‌شود. در مرحله بعدی از اجزای برش‌خورده مقوا، پارچه و کاغذ عکاسی شده و وارد سیستم دیجیتال می‌شود تا جان‌بخشی توسط نرم‌افزارهای رایانه‌ای انجام پذیرد.

ایده اصلی ویدیو معرفی هفته کتاب بر پایه شعار «حال خوش خواندن» پایه‌گذاری شده است؛ در این اثر ابتدا دستی با نشانه  یک مولف بر روی کاغذ کلماتی را می‌نگارد و سپس اوراق کتاب در جلد خود جا می‌گیرند. کتاب‌ها با باد پاییزی به پرواز درمی‌آیند و در راه دیگر کتاب‌ها را فرامی‌خوانند.

کتاب‌های رنگی با حال خوش خود را به «کتاب‌خوانان» می‌رسانند و از میان کتاب گل‌های ختایی و لاله عباسی به نشانه حال خوش و هنر و ادبیات ایرانی به بیرون می‌تراوند. سفر کتاب‌ها ادامه می‌یابد  تا نشانه‌های سه نسل پیر و جوان و کودک که از اهداف و مخاطبان هفته کتاب هستند، کامل شود؛ همگان پس از کتاب‌خوانی همراه هم به مانند برگ‌های سبک‌بال کتاب در شهرها به پرواز درمی‌آیند تا حس حال خوش خواندن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند.

عوامل تولید ویدیو بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران عبارتند از: مدیر هنری و تولید: داود ارسونی، طراح و انیماتور: پویا رییسی، بک‌گراند آرتیست و ماکت: هانیه نجار، موسیقی (سه‌تار): رامین شاهین‌کار، ضبط و مسترینگ پیانو: محمد مهر، گوینده: کتایون نژاده،  استودیو صدا: چکاوا، متحرک‌سازی و رندرینگ: استودیو مصور.

فایل‌های این ویدیو یک‌دقیقه‌ای بر روی سایت هفته کتاب به نشانی اینترنتی hafteyeketab.ketab.ir   بارگذاری شده است.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − یازده =