کد خبر : 116643
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 اکتبر 2018 - 16:00
-

وجود بیش از ۲۰۰ گونه جاذبه گردشگری در مازندران

وجود بیش از ۲۰۰ گونه جاذبه گردشگری در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، مهران حسنی در مراسم اهتزاز پرچم و زنگ گردشگری شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه مخاطب این مراسم دانش‌آموزان هستند، هدف از نواختن زنگ گردشگری را ایجاد یک جریان فرهنگی گردشگری در بین دانش‌آموزان به‌عنوان زیرساخت‌های فکری آینده گردشگری عنوان کرد. وی با بیان اینکه سازمان جهانی گردشگری، امسال را با نام

به گزارش قائم آنلاین، مهران حسنی در مراسم اهتزاز پرچم و زنگ گردشگری شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه مخاطب این مراسم دانش‌آموزان هستند، هدف از نواختن زنگ گردشگری را ایجاد یک جریان فرهنگی گردشگری در بین دانش‌آموزان به‌عنوان زیرساخت‌های فکری آینده گردشگری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی گردشگری، امسال را با نام “تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک” نامگذاری کره است، نامگذاری هرساله را نوعی جریان‌سازی فرهنگی در عرصه گردشگری دانست و افزود: با توجه به آنکه تا سال ۲۰۲۰ همه انسان‌ها به اینترنت دسترسی خواهند داشت، گردشگری نیز در این سمت و سو می‌تواند پیشرفت کند.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران، با بیان اینکه صنعت گردشگری یک صنعت بدون دود است که می‌تواند ایجاد شغل و درآمد کند، آن را یک صنعت فرابخشی برشمرد و گفت: به این معنا که تنها یک اداره حامی آن نبوده و همه ارگان‌ها باید کنار هم باشند تا بتوان گردشگری را پویا کنیم.

حسنی با اشاره به اینکه ایران کشوری با جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، صنایع‌دستی و غذایی است، آنها را عاملی برای جذب گردشگر دانست و با تأکید بر تنوع جاذبه‌ها در استان مازندران، گفت: بیش از ۲۰۰ گونه جاذبه تعریف شده است که عمده آن در مازندران وجود دارد.

وی با اشاره به شاخص‌های مورد نیاز بوم‌گردی و طبیعت‌گردی، محور توسعه سوادکوه را در بوم‌گردی دانست و افزود: سوادکوه در این رابطه دارای ظرفیت بالایی است و تاکنون اشتغال خوبی بواسطه اقامتگاه‌های بومگردی و طبیعت‌گردی ایجاد شده که عمده این افراد از قشر جوان تحصیلکرده و بانوان هستند.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران برای جذب گردشگر در سوادکوه، بر حفظ طبیعت سوادکوه به همین شکل کنونی تأکید کرد و افزود: برای رونق بوم‌گردی و طبیعت‌گردی شهرستان باید افراد صاحب نظر راهکار خود را ارائه و عملیاتی کنند.

این مسئول با اشاره به وجود ۹۰پروانه اقامتگاه بوم‌گردی در استان مازندران، ادامه داد: این اقامتگاه‌ها استفاده از ظرفیت خانه‌های قدیمی در مناطق کوهستانی است که با کم‌ترین هزینه بیشترین درآمد را ایجاد می‌کنند.

فرماندار سوادکوه نیز با بیان اینکه یکی از دو رویکرد انتخاب شده برای شهرستان سوادکوه، برندسازی گردشگری سوادکوه است، افزود: باید تلاش شود تا ظرفیت‌های شهرستان اعم از طبیعی، تاریخی یا دست‌ساز را به‌عنوان یک برند به همه معرفی کنیم.

سعید یزدانی با اشاره به اینکه در حال حاضر، ظرفیت‌های طبیعی شهرستان، نتوانسته‌اند برندی برای گردشگری شوند، بر نگاه ویژه به این امر تأکید کرد و افزود: برندسازی نیازمند زمان و تلاش است اما همه کارهای بزرگ از یک جلسه کوچک آغاز می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − پانزده =