کد خبر : 120921
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 نوامبر 2018 - 14:45
-

رویای ۱۰ ساله چهار بانده شدن محور آمل به چمستان

رویای ۱۰ ساله چهار بانده شدن محور آمل به چمستان

به گزارش قائم آنلاین، چهاربانده کردن محور ۴۳ کیلومتری آمل به چمستان و نور پس از گذشت ۱۰ سال هنوز آنچنان که باید به مرحله عملیاتی شدن وارد نشده و در این بین وجود تصادفات بسیار نیز نتوانسته باعث نگاه ویژه‌ای به این مسیر شود. فعالیت بیمارستان امام علی، شرکت بزرگ کاله، شهرک صنعتی چمستان

به گزارش قائم آنلاین، چهاربانده کردن محور ۴۳ کیلومتری آمل به چمستان و نور پس از گذشت ۱۰ سال هنوز آنچنان که باید به مرحله عملیاتی شدن وارد نشده و در این بین وجود تصادفات بسیار نیز نتوانسته باعث نگاه ویژه‌ای به این مسیر شود.

فعالیت بیمارستان امام علی، شرکت بزرگ کاله، شهرک صنعتی چمستان و چندین و چند کشتارگاه بزرگ صنعتی طیور و همچنین وجود جاذبه‌های گردشگری موجب ترددهای بسیار و همچنین ایجاد ترافیک در این محور می‌شود.

علی مهجوری که اهل روستای آغوذبن است در این باره به خبرنگار ما گفت: دلمان از این مسیر و مشکلاتش خون است و گوش شنوایی برای دردهای ما وجود ندارد.

وی صحبت را به سمت تصادفات بسیاری که در این مسیر اتفاق می‌افتد می‌برد و ادامه می‌دهد: در این مسیر ورودی هیچ روستایی، علائم ایمنی وجود ندارد که اگر بخواهیم مستقیم به جاده وارد شویم، ماشین‌های حین تردد متوجه حضور ما شوند.

این کشاورز آملی با اشاره به ترافیک هر روزه محور کاله تا آغوربن ادامه داد: احتمال تصادف برای کمباین‌ها حین ورود به جاده وجود دارد چون علائمی‌ وجود ندارد.

علیرضا محمدی، اهل روستای ساییج محله درباره مشکلات روستاییان در این مسیر گفت: گویی مسولان این جاده را بیخیال شدند و به قول دوستی «بیخیال‌ترین جاده کشور» را می‌توان به این مسیر عنوان داد.

وی که از دستان پینه بسته‌اش می‌توان فهمید سرد و گرم روزگار را چشیده است، با قیافه‌ای در هم رفته ادامه داد: بیشتر از خودم، نگران فرزندان و همسرم هستم که هر روز در این مسیر تردد می‌کنند.

این کشاورز زحمتکش یادآور شد: اگر شب با تراکتور در این مسیر در حال تردد باشم امنیت جانی ندارم.

ی.م که نمی‌خواست نامش عنوان شود در این مورد به خبرنگار ما گفت: مناطقی که در حوزه آمل قرار دارد کار هرچند آرام اما پیش می‌رود اما از حوزه آمل به بعد اقدامی‌ انجام نشده است.

وی تصریح کرد: در بخش‌هایی از این مسیر شانه خاکی وجود ندارد و در بخش‌هایی هم اختلاف سطح با آسفالت وجود دارد.

این کارگر زحمتکش به برخی از مشکلات این مسیر اشاره کرد و افزود: در برخی از نقاط به دلیل عدم وجود دوربرگردان مردم گاردریل را جابجا کردند و ناگهان از آن سمت مسیر به این سمت می‌آیند.

وی ادامه دادد: غیر هم سطح بودن خیابان و نبود علائم راهنمایی و رانندگی از بزرگترین مشکلات این مسیر است.

سعید رضاپور که راننده نیسان است از خطرات این مسیر به خبرنگار ما گفت: کامیون‌های شرکت کاله وقتی می‌خواهند باری را به داخل شرکت ببرند باعث ترافیک می‌شوند که در این حالت برخی رانندگان به مسیر مخالف و شانه خاکی محور می‌روند که بسیار خطرناک است.

وی که از نیسان رنگ پریده و لنگ و حال و هوای خاص داخل ماشینش می‌توان فهمید که چندین ساعت از روز در مسیر آمل به چمستان تردد و بار جابجا می‌کند در ادامه عنوان کرد: روزهای بارانی جاده بسیار خطرناک است به گونه‌ای که هر لحظه احتمال تصادفات مرگبار وجود دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی آمل در گفت‌وگو با یکی از سایت‌ها با اشاره به تعریض ۶ کیلومتری این مسیر گفت: دلیل تاخیر چند ساله این پروژه وجود موانع اجتماعی و معارض‌های محلی و کمبود اعتبار نیز دلیل دیگر آن است.

وی در تیر ماه معتقد بود تلاش‌ها بر این است که تا پایان سال ۹۷ تعریض و چهارخطه کردن حوزه آمل به پایان می‌رسد و تصریح کرد: ۲ میلیارد تومان اعتبار برای این مسیر در نظر گرفته شد و پیمانکاران در حال کار هستند.

در ادامه محمد نظری، معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه پیمانکاران ۶ پل محور آمل به چمستان انتخاب شدند، گفت: ۳ پیمانکار بر روی ۶ پل بزرگ این محور در حال کار هستند که پس از مدت کوتاهی تاخیر در کار بواسطه گرانی‌های اخیر با مصوبه جدید کارها با سرعت بیشتری در حال اجرا است.

وی با اشاره به مناقصه ۱۰ کیلومتر جدید از این مسیر به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان اظهار کرد: تا پایان آبان ماه پیمانکار جدید مشغول به کار می‌شود و امیدواریم تا پایان سال این ۱۰ کیلومتر به اتمام برسد.

نظری با بیان اینکه چهاربانده کردن محور آمل به چمستان و نور دارای پیشرفت ۵۵ درصدی بوده است، خاطرنشان کرد: نکات پرترافیک این محور شناسایی و اقدامات خاصی در آنجا انجام شد.

معاون اداره راه و شهرسازی مازندران با عنوان اینکه تمام تلاش‌ها بر این است که چهاربانده کردن محور آمل به چمستان و نور تا ۲ سال آینده به اتمام برسد، تصریح کرد: برای اتمام محور ۴۳ کیلومتری آمل به چمستان و نور نیاز به ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه است.

وی در پایان با اشاره به چهاربانده کردن ۲۶ کیلومتر از این محور، گفت: نیاز به تملک‌هایی در این مسیر وجود دارد که یاری مردم را نیز می‌طلبد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − سه =