کد خبر : 245327
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 دسامبر 2020 - 19:35
-

تست‌های سریع کرونا افزایش می‌یابد

تست‌های سریع کرونا افزایش می‌یابد

به گزارش قائم آنلاین، سیما سادات‌لاری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مازندران، طرح شهید سلیمانی را اوج و بلوغ برنامه ریزی‌های مقابله‌ای کرونا اعلام کرد و افزود: شناسایی سریع‌تر و اجرای دقیق ایزوله و قرنطینه مبتلایان به کرونا از اهداف اصلی اجرای این طرح است که با اجرای دقیق آن علاوه بر

به گزارش قائم آنلاین، سیما سادات‌لاری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مازندران، طرح شهید سلیمانی را اوج و بلوغ برنامه ریزی‌های مقابله‌ای کرونا اعلام کرد و افزود: شناسایی سریع‌تر و اجرای دقیق ایزوله و قرنطینه مبتلایان به کرونا از اهداف اصلی اجرای این طرح است که با اجرای دقیق آن علاوه بر حفظ جان مبتلایان محدودیت‌ها نیز کمتر می‌شود.

وی از سه برابر شدن ظرفیت انسانی با اجرای این طرح خبر داد و افزود: هر استانی بنا به موقعیت و وضعیت خود باید طرح شهید سلیمانی را تعریف و اجرا کند، اما مازندران به دلیل آنکه طرح پزشک خانواده در آن اجرا می‌شود باید به شکلی ویژه و با همیاری سپاه و بسیج این طرح را اجرا کند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت در صدد است انجام تست‌های سریع کرونایی را سرعت ببخشد تاکید کرد: تست‌های پی‌سی‌آر نیز همچنان با ظرفیت بالا در استان پیگیری و اجرا شود.

لاری از مدیران استانی خواست؛ مراقبت‌های سرپایی را به واسطه استفاده از نقاهتگاه‌های عمومی جدی پیگیری و اجرا کنند.

وی افزود: فاصله بین شهری تراکم جمعیت مساحت شهری از فاکتور‌های جدید در تقسیم بندی رنگی شهر‌های کرونایی اعمال می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با توجه به این‌که آمار بستری و شیوع بیماری در اکثر استان‌های کشور روند نزولی دارد در استان‌های شمالی آمار دارای سیر صعودی بوده است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به در پیش بودن شب یلدا و ترس از دورهمی های خانوادگی که بیش از ۵۰ درصد عامل شیوع بیماری از این تجمعات است از هموطنان می‌خواهیم در این شب‌ها از طریق فضای مجازی و ارتباطات تلفنی جویای احوال یکدیگر شوند

لاری گفت: با انفاق هزینه‌های شب یلدای امسال و اهدای آن به خانواده‌های نیازمند محلات، شب یلدا خوبی برای همگان رقم بزنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =