استعلام مالیات نقل و انتقال املاک تهران فقط از طریق دفاتر اسناد رسمی
به گزارش قائم آنلاین، امیدعلی پارسا با اشاره به اینکه طرح برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی به دفاتر اسناد رسمی با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیاده سازی شده است، گفت: این طرح با هدف کاهش هزینههای وصول مالیات، تکریم مؤدیان مالیاتی در تمامی
به گزارش قائم آنلاین، امیدعلی پارسا با اشاره به اینکه طرح برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی به دفاتر اسناد رسمی با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیاده سازی شده است، گفت: این طرح با هدف کاهش هزینههای وصول مالیات، تکریم مؤدیان مالیاتی در تمامی دفاتر اسناد رسمی محدوده ۲۲ گانه شهرداری تهران عملیاتی شده است.
وی با تاکید براینکه انجام فرآیند یادشده توسط دفاتر اسناد رسمی در شرایط حاضر و باتوجه به شیوع ویروس کرونا حائز اهمیت است، اظهار کرد: برخی گزارشهای واصله حاکی است که علیرغم اقدامات به عمل آمده برخی دفاتر اسناد رسمی همچنان به شیوههای سنتی اقدام به استعلام از ادارات امور مالیاتی میکنند.
طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، این مقام مسئول از انجام مکاتبه با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این خصوص خبر داده و گفته که انجام استعلامات مربوط به نقل و انتقال املاک مسکونی باید از طریق سامانه مذکور انجام شود تا شاهد کمترین مراجعه حضوری مؤدیان در شرایط موجود باشیم.
گفتنی است؛ طرح برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی به دفاتر اسناد رسمی در اجرای تکلیف قانونی مقرر در تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیاتهای مستقیم و آیین نامه اجرایی مربوط (مصوب رئیس قوه قضائیه) اجرا شده است.
برچسب ها :مالیات،الکترونیک ، استعلام
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0