کد خبر : 322392
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آگوست 2024 - 16:33
-

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم شهر خبر داد:

احداث بارگاه امام‌زاده یوسف رضا(ع) بعد از حدود صد سال

احداث بارگاه امام‌زاده یوسف رضا(ع) بعد از حدود صد سال

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم شهر، گفت: بعد از حدود صد سال که توسط پهلوی اول بارگاه امام‌زاده یوسف رضا(ع) تخریب شد اکنون بدنبال احداث فضای جدید برای این امام‌زاده بزرگوار هستیم.

به گزارش عصرقائم، علی فتحی در گفت‌وگو با خیرنگار ما درمورد امام زاده یوسف رضا (ع) اظهار کرد: امامزاده یوسف رضا (ع) بیش از ۵۰۰ سال قدمت دارد و سالیان گذشته ابنیه و بارگاه داشت که زائرین این حضرت در آن حضور پیدا می کردند و این حضرت را زیارت می کردند.

وی افزود: در زمان پهلوی اول بارگاه و زائرسرایی که مورد استفاده مردم قرار می‌گرفت تخریب شد و به جای آن بیمارستان احداث شد تا بتواند با اعتقادات مردم آن زمان برخورد کند و اکنون بعد از گذشت سالیان سال بدلیل نداشتن فضای بیمارستانی جایگزین در شهرستان قائم شهر همچنان این امام زاده مظلوم واقع شده است و هیچ بارگاهی ندارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم شهر بیان کرد: در سال ۸۹ با پیگیری و درخواست های مکرر مردم انقلابی و متدین شهرستان قائم‌شهر اداره اوقاف بدنبال احقاق حق و حفظ شان این امام زاده شد تا بتواند بارگاهی در شان این امام‌زاده برپا کند و در سال ۹۲ حکم تخریب ابنیه قدیمی بیمارستان رازی توسط دیوان عالی کشور صادر شد، اما بدلیل عدم ساختمان جایگزین بیمارستان رازی اداره اوقاف اجرای حکم را متوقف کرد تا بیمارستان جایگزین احداث و به بهره‌برداری برسد.

این مسوول با اشاره به افتتاح و بهره برداری رسیدن ساختمان جدید بیمارستان در دولت شهید رئیسی، تصریح کرد: اکنون بعد از بهره‌برداری رسیدن ساختمان جدید، دانشگاه علوم پزشکی به توافقات خود عمل نکرد و نه تنها ابنیه قدیمی را به اوقاف تحویل نداد بلکه به بخش خصوصی اجاره داده است.

فتحی در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون ما بدنبال احقاق حق امام‌زاده یوسف رضا (ع) هستیم تا بقعه‌ای در شان این بزرگوار احداث کنیم تا مامنی برای برنامه های فرهنگی و زیارتی برای زائرین این امام زاده بزرگوار که در برخی روایات او را فرزندان امام موسی کاظم (ع) مطرح می کنند باشد و مردم بتوانند مضجع شریف امام زاده یوسف رضا(ع) را ببینند و زیارت کنند.

وی به کمبود فضای درمانی برای بیماران کلیوی اشاره کرد و گفت: لازم به ذکر است بخش دیالیز که اکنون در این ابنیه در حال کار هستند و بدلیل کمبود جا بیمارستان رازی درخواست آن را دارد در اختیار آن ها قرار خواهیم داد تا این موضوع نیز برای بیماران مشکل ساز نشود و ما نیز همکاری لازم را با بیمارستان داریم تا بتواند ابنیه جدیدی را برای بیماران کلیوی احداث کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم شهر در پایان بیان کرد: امیدواریم که دانشگاه علوم پزشکی بتواند به تعهدات خود عمل کند تا ما در اولین فرصت با احداث مکانی در شان این امام زاده بتوانیم احداث کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 13 =

رضا پنج‌شنبه , 15 آگوست 2024 - 18:53

درود
چه زمانی؟
بیمارستان مخدکارگیری نکنه؟
ساختمان جدید تمام شد و تعلل یعنی دروغ گویی!