ادامه دورکاری با کمترین اثر منفی در عملکرد
به گزارش قائم آنلاین، از زمانی که ورود کرونا به کشور اعلام شده، روشهایی از قرنطینه خانگی و فاصلهگذاری اجتماعی و آموزش آنلاین و دورکاری مورد توجه قرار گرفت تا حضور افراد در مکانهای اجتماعی را کاهش داده و البته فعالیتهای روزمره افراد ادامه یابد. دورکاری یا انجام وظایف کاری در منزل، یکی از راههایی
به گزارش قائم آنلاین، از زمانی که ورود کرونا به کشور اعلام شده، روشهایی از قرنطینه خانگی و فاصلهگذاری اجتماعی و آموزش آنلاین و دورکاری مورد توجه قرار گرفت تا حضور افراد در مکانهای اجتماعی را کاهش داده و البته فعالیتهای روزمره افراد ادامه یابد. دورکاری یا انجام وظایف کاری در منزل، یکی از راههایی است که میتواند از حضور افراد مبتلا و احتمال انتقال این ویروس توسط آنها بکاهد و همچنین کسانی که در معرض انتقال هستند را در برابر این ویروس حفظ کند.
با توجه به افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان که عمدتاً ناشی از رعایت نشدن پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی است و بهمنظور کاستن ترددهای شهری و تماس شهروندان با یکدیگر، بخشنامه نحوه اجرای دورکاری از سوی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به کلیه دستگاههای اجرایی ابلاغ شد. دستگاههای اجرایی موظفند ضمن برنامهریزی برای ارائه خدمات حوزه مسئولیت خود با حضور ۵۰ درصد کارکنان، ترتیبی اتخاذ کنند که در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع، بهویژه «خدمات ضروری»، وقفهای ایجاد نشود.
بیژن عباسی آرند -مدیرعامل اپراتور ایرانسل- درباره فرآیند دورکاری این شرکت به ایسنا گفت: ما در ایرانسل جزو معدود شرکتهایی بودیم که از روز اول اعلام نمونههای مثبت کرونا در کشور، شروع به دورکاری کردیم، زیرا محیط ما به نحوی است که تعدادی از همکاران با فاصله کم در کنار همدیگر قرار دارند و به همین دلیل این الزام برای ما ایجاد شد که از همان ابتدا ۳۰ درصد از کارکنان را به دورکاری بفرستیم.
وی ادامه داد: با شیوع بیشتر کرونا در کشور، حدود ۹۰ درصد کارکنان دورکار شدند و تنها کارمندانی که حضورشان ضرورت داشت که در حدود ۱۵ درصد میشوند، حضور پیدا کردند و بیشتر کارها از منزل انجام میشد. زیرساختی که در ایرانسل وجود دارد، این شرایط را فراهم کرده است. همین حالا هم مرکز تماس ما بیش از ۹۰ درصد دورکارند و آن ۱۰ درصد هم بیشتر به دلیل مراقبتهای فنی و پشتیبانی حضور دارند.
مدیرعامل ایرانسل خاطرنشان کرد: بعضی از شرکتهای بزرگ به ما مراجعه کردند و جویا شدند که ما چطور این فرآیند دورکاری را مدیریت میکنیم. سامانههایی هستند که امکان مدیریت عملکرد افراد را در شرایط دورکاری فراهم میکند. ما هم به سرعت زیرساختهای جدیدی را فراهم و فرآیندهای لازم را تنظیم کردیم. بخش منابع انسانی ما اعلام کرده که افراد چطور دورکار باشند و نحوه فعالیت و دریافت اضافه حقوقشان به چه نحو باشد.
عباسی آرند اظهار کرد: امیدواریم که کرونا هرچه زودتر پایان یابد و شرایط به حال عادی برگردد، اما سیستم ما به این صورت پیش رفته که اگر همین روند ادامه پیدا کند، ایرانسل با کمترین اثر منفی در عملکرد میتواند دورکاری را ادامه دهد، کما اینکه در ماههای گذشته برخی از همکاران ما اصلا در شرکت حضور نیافتند.
برچسب ها :اپراتور، ایرانسل،مدیرعامل
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0