ضرورت اجرایی شدن لایحه فروش املاک مازاد آموزش و پرورش
سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایجاد شبکه جامع و به هم پیوسته خیرین مدرسهساز را از برنامههای در دست اقدام برشمرد و گفت: این طرح که در یک سامانه جامع اطلاعات خیرین مدرسه ساز، پروژههای در دست ساخت و مدارس بهره برداری شده با مشارکت این افراد را داشته باشیم و با اطلاعات دانش آموزی بر مبنای آمایش سرزمینی پیوند دهیم، میتواند موجب جلب نظر خیرین و بهبود روند اجرایی کارها شود.
به گزارش عصرقائم، سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در نخستین نشست کاری خود در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با رئیس و تعدادی از اعضای هیات مدیره جامعه خیرین مدرسهساز کشور دیدار و بر حفظ و تقویت جریان خیری در مدرسه سازی تاکید کرد.
حمیدرضا خان محمدی در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند خیرین مدرسهساز در توسعه عدالت آموزشی، گفت: مدرسه سازی یک جریان مردمی است که دولت نیز در کنار آن و حامی این حرکت است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم «دکتر محمدرضا حافظی» بنیانگذار و رئیس سابق جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، گفت: رویکردی که ایشان داشتند و وزیر آموزش و پرورش نیز برآن تاکید دارد حفظ ماهیت مردمی جریان مدرسه سازی و پررنگتر شدن آن است.
خان محمدی با اشاره به اینکه مشارکت در بحث مدرسهسازی فقط بحث مالی نیست؛ افزود: فرهنگ کار خیر مدرسهسازی یک فرایند جامع است که دربردارنده تمام موضوعات اجتماعی، فرهنگی، علمی، اخلاقی و… است. از این رو باید آن را تقویت کنیم چرا که مدرسه تقویت میشود و صدای امید نشاط، زندگی و پیشرفت از مدارس به گوش میرسد.
وی در ادامه جامعه خیرین مدرسه ساز کشور را بزرگترین نماد مردمی سازی نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: رئیس جمهور در بازدید از ستاد وزارت آموزش و پرورش بر این مقوله تاکید داشتند و مقرر شد سند راهبردی برای پیشبرد این رویکرد تدوین و تهیه شود.
خان محمدی با تاکید بر اینکه حمایت از جریان خیری مدرسهسازی از برنامههای اصلی ماست، بیان کرد: تحول و پیشبرد این جریان نیازمند تقویت مجامع استانی و شهرستانهاست، امیدواریم با تمرکز بر تصمیمگیریها و اصلاح و بهبود فرایندها شاهد حل مسائل و جهش در مدرسه سازی باشیم.
سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایجاد شبکه جامع و به هم پیوسته خیرین مدرسهساز را از برنامههای در دست اقدام برشمرد و گفت: این طرح که در یک سامانه جامع اطلاعات خیرین مدرسه ساز، پروژههای در دست ساخت و مدارس بهره برداری شده با مشارکت این عزیزان را داشته باشیم و با اطلاعات دانش آموزی بر مبنای آمایش سرزمینی پیوند دهیم، میتواند موجب جلب نظر خیرین و بهبود روند اجرایی کارها شود.
خان محمدی مولدسازی را یکی از راههای پیش بینی شده برای جبران کمبود اعتبارات مورد نیاز برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی برشمرد و خاطر نشان کرد: در لایحه بودجه رقمی معادل۶۰۰۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد آموزش و پرورش برای تامین اعتبار طرحهای نیمهتمام در همان استان و محل تعهد شده است، که تحقق این امر میتواند در تکمیل پروژههای نیمه تمام در کمترین زمان ممکن موثر باشد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همچنین با اشاره به دغدغههای خیرین مدرسهساز بر ضرورت پیگیری موارد مطروحه از جمله روشهای نوین در طراحی و ساخت به منظور کاهش قیمت تمام شده و تسریع در بهره برداری، مساله سرویسهای بهداشتی و تامین اعتبار پروژههای مشارکتی با تقدم سهم دولت و موضوع فروش املاک مازاد آموزش و پرورش برای این منظور تاکید کرد.
ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسهساز کشور در این جلسه با تبریک انتصاب حمیدرضا خان محمدی به عنوان سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، گفت: خرسندیم که خانمحمدی برخاسته از بدنه آموزش و پرورش و خیرین هستند و تجارب ارزندهای در زمینه مدرسهسازی دارند که انشاالله منجر به اتفاقات خوب و مثبتی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت رشد ۲ برابری تعهدات خیرین مدرسهساز وجود دارد، تصریح کرد: مهمترین دغدغه خیرین پرداخت به موقع سهم دولت در پروژههای مشارکتی است که امیدواریم با جدیت در پیگیری اجرایی شدن لایحه فروش املاک مازاد با حمایت دولت و استانداران و فرمانداران و راهکارهایی در زمینه تامین و تخصیص به موقع اعتبارات این مسائل حل و فصل شود.
رئیس جامعه خیرین مدرسهساز کشور همچنین بر ضرورت به کارگیری روشهای نوین در طراحی و ساخت فضاهای آموزشی که منتج به سبکسازی، ارزانسازی و تسریع در بهره برداری از پروژهها میشود، تاکید کرد.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0