کد خبر : 295080
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 فوریه 2022 - 17:05
-

نکات ایمنی که در سفر با ماشین شخصی در این دوران باید بدانید!

نکات ایمنی که در سفر با ماشین شخصی در این دوران باید بدانید!

با یافتن واکسن ویروس کرونا و انجام واکسیناسیون در سراسر کشور، اکثر خانواده‌ها در حال ارزیابی وضعیت برای شروع سفرهای خانوادگی خود هستند. شاید سفر در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا و با توجه به هشدارها در رابطه با ماندن در خانه و ممانعت از انتشار ویروس، فکر خوبی نباشد.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام دوربین مارکت، بسیاری از خانواده ها فرض می کنند با انجام فرآیند واکسیناسیون، حال آمادگی مواجه با دنیای بیرون را دارند. به همین دلیل همراه با افراد خانواده به دل جاده می زنند تا پس از دوسال قرنطینه حال و هوایی تازه کنند. سفر به هر شکلی دلچسب است، مخصوصا سفر جاده ای خانوادگی جذابیت ها را چند برابر می کند.

در مورد پیشگیری از ویروس کرونا، ایمن ترین گزینه سفر این است که کلا سفر نکنید. اما اگر مجبور به سفر کردن هستید، سفر با ماشین شخصی امن‌ترین گزینه ممکن است. سفرهای جاده‌ای با ماشین شخصی به شما این امکان را می‌دهند تا از فضاهای عمومی شلوغ که احتمال ابتلا به بیماری در آن ها بالا است مانند ترمینال ها و فرودگاه‌ها اجتناب کنید. بهرحال، هنگام سفر با ماشین شخصی تنها افرادی که در طول سفر با آن ها در تماس مستقیم هستید، افراد خانواده و نزدیکان خودتان هستند. اما رعایت نکات ایمنی ماشین و چک کردن هواشناسی، پیش از سفر را نباید فراموش کرد. نکاتی مانند روغن موتور، چرخ ها، ترمز، دزدگیر و حتی فعال سازی ردیاب خودرو از مواردی است که پیش از سفر باید مورد بررسی قرار گیرند. در ادامه نکاتی ایمنی و ضروری پیش از مسافرت با ماشین شخصی را به شما خواهیم گفت تا با رعایت آن ها، سفری بی دردسر و دلنشین را همراه خانواده خود تجربه کنید.

  •  آماده سازی ماشین

مطمئنا می دانید پیش از هر گونه مسافرتی با ماشین شخصی، باید وضعیت خودرو بررسی شود. برای جلوگیری از مشکلات ماشین، امداد خودرو و پلیس راه توصیه می کنند که ماشین شما در مورد تعویض روغن، بررسی باتری و چرخش لاستیک مورد معاینه فنی قرارگیرد. بدیهی است که قبل از سفر باید برند و مدل خودروی خود را برای فراخوان های ایمنی بررسی کنید و به مشکلات مربوطه رسیدگی کنید. در مورد شرایط آب و هوایی مناطقی که از آن گذر خواهید کرد را بررسی کنید تا در صورت لزوم بتوانید زنجیر چرخ، لاستیک های نو یا برس برف تهیه و همراه خود ببرید. فراموش نکنید لاستیک زاپاس را نیز در صندوق قرار دهید.

نکات ایمنی که در سفر با ماشین شخصی در این دوران باید بدانید!

  •  آمادگی برای هر نوع آب و هوایی

هیچ چیز مانند طوفانی غیرمنتظره نمی تواند باعث استرس و اضطراب شدید در حین رانندگی شود. شاید پیش بینی دقیق آب و هوا امکان پذیر نباشد، اما جستجوی الگوهای آب و هوای معمول مقصدتان می تواند یک کلیت از آنچه در انتظارتان است، به شما بدهد. به این ترتیب از نظر ذهنی آماده خواهید شد و در صورت نیاز به توقف، یک نقشه پشتیبان خواهید داشت. سرویس ملی هواشناسی پیش بینی های آب و هوای آینده و همچنین گزارش های آب و هوای سال های گذشته را برای کل کشور ارائه می دهد.

کیت تعویض لاستیک، کپسول آتش نشانی، کابل های جامپر، چراغ قوه همراه با باتری اضافی، همیشه این اشیاء ضروری را در خودروی خود نگه دارید. نمی دانید چه زمانی به کارتان خواهد آمد، اما به همراه داشتن آن ها آرامش ذهنی و قوت قلب خواهد بود.

  •  خواب کافی پیش از رانندگی

خستگی و خواب آلودگی  یکی از جدی ترین خطرات در حین رانندگی طولانی مدت است. طبق آمار پلیس راه کشور، بیش از نیمی از تصادفات جاده ای به دلیل خواب آلودگی راننده رخ داده اند. خواب شبانه بین بین هفت تا نه ساعت، به شما کمک می کند احساس شادابی و نشاط داشته باشید. در صورت خستگی توقف کنید. حواستان باشد هنگام کنار زدن، بردن دستتان به بیرون خودرو برای علامت دادن به دیگر ماشین ها خودداری کنید؛ زیرا ممکن است ماشین های دیگر متوجه دست شما نشوند.

نکات ایمنی که در سفر با ماشین شخصی در این دوران باید بدانید!

رعایت توصیه های ایمنی سفر در خصوص ویروس کرونا

در حال حاضر، وزارت بهداشت و مراکز پزشکی از مردم در خواست می کنند تا در خانه های خود بمانند، اما ممکن است در آینده زمانی که شرایط بیماری بهتر شود، برای چیدن برنامه سفر وسوسه شوید. از آنجایی که سویه جدید ویروس کرونا با سرعت درحال گسترش است، کارشناسان پزشکی هشدار می دهند که تعامل با افرادی که خارج از خانه شما زندگی می کنند، شما و دیگران را در معرض خطر ابتلا به این ویروس قرار می دهد.

به طور طبیعی، در طول سفر نیز باید همان اقدامات بهداشت عمومی توصیه شده توسط سازمان بهداشت کشور را رعایت کنید: پوشیدن ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، در خانه ماندن در صورت احساس بیماری. از به همراه داشتن ماسک و محلول ضدعفونی کننده دست برای همه افراد، اطمینان حاصل کنید.

شاید بررسی وضعیت هواشناسی و جاده ها از مسائلی باشد که همگی از آن ها مطلع باشند، اما در مورد مسائل ایمنی خودرو مانند شیشه پاک کن، دزدگیر، باتری، ردیاب خودرو و… سهل انگاری رخ می دهد. توجه به نکات ذکر شده و همچنین رعایت موارد بهداشت، می تواند برای شما و خانواده اتان سفری خاطره انگیز رقم بزند.

نکات ایمنی که در سفر با ماشین شخصی در این دوران باید بدانید!

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =