وحدت دعوت انبياء چگونه بر توحيد دلالت مي كند؟
به گزارش قائم آنلاین، يك وجود بى نهايت كامل، ممكن نيست در نورافشانى بخل بورزد; چرا كه عدم فيض براى وجود كامل نقص است، و حكيم بودن او ايجاب مى كند، همگان را مشمول فيض خود قرار دهد. اين فيض دو شاخه دارد: فيض تكوينى (در عالم خلقت) و فيض تشريعى (در عالم هدايت). بنابراين،
به گزارش قائم آنلاین، يك وجود بى نهايت كامل، ممكن نيست در نورافشانى بخل بورزد; چرا كه عدم فيض براى وجود كامل نقص است، و حكيم بودن او ايجاب مى كند، همگان را مشمول فيض خود قرار دهد.
اين فيض دو شاخه دارد: فيض تكوينى (در عالم خلقت) و فيض تشريعى (در عالم هدايت). بنابراين، اگر خدايان متعددى وجود داشت، بايد فرستادگانى از نزد همه آنها بيايند، و فيض تشريعى آنها را به همگان برسانند.
حضرت على(عليه السلام) در وصيت نامه اش براى فرزند گراميش امام حسن مجتبى(عليه السلام)مى فرمايد: «بدان فرزندم! اگر پروردگارت همتايى داشت، فرستادگان او به سراغ تو مى آمدند و آثار ملك و سلطان او را مشاهده مى كردى، و به افعال و صفاتش آشنا مى شدى، ولى او معبودى يكتاست، همان گونه كه خودش توصيف كرده است».(۱)
برچسب ها :انبياء ،وصيت نامه،پروردگار
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0