راه حلی که معاون وزیر برای کنترل «خشونت» در مدارس ارائه کرد
به گزارش قائم آنلاین، مهرزاد حمیدی در گفتوگو ، درباره اخبار منتشر شده در ماههای اخیر مبنی بر تنبیه بدنی در مدارس و تعرض به معلمان و ضرب و جرح آنها توسط خانواده دانش آموز در فضای رسانهای و افزایش خشونتها اظهار کرد: از طریق سامانه «نماد» آسیبهای اجتماعی را رصد میکنیم و مدیران مدارس
به گزارش قائم آنلاین، مهرزاد حمیدی در گفتوگو ، درباره اخبار منتشر شده در ماههای اخیر مبنی بر تنبیه بدنی در مدارس و تعرض به معلمان و ضرب و جرح آنها توسط خانواده دانش آموز در فضای رسانهای و افزایش خشونتها اظهار کرد: از طریق سامانه «نماد» آسیبهای اجتماعی را رصد میکنیم و مدیران مدارس مرتب درصد و نوع آسیبها را گزارش میدهند.
وی افزود: متاسفانه امروز اولین آسیبی که در مدارس با آن مواجهیم، خشونت است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دورههای آموزشی مختلفی را پیش بینی و مدرسینی را برای کنترل خشم و خودکنترلی آموزش دادیم گفت: آسیبهایی که در مدرسه بروز مییابد ریشه اجتماعی و خانوادگی دارد و وقتی بچهها در خانه با خشونت مواجه میشوند آن را به صورت اکتسابی فرا میگیرند و در مدرسه بروز میدهند.
حمیدی ادامه داد: هرچقدر خشونت رشد کند، مشکل معاون و مدیر مدرسه بیشتر میشود. ما به سرعت در حال ارائه و برگزاری دورههای آموزشی در استانها برای کنترل خشم هستیم و در کنار آن المپیادهای ورزشی را توسعه و زمینهای را فراهم میکنیم تا بچهها هیجان خود را روی توپ و در حین بازی تخلیه کنند.
وی با بیان اینکه دانشآموز شش ساعت در اختیار ماست و بعد وارد جامعه و خانواده میشود و ما تنها مولفه موثر نیستیم. باید مدرسه، محله و خانواده کنار هم قرا بگیرند تا اثربخشی کامل پیدا شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از همکاری با انجمن اولیاء و مربیان برای آموزش کنترل خشم به والدین خبر داد و عنوان کرد: وقتی به هر علتی متارکه، منازعه و هر گونه تنش دیگری وجود دارد، اولین وضع آن یادگیری از سوی کودک و پیاده سازی در اولین محیط یا همان مدرسه است.
برچسب ها :معاون،تربیت بدنی، آموزش و پرورش
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0