کد خبر : 117028
تاریخ انتشار : جمعه 5 اکتبر 2018 - 8:20
-

چوب دلالان لای چرخی که می‌خواهد بچرخد

چوب دلالان لای چرخی که می‌خواهد بچرخد

به گزارش قائم آنلاین، در ماه‌های گذشته بارها شاهد اعتراض رانندگان کامیون نسبت به مشکلاتی چون عدم افزایش کرایه‌ها، مشکلات بیمه‌ای، پرداخت مبالغی مازاد بر کمیسیون به شرکت‌های حمل‌ونقل مختلف کشور بودیم، اعتراضی که با وعده‌های مسئولان پایان یافت، اما با عملی نشدن وعده‌ها دوباره جان گرفت. بیش از ۱۰ روز از اعتراض کامیون‌داران و

به گزارش قائم آنلاین، در ماه‌های گذشته بارها شاهد اعتراض رانندگان کامیون نسبت به مشکلاتی چون عدم افزایش کرایه‌ها، مشکلات بیمه‌ای، پرداخت مبالغی مازاد بر کمیسیون به شرکت‌های حمل‌ونقل مختلف کشور بودیم، اعتراضی که با وعده‌های مسئولان پایان یافت، اما با عملی نشدن وعده‌ها دوباره جان گرفت.

بیش از ۱۰ روز از اعتراض کامیون‌داران و رانندگان وسایط نقلیه سنگین استان مرکزی به گرانی لاستیک، لوازم یدکی و عدم افزایش واقعی کرایه بار و نیز برخی مشکلات صنفی سپری شده و فعالان این صنف همچنان در انتظار حرکتی از سوی مسئولان هستند.

افزایش قیمت لاستیک و لوازم یدکی و قطعات مورد نیاز کامیون‌ها از یک سو و عدم توجه به مطالبات کامیون‌داران در زمینه مسائل بیمه‌ای از سوی دیگر، موجب شده از ۱۰ روز گذشته فعالان این صنف بار دیگر در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان دست به اعتراض زده و خانه‌نشین شوند.

هزینه‌های کمیسیون‌ها خون رانندگان را می‌مکد

 یکی از رانندگان پیشکسوت و باسابقه اراک در این رابطه به خبرنگار فارس در اراک گفت: رحمت خدا بر همه مسئولان دلسوزی که با جان و دل برای نظام و انقلاب کار می‌کنند و نفرین خدا بر کسانی که به این کشور و خون شهدا خیانت می‌کنند و موجب نارضایتی همه قشرها و افراد جامعه شدند.

قاسمی می‌افزاید: متأسفانه با گذشت زمان، بی‌کفایتی بعضی از مسئولان ثمرات انقلاب را روز به روز کمرنگ‌تر می‌کند و مدیران بی‌کفایت با رفتارهای غلط و اشتباه خود موجب ناامیدی مردم شده‌اند.

وی تصریح کرد: در مقابل مدیرانی که برای پیشرفت این نظام با جان و دل کار می‌کنند عده‌ای هستند که با رفتارهای خود به خون شهدا خیانت کرده و چوب لای چرخ نظام می‌گذارند.

این راننده با بیان اینکه صنف رانندگان کامیون همواره قدردان زحمات مسئولان سازمان راهداری بوده و آنان را پدر دلسوز خانواده بزرگ حمل و نقل می‌دانند، بیان می‌کند: کامیون‌داران همیشه سازمان راهداری را حامی خود دانسته و برای قوانین وضع‌شده از سوی این سازمان احترام قائل هستند.

قاسمی تصریح می‌کند: رانندگان کامیون به منظور پیشرفت کشور با تمام مشکلات کالای مورد نیاز مردم و واحدها و کارخانجات را در کمترین زمان ممکن از نقطه‌ای به نقطه دیگر جابه‌جا می‌کنند و امروز از سازمان راهداری درخواست کمک داشته و انتظار دارند مسئولان این سازمان به داد آنها برسند.

کامیون‌داران همیشه سازمان راهداری را حامی خود دانسته و برای قوانین وضع‌شده از سوی این سازمان احترام قائل هستند.

وی خاطرنشان می‌کند: از شهریورماه سال ۱۳۶۰ تاکنون به عنوان راننده کامیون مسئولیت حمل و نقل کالاها را بر عهده داشته و به این نظام و انقلاب خدمت کرده و تا زمانی که جان در بدن دارم خدمت به نظام را وظیفه خود می‌دانم، اما متأسفانه این شغل هیچ درآمدی نداشته و به گونه‌ای بوده که هیچ پس‌اندازی نتوانسته‌ام در طول این چند سال برای خود و خانواده اندوخته کنم.

این راننده پیشکسوت ادامه می‌دهد: در ماه اگر بخواهیم یک سرویس بار از بندرعباس به تهران منتقل کنیم ۵ میلیون تومان بارنامه این سرویس می‌شود که یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آن را باید به صورت نقدی بابت کمیسیون گاراژ پرداخت کنیم، ۶۰۰ هزار تومان هم هزینه سوخت سرویس می‌شود، حدود ۲۳۰ هزار تومان هم باید بابت حق بیمه پرداخت کرد و مبلغی را نیز بابت هزینه‌های خودرو از جمله روغن و هزینه‌های نگهداری و حتی خورد و خوراک خود کنار بگذاریم، رانندگان کامیون سالانه ۵۰۰ هزار تومان بابت شارژ هوشمند پرداخت می‌کنند و به‌راستی یک راننده کامیون با این هزینه‌ها و درآمدها به کجا خواهد رسید.

قاسمی می‌گوید: به‌جز اینکه هزینه‌های کمیسیون‌ها خون رانندگان را می‌مکد، هزینه‌های بالای وسایل خودرو از جمله لاستیک و روغن و غیره نیز نای رانندگان را ربوده است.

این راننده باسابقه می‌گوید: زمانی که یک حلقه لاستیک ۴ میلیون تومان و روغن ۵۰۰ هزار تومان بوده و کل درآمد راننده کامیون از یک سرویس طولانی‌مدت ۳ میلیون تومان بود که باید با آن خرج خانواده و کرایه‌خانه را هم بدهد راننده چه طور می‌تواند درآمدزایی داشته باشد.

قاسمی با بیان اینکه تعمیر موتور کامیون ۳۰ میلیون تومان آب می‌خورد، ادامه می‌دهد: یک راننده اگر بخواهد این هزینه را پرداخت کند در طول سال یک لقمه نان هم نمی‌تواند برای خانواده‌اش تأمین کند.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان برای پیشرفت این آب و خاک جانشان را کف دست گرفته و همواره در جاده‌های پرخطر و غیراستاندارد روز و شب در رفت و آمد هستند، خاطرنشان می‌کند: چرا مسئولان نسبت به رانندگان کامیون کم‌لطف هستند، رانندگان چیزی بیشتر از حق خود نمی‌خواهند و تمام خواسته‌های آنها هم صنفی و مسائلی کاری است.

این راننده پیشکسوت می‌گوید: کامیون‌داران در این مملکت زندگی می‌کنند و کشور باید به آنها بها داده و حمایتشان کند.

قاسمی با اشاره به اینکه رانندگان برای سازمان راهداری حرمت قائل بوده و همواره به قوانین آن ارزش می‌گذارند، بیان می‌کند: چرا هنگامی‌که برای پیگیری مسئله‌ای به سازمان راهداری مراجعه می‌کنیم بعضی از کارمندان به‌جای گوش دادن به حرف ما گوشی به دست داشته و با گوشی بازی می‌کنند، در حالی که اگر رانندگان نباشند همان گوشی هم به دست آنها نخواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان برای پیشرفت این آب و خاک جانشان را کف دست گرفته و همواره در جاده‌های پرخطر و غیراستاندارد روز و شب در رفت و آمد هستند، خاطرنشان می‌کند: چرا مسئولان نسبت به رانندگان کامیون کم‌لطف هستند، رانندگان چیزی بیشتر از حق خود نمی‌خواهند و تمام خواسته‌های آنها هم صنفی و مسائلی کاری است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲ روز از اعتراض کامیون‌داران سپری شده و هیچ مسئولی به درد دل آنها حتی گوش هم نداده است، اظهار می‌کند: رانندگان خودشان هم این وضعیت را دوست ندارند، حتی درآمدهای کم پس‌اندازی هم برای آنها باقی نگذاشته است که در این شرایط از آن خرج زن و بچه را بدهند، اما حرف غیرمنطقی نمی‌زنیم و تنها انتظار داریم مسئولان به وعده‌های فراموش شده خود پایبند باشند.

قاسمی تصریح می‌کند: یک حلقه لاستیک چرا باید با قیمت ۵ میلیون تومان هم در بازار پیدا نشود، چرا برخی مسئولان با کوتاهی خود اجازه می‌دهد عده‌ای سودجو لاستیک‌ها را انبار کرده و به رانندگان ظلم کنند؟ چرا در این ۱۱ روز باید انبارهای احتکار لاستیک کشف و شناسایی شود؟ چرا دولت اجازه می‌دهند عده‌ای با منفعت‌طلبی خود آرامش کشور را به هم بریزند و امنیت روانی جامعه را در معرض تهدید قرار دهند؟ چرا هیچ نظارتی از سوی مسئولان بر این مسائل نیست.

وی ادامه می‌دهد: ۲۰ درصد به نرخ کرایه بارها افزوده شد اما در مقابل قیمت لاستیک سر به فلک کشید و روغن به ۴۴۰ هزار تومان رسید!

۳۰ هزار تومان بیمه تکمیلی راست و مابقی آن فقط وعده است

یکی دیگر از رانندگان نیز می‌گوید: یکی از وعده‌هایی که مسئولان دادند بحث بیمه تکمیلی رانندگان بود، به رانندگان گفتند مشکل بیمه تکمیلی برطرف شده و رانندگان بروند ثبت‌نام کنند، رانندگان یک روز در صف ایستاده و برای دریافت مزایای بیمه تکمیلی ثبت‌نام کردند و مبلغ ۳۰ هزار تومان هم از آنها کسر شد، اما هنگامی‌که برای دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی مراجعه می‌کنند در پاسخ می‌شنوند که بیمه تکمیلی دروغ بوده است، چرا ۳۰ هزار تومان آن راست بود اما خود بیمه دروغ؟

ناصر یاوری می‌افزاید: کامیون‌داران شبانه‌روز برای رساندن بار به صاحبش در جاده‌ها در حال رفت و آمد هستند از مسئولان دعوت می‌کنیم یک‌بار به مدت ۲۴ ساعت مهمان کامیون‌داران باشند و هیچ کاری هم نکنند تنها از نزدیک سختی کار رانندگان را ببینند و لمس کنند بفهمند راننده چه زجری می‌کشد.

وی ادامه می‌دهد: چرا نباید راننده‌ای که در اوج گرمای بندرعباس بار زده و چندین ساعت در جاده‌ها در حرکت است سختی کار داشته باشد اما راننده اتوبوسی که با عطر و ادکلن پشت فرمان اتوبوس نشسته و کیک و ناهار و شام و چای هم رایگان است و کمک هم دارد سختی کار داشته باشد، این یک بی‌عدالتی است.

کامیون‌داران شبانه‌روز برای رساندن بار به صاحبش در جاده‌ها در حال رفت و آمد هستند از مسئولان دعوت می‌کنیم یک‌بار به مدت ۲۴ ساعت مهمان کامیون‌داران باشند و هیچ کاری هم نکنند تنها از نزدیک سختی کار رانندگان را ببینند و لمس کنند بفهمند راننده چه زجری می‌کشد.

این راننده می‌افزاید: بارها و بارها رانندگان کامیون در گرمای شدید بندرعباس دچار بدحالی و گرمازدگی شده و گمرک شهید رجایی به دادشان رسیده است، چرا عده‌ای می‌گویند کار کامیون‌داران تفریحی است و آنها نان و کباب می‌خورند!

یاوری بیان می‌کند: مسئولان بر اساس کدام منطق می‌گویند کار کامیون‌داران سخت نیست، چرا سختی کار رانندگان را تصویب نمی‌کنند از آنها خواهش داریم یک‌بار مقابل همه مردم و رسانه‌ها دلیل این کار را واضح و روشن بازگو کنند و بگویند بر اساس کدام منطق سختی کار را قبول ندارند.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیمه هرسال افزایش می‌یابد، اظهار می‌کند: سالی ۲۳۰ هزار تومان باید حق بیمه پرداخت می‌کنیم تا پس از پرداخت ۳۰ سال حق بیمه با ماهی یک‌میلیون تومان بازنشسته شویم، به‌راستی در این شرایط سخت اقتصادی چگونه می‌توان با حقوق کم بازنشستگی روزگار گذارند، خرج چند نفر را داد و کرایه‌خانه هم پرداخت کرد!

این کامیون‌دار می‌گوید: بیمه را گران کردند، سختی کار را هم نادیده گرفته و بیمه تکمیلی دروغین را رقم زدند، اما از آن‌سو لاستیک یک‌میلیون و ۷۰۰ هزارتومانی را که پیش از این کامیون‌داران با ۵ قسط خریداری می‌کردند ۵ میلیون تومان کرده و به در نایاب تبدیل کرده‌اند.

کامیون‌داری جز مشاغل سخت محسوب نمی‌شود

یکی دیگر از کامیون‌داران نیز می‌گوید: شغل رانندگی با وجود داشتن مشکلاتی همچون سختی کار، حوادث جاده‌ای، سرما و گرما جزو مشاغل سخت به حساب نمی‌آید.

میرزاده می‌افزاید: این اعتراض‌ها بهانه‌ای برای رساندن صدایمان به مسئولان است ما به دنبال اعتراضات تنش‌آفرین نیستیم و تنها انتظار داریم مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند.

وی با انتقاد از وضعیت دلال‌بازی در حمل بار می‌گوید: در استان‌هایی که اعلام بار دارند مشکلی در زمینه دلال‌بازی نیست، اما در شهرهایی که فاقد اعلام بار هستند دلال‌ها سوءاستفاده کرده و برای رانندگان گربه می‌رقصانند به طور مثال بارنامه را دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فاکتور کرده و یک‌میلیون تومان آن را خود و شرکت طلب می‌کنند و صاحب کالا هم به گمان اینکه بار ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برایش تمام شده است قیمت آن را به روی کالا کشیده و به دست مشتری می‌رساند و در این میان تنها رانندگان ضرر کرده‌اند.

اینکه گفته می‌شود رانندگان امنیت جانی ندارند دروغی بیش نیست، من ۲۵ سال در این جاده‌ها رانندگی کرده و هیچ خطری جانم را تهدید نکرده است، این مسئله دروغی بیش نیست، کسی به رانندگان کاری ندارد، رانندگان به هیچ عنوان به خود اجازه نمی‌دهند به راننده دیگری که برای زن و بچه‌اش سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کنند اهانت کنند

میرزاده با اشاره به وضعیت امنیت در جاده‌ها بیان می‌کند: اینکه گفته می‌شود رانندگان امنیت جانی ندارند دروغی بیش نیست، من ۲۵ سال در این جاده‌ها رانندگی کرده و هیچ خطری جانم را تهدید نکرده است، این مسئله دروغی بیش نیست، کسی به رانندگان کاری ندارد، رانندگان به هیچ عنوان به خود اجازه نمی‌دهند به راننده دیگری که برای زن و بچه‌اش سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کنند اهانت کنند، رانندگان همه هم درد هستند کسانی که رانندگان را بدنام کرده‌اند مشتی اراذل و اوباش هستند که قصد دارند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

وی می‌گوید: حدود ۱۲ روز است که کامیون‌داران دست به اعتراض زده‌اند اما در این مدت هیچ توجهی از سوی مسئولان برای رسیدگی به خواسته‌های آنان صورت نگرفته و کسی سراغی از رانندگان نمی‌گیرد.

چالش جدی کامیون‌داران در تامین لاستیک

یکی دیگر از کامیون‌داران نیز می‌گوید: امروز همکاران من در تأمین لاستیک با چالش و مشکلات جدی مواجه هستند، قیمت بالا و کمبود لاستیک در بازار موجب شده که دست از کار بکشند.

کوروش دالایی می‌افزاید: قیمت یک جفت لاستیک بالای ۱۰ میلیون تومان است کامیون‌دارانی که ۱۸ چرخ دارند چقدر باید کار کنند تا بتوانند یک جفت لاستیک بخرند؟

وی تصریح می‌کند: علاوه بر لاستیک قیمت لوازم‌یدکی نیز به‌شدت افزایش پیدا کرده، هزینه تعمیر موتور ۳۰ میلیون تومان است، همه این قیمت‌ها در کنار نبود هیچ‌گونه حمایتی باعث شده رانندگان دست به اعتراض بزنند.

 این راننده تأمین لاستیک به قیمت ارزان، در نظر گرفتن سختی کار و تلاش در راستای بهبود وضعیت معیشت رانندگان را از مهم‌ترین خواسته‌های رانندگان برشمرد.

دالایی می‌گوید: هنوز کامیون‌داران ناچار هستند کمیسیون‌های سرسام‌آوری پرداخت کنند و مدیریت این بخش اصلاح نشده است.

وی بیان می‌کند: همه کامیون‌داران تنها و تنها به دنبال خواسته‌های به حق خود هستند و چیزی فراتر از حق خود نمی‌خواهند، در این اعتراض‌ها اسیر نقشه دشمن نخواهند شد، قطعاً کسانی که به بهانه اعتراض دست به برخی اقدامات می‌زنند از قشر رانندگان نبوده و مسیر آنها از کامیون‌داران جداست.

دالایی خاطرنشان می‌کند: کامیون‌داران هم از بیکاری و عدم بارگیری خوشحال نیستند، قطعاً آنها هم در زندگی کرایه‌خانه و قسط داشته و باید مخارج زندگی را تأمین کنند و به خوبی می‌دانند با نشستن در خانه درآمدی نخواهند داشت، اما اگر امروز به خواسته‌های آنان رسیدگی نشود قادر به ادامه کار نخواهند بود، اگر اول خردادماه امسال کامیون‌ها به دلیل اعتراض زمین‌گیر شدند تا مدتی دیگر این کامیون است که راننده را متوقف می‌کند چون قطعات و لاستیک در بازار نیست و کامیون هم بدون لاستیک تکان نمی‌خورد.

 فعالیت بیش از ۶ هزار کامیون‌دار در استان مرکزی

 رئیس انجمن صنفی کامیون‌داران استان مرکزی نیز با اشاره به فعالیت بیش از ۶ هزار کامیون‌دار در استان مرکزی می‌گوید: از این تعداد ۳ هزار به صورت ثابت و یک‌هزار به صورت فصلی فعالیت دارند.

مجتبی رضایی اظهار کرد: در حال حاضر عمده‌ترین مشکل کامیون‌داران تأمین لوازم یدکی و لوازم مصرفی از جمله لاستیک است که متأسفانه قیمت آن چندین برابر نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته و تا حدودی نیز کمیاب شده است.

 به گفته وی میزان کمبود حلقه لاستیک در استان ۳۰۰۰ لاستیک دو حلقه است که انتظار داریم هرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

رئیس انجمن صنفی کامیون‌داران استان مرکزی امنیت کامیون‌داران در جاده‌ها، تأمین لاستیک و لوازم یدکی مورد نیاز کامیون‌داران، مبارزه با محتکرین لاستیک و لوازم یدکی، عمل به قول‌هایی که ابتدای خردادماه داده شد، رسیدگی به مسئله سختی کار، مبارزه جدی و قاطع با مافیای حمل و نقل که موجب بی‌عدالتی شدید در توزیع بار و تضعیف انجمن‌ها و بارگیری‌های غیرقانونی و بدون نوبت شده است را از مهم‌ترین خواسته‌های کامیون‌داران برشمرد و بیان می‌کند: این درخواست‌ها در قالب نامه‌ای به امضا کامیون‌داران رسیده و به مدیران و مسئولان ذی‌ربط ارسال شده است.

رضایی می‌گوید: تمام خواسته‌های کامیون‌داران صنفی بوده و خارج از مسائل سیاسی است، کامیون‌داران همان‌طور که در دوران هشت سال دفاع مقدس حضوری تأثیرگذار در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل داشتند، امروز نیز رسالت سنگینی در حوزه پیشرفت کشور دارند و برای نظام و انقلاب دل می‌سوزانند.

وی ادامه می‌دهد: مسئولان باید به وعده‌هایی که اول خردادماه دادند عمل کنند، عدم تحقق این وعده‌ها موجب نارضایتی رانندگان شده است.

دولت لایحه سختی کار کامیون‌داران را به مجلس ارائه دهد

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز می‌گوید: در مورد سختی‌کار دولت باید به مجلس لایحه ارائه بدهد تا مجلس آن را به تصویب برساند.

محمد منصوری می‌افزاید: دولت باید هرچه سریع‌تر برای رفع مشکلات کامیون‌داران چاره‌اندیشی کرده و بی‌عدالتی‌ها موجود در این بخش را برطرف سازد.

وی تصریح کرد: راننده‌ای که صبح تا شب در جاده‌ها در حرکت است، قطعاً با سختی‌های بسیار دست و پنجه نرم می‌کند که باید مسئولان ذی‌ربط هرچه سریع‌تر این مشکلات و سختی‌ها را حل و فصل کند.

حل مشکلات اراده مسئولان رده‌ بالای کشور را می‌طلبد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز در این رابطه به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: رسیدگی به مشکلات کامیون‌داران بخشی در اختیار استان و بخش دیگر خارج از اختیارات استانی است.

علی ‌زندی‌فر می‌افزاید: در حوزه استانی تا جایی که امکان داشته است با حضور مسئولان جلسه برگزار کرده و مطالبات را پیگیری کرده‌ایم، اما در سطح ملی رفع این مشکلات از حیطه اختیارات ما خارج است و تصمیم مسئولان رده‌بالای کشور را می‌طلبد.

هیچ تهدیدی جان رانندگان را تهدید نمی‌کند، اجازه نخواهیم داد عده‌ای فرصت‌طلب بخواهند به اسم کامیون‌دار از این آب گل‌آلود برای خود ماهی صید کنند.

وی از امنیت کامل جاده‌های استان خبر داد و بیان می‌کند: هیچ تهدیدی جان رانندگان را تهدید نمی‌کند، اجازه نخواهیم داد عده‌ای فرصت‌طلب بخواهند به اسم کامیون‌دار از این آب گل‌آلود برای خود ماهی صید کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی کمبود و قیمت بالای لاستیک را مهم‌ترین چالش کامیون‌داران عنوان کرد و می‌گوید: تأمین لاستیک یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های کامیون‌داران است که دولت برای رفع این مشکل عوارض واردات را به ۵ درصد کاهش داده و از طرفی ارز دولتی برای واردات لاستیک در نظر گرفته است.

‌زندی‌فر اظهار می‌کند: انتظار داریم دستگاه‌های نظارتی با جدیت به مسئله احتکار لاستیک ورود کرده و با محتکران برخورد قاطع و جدی کنند.

کامیون‌داران شغل بسیار سختی دارند

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی نیز می‌گوید: کامیون‌داران شغل بسیار سختی دارند و باید شغل آنان در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی می‌افزاید: متأسفانه قیمت لاستیک و لوازم یدکی کامیون به یکباره دچار نوسانات شدید قیمتی شده که این افزایش قیمت‌ها قدرت تصمیم‌گیری صحیح از کامیون‌داران را سلب کرده است.

وی با بیان اینکه کرایه حمل بار بعد از چندین سال افزایش پیدا کرد، اما افزایش کرایه‌ها در برابر افزایش چندین برابری قیمت لاستیک نتوانسته پاسخگوی هزینه‌های کامیون‌داران باشد، ادامه می‌دهد: علاوه بر افزایش قیمت‌ هزینه‌های کامیون عدم همکاری شرکت‌های بیمه در خصوص بیمه تکمیلی موجی از نارضایتی را در بین کامیون‌داران رقم زده است که باید هرچه سریع‌تر این مشکلات حل و فصل شوند.

کامیون‌داران همان‌طور که در دوران دفاع مقدس مجاهدت کرده و پای نظام و انقلاب ایستادند امروز نیز نسبت به انقلاب وفادار هستند و اسیر نقشه‌های دشمن نمی‌شوند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با تأکید بر اینکه کامیون‌داران با جان و دل صبح تا شب در جاده‌ها رانندگی کرده تا بار و کالا را به موقع به دست مردم برسانند، بیان می‌کنند: کامیون‌داران همان‌طور که در دوران دفاع مقدس مجاهدت کرده و پای نظام و انقلاب ایستادند امروز نیز نسبت به انقلاب وفادار هستند و اسیر نقشه‌های دشمن نمی‌شوند.

سلیمی می‌گوید: کسانی که دست به ناامنی راه‌ها زدند، قطعاً از جنس کامیون‌داران نیستند و نباید شرارت این افراد را به حساب کامیون‌داران فاکتور کرد.

وی بیان می‌کند: در حال حاضر ۹۰ درصد حمل کالا در کشور به صورت جاده‌ای صورت می‌گیرد که ضرورت دارد مسئولان تلاش خود را برای رفع هرچه سریع‌تر مشکلات این قشر به کار گیرند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با اشاره به اینکه خود کامیون‌داران هم از اعتراض راضی نیستند اما برای رساندن فریادشان به گوش مسئولان دست به اعتراض می‌زنند، خاطرنشان می‌کند: دولت باید هرچه سریع‌تر تکلیف لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران را مشخص کند، قوه قضاییه نیز باید با کسانی که دست به احتکار لاستیک زده‌اند، برخورد جدی کند.

سلیمی می‌گوید: اخیراً نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور بر ضرورت رفع هرچه سریع‌تر مشکل کامیون‌داران تأکید کردند که انتظار داریم آقای روحانی دستورات لازم برای رفع مشکلات موجود را صادر کنند، همچنین در خصوص سختی کار رانندگان کامیون مجلس آماده است در صورت ارائه لایحه از سوی دولت نسبت به تصویب آن اقدام کند، همان‌طور که در بحث بیمه رانندگان ورود و آن را به تصویب رساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 13 =