چهارمین دوره آموزشی مدیریت رسانه و مهارت ارزیابی محتوا در ساترا افتتاح شد
آیین افتتاحیه ی چهارمین دوره آموزشی مدیریت رسانه و مهارت ارزیابی محتوا روز گذشته چهارشنبه (۱۲ مردادماه) توسط سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوتو تصویر فراگیر(ساترا) برگزار شد.
به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر(ساترا)، آیین افتتاحیه چهارمین دوره آموزشی مدیریت رسانه و مهارت ارزیابی محتوا روز گذشته چهارشنبه (۱۲ مردادماه) با حضور سعید مقیسه- رییس سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوتو تصویر فراگیر(ساترا) و تعدادی از مدیران این سازمان و فعالان بخش خصوصی در ساختمان مرکزی ساترا برگزار شد.
بسته انگیزشی برای حمایت از رسانههای صوت و تصویر فراگیر
سعید مقیسه در ابتدای این مراسم عنوان کرد: حمایت از بخش خصوصی و رسانههای صوت و تصویر فراگیر را وظیفه خود میدانیم؛ ساترا برای حمایت از رسانههای صوت و تصویر فراگیر که رتبه ارزشیابی خوبی کسب میکنند، بسته انگیزشی مناسبی با چهل مؤلفه پیشبینی کرده است که بنا داریم هرماه یکی از این مؤلفهها را رونمایی کنیم.
وی افزود: سعی داشتیم تا این بسته حمایتی بر اساس نیازهای صنعت تنظیم شود و از جمله بندهای آن میتوانم به ارائه محتوای رایگان انحصاری صدا و سیما به پلتفرمها و صدور مجوز عرضه آنها بر مبنای فروش تعرفۀ مصوب، امکان پخش محتوای انحصاری صدا و سیما با ایجاد افزونه اختصاصی، ارائه خدمات ممیزی رایگان و… اشاره کنم.
وی افزود: پیشتر پلتفرمها فقط اجازه قرار دادن لینک برنامههای تلویزیونی در سامانه خود را داشتند که مشخص نبود، کاربر بعد از کلیک روی لینک بار دیگر به سامانه مبداء مراجعه کند اما اکنون امکان پخش محتوای انحصاری صدا و سیما با ایجاد افزونه اختصاصی فراهم شده است.
رییس ساترا با بیان این موضوع که سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر تلاش دارد تا زنجیره ارزش آثار فرهنگی فعالان این بخش را هرمقدار که میتواند، گسترده کند، تصریح کرد: برخی از پلتفرمها و تهیهکنندگان زمانی که اثری را تولید می کنند، دورنمای آن را نیز مشخص میکنند، برای مثال در حوزه سینما، شرکت در جشنوارههای خارجی و… را برای آینده اثر خود هدفگذاری میکنند، ما نیز تلاش میکنیم با ارائه فرصتهایی مانند پخش آثار در آنتن رسانۀ ملی بعد از پخش در شبکه نمایش خانگی و … این زنجیره ارزش را گستردهتر کنیم.
مقیسه خاطرنشان کرد: امروز دنیای رسانه، بر مبنای محتوای تعاملی میچرخد اما ما در ایران در پارهای از موارد نهایت تعاملی که بین مخاطب و اثر برقرار میکنیم، عدم پخش سریالی است که آمار پایین بیننده دارد؛ به زعم بنده سامانههای ویدئوی درخواستی در این حوزه وضعیت بهتری دارند و باید از این مزیت رقابتی در توسعه فعالیت خود استفاده بهینهای کنند.
وی در ادامه عنوان کرد: امکان دیگری که ما میتوانیم در ساترا برای رسانههای صوتو تصویر فراگیر فراهم کنیم، ارائه خدمات مشاورهای بر اساس تحلیلهای بر لحظهای است که سازمان از وضعیت جامعه دارد تا کمکی به توسعه کسب و کارها باشد.
رییس ساترا در پایان به موضوع امتیازدهی ساترا به رسانهها پرداخت و تاکید کرد: اکنون امتیاز هر رسانهای که مجوز فعالیتاش از سوی ساترا صادر میشود، در شروع فرایند نظارت، برابر با ۵۰ است است. بعد از شروع فعالیت بر اساس اقدامات مثبت یا منفی که انجام میدهد، امتیازش به کمتر از ۵۰ کاهش یا به سمت ۱۰۰ افزایش پیدا میکند و این امتیاز، مبنای ارائه خدمات حمایتی از سوی ساترا به رسانههای صوتو تصویر فراگیر است.
در ادامه نمایندگان رسانههای حاضر در این مراسم بعد از معرفی خود نقطهنظراتشان را مطرح کردند.
ساترا حامی تولید محتوای مناسب
در انتهای مراسم، محمد حسامپور- معاون پایش و نظارت ساترا درخصوص تولید محتوا عنوان کرد: درباره حوزه تولید محتوا باید تأکید کنم که ساترا به عنوان نهاد تنظیمگر این حوزه، حامی تولید محتوای مناسب در راستای تأمین نیازهای خانوادهها است.
وی در پایان سخنانش گفت: مدیران بخش خصوصی طی دوره آموزشی که امروز آیین افتتاحیه آن برگزار شد، بنا است که ضمن آشنایی با مدیران مجموعه و تعامل با آنها با نحوه آمادهسازی محتوای مناسب تولیدی و تأمینی خارجی نیز آشنا شوند. سیاستهای کلی درباره محتوای تولیدی مشخص است، این فرصت نیز وجود دارد که طی تعاملات اداری که برقرار میشود، طرفین به همکاریهای مشترک برسند و آثاری بر این اساس تولید کنند.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0