قیمتهای خودرو در بازار داد مردم را در آورد
به گزارش قائم آنلاین، در روزهای اخیر تعدادی از مشتریان معترض دو شرکت ایرانخودرو و سایپا از مشکلات خود در رابطه با خودروهای پیشخرید شده در حدود یک سال اخیر که موعد تحویل آنها بهمن و اسفند ۹۷ بوده است، سخن گفتند. در این رابطه یکی از مشتریان معترض شرکت ایرانخودرو گفت: مردادماه ۹۷ خودروی
به گزارش قائم آنلاین، در روزهای اخیر تعدادی از مشتریان معترض دو شرکت ایرانخودرو و سایپا از مشکلات خود در رابطه با خودروهای پیشخرید شده در حدود یک سال اخیر که موعد تحویل آنها بهمن و اسفند ۹۷ بوده است، سخن گفتند.
در این رابطه یکی از مشتریان معترض شرکت ایرانخودرو گفت: مردادماه ۹۷ خودروی دنا را با پیش پرداخت ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با موعد تحویل بهمن ماه با قید جلب رضایت مشتری در صورت تأخیر در تحویل ثبتنام کردم. قیمت این خودرو در زمان ثبتنام در کارخانه ۴۷ میلیون تومان و در بازار ۶۰ میلیون تومان بود.
این مشتری معترض ایران خودرو ادامه داد: در بهمن ماه که موعد تحویل خودرو بوده، در نهایت قیمت اعلام شده برای خودروی دنا ۷۵ میلیون اعلام شده است اما تحویل داده نشده است. بعد از آن قرار شد خودروهای ثبتنامی بهمن ۷۵ میلیون و اسفند ماه به قیمت ۸۵ میلیون تومان تحویل شوند.
برخی مشتریان سایپا نیز اعتراضاتی در همین زمینه دارند. مشتریان معترضاند که با وجود افزایش قیمتها و فروش فوری محصولات این شرکت، اینکه مدت حداقل شش ماهه پولهای پیش پرداخت واریزی در دست شرکت باشد و از سود آن استفاده کند و نهایت هم خودرو را با قیمت بالاتر از مصوبات بهمن و اسفند تحویل دهند، درست نیست.
یکی از مشتریان ناراضی سایپا در این زمینه اظهار کرد: پانزدهم شهریور ٩٧ یک دستگاه خودروی تیبا صندوقدار با ودیعه ١۴ میلیون تومان به صورت پیش فروش نقدی با موعد تحویل بهمن ٩٧، ثبتنام کردم. طبق قرارداد و همچنین با استناد به قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو مصوب سال ٩۵، قیمت خودرو، با قیمت زمان تحویل محاسبه شده است البته در صورتی که قیمت مصوب به صورت شفاف و روشن در سایت خودروساز اطلاعرسانی شود.
او اظهار میکند: جالب است که حال سایپا اقدام به صدور دعوتنامه برای تعهدات بهمن ۹۷ به قیمت حاشیه بازار کرده در حالیکه بارها وزیر صنعت و ریاست سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان اعلام کردهاند قیمت حاشیه بازار صرفاً برای فروش فوری بوده و شامل تعهدات پیش فروش نمیشود.
این مشتری معترض سایپا خاطرنشان میکند: در چنین اوضاع و احوالی نکته جالبتر این است که سایپا به مشتریان اعلام کرده در صورت تکمیل وجه، خودروهای پیش فروش شده را ۶۰ روز کاری بعد تحویل خواهند گرفت این در حالی است که زمان تحویل خودروی ما بهمن ۹۷ بوده که بیش از سه ماه از آن گذشته است و در صورت واریز وجه باید حداقل دو ماه دیگر نیز صبر کنیم تا خودرو تحویل داده شود. در این شرایط این پرسش مطرح است که اگر سایپا خودرو ندارد چرا هر روز فروش فوری با تحویل ۳۰ روزه دارد!؟
قابل ذکر است که ایرانخودرو در این زمینه پاسخی نداد. یکی از مسئولان روابط عمومی سایپا نیز در پاسخ به ایسنا گفت: گروه خودروسازی سایپا پیش از این به مشتریان خود که موعد تحویل خودروی آنان بهمن و اسفند ۹۷ بود، وعده تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی داده بود و به وعده خود عمل کرده است.
گفتنی است این وضعیت قیمتی آشفته، منحصر به خودروهای داخلی نیست و بازار خودروهای خارجی هم هر روز رقمهای نجومی را ثبت میکند.
یکی از فروشندگان خودرو در همین ارتباط گفت: رشد قیمتها در خودروهای خارجی غیرقابل تصور است به نحوی که روزانه به صورت متوسط قیمت خودروهای خارجی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا میکند. البته فروشندهای هم در بازار نیست و فقط هر روز قیمتها تغییر پیدا میکند. وی با بیان اینکه مشکلات ترخیص خودروها، سرنوشت نامعلوم واردات خودرو و افزایش قیمت ارز را باید دلیل این مشکلات دانست، گفت: دولت هیچ تصمیم روشنی برای تعیین تکلیف واردات خودرو ندارد و همین بلاتکلیفی بازار این خودروها را آشفتهتر از دیروز میکند. به عنوان نمونه در طول ۱۰ روز گذشته سانتافه از ۷۰۰ میلیون تومان به ۹۰۰ میلیون تومان، توسان از ۵۵۰ میلیون تومان به ۷۵۰ میلیون تومان، اسپورتیج از ۵۵۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان و النترا از ۴۰۰ میلیون تومان به ۵۳۰ میلیون تومان رسیده است.فروشنده دیگری هم تصریح کرد: جالب اینجاست هنوز خبری از واحدهای نظارتی در بازار نیست و هر کس بنا به سلیقه خود قیمتی را برای خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان اعلام میکند.
فرد دیگری هم مقصر اصلی آشفته بازار خودروهای داخلی را خودروسازان در عدم اجرای تعهدات میداند و با اعلام اینکه اگر خودروهای پیش فروش شده تحویل مردم داده میشد قیمتها انقدر روند صعودی پیدا نمیکرد.
این مشتری معترض ایران خودرو ادامه داد: در بهمن ماه که موعد تحویل خودرو بوده، در نهایت قیمت اعلام شده برای خودروی دنا ۷۵ میلیون اعلام شده است اما تحویل داده نشده است. بعد از آن قرار شد خودروهای ثبتنامی بهمن ۷۵ میلیون و اسفند ماه به قیمت ۸۵ میلیون تومان تحویل شوند.
برخی مشتریان سایپا نیز اعتراضاتی در همین زمینه دارند. مشتریان معترضاند که با وجود افزایش قیمتها و فروش فوری محصولات این شرکت، اینکه مدت حداقل شش ماهه پولهای پیش پرداخت واریزی در دست شرکت باشد و از سود آن استفاده کند و نهایت هم خودرو را با قیمت بالاتر از مصوبات بهمن و اسفند تحویل دهند، درست نیست.
یکی از مشتریان ناراضی سایپا در این زمینه اظهار کرد: پانزدهم شهریور ٩٧ یک دستگاه خودروی تیبا صندوقدار با ودیعه ١۴ میلیون تومان به صورت پیش فروش نقدی با موعد تحویل بهمن ٩٧، ثبتنام کردم. طبق قرارداد و همچنین با استناد به قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو مصوب سال ٩۵، قیمت خودرو، با قیمت زمان تحویل محاسبه شده است البته در صورتی که قیمت مصوب به صورت شفاف و روشن در سایت خودروساز اطلاعرسانی شود.
او اظهار میکند: جالب است که حال سایپا اقدام به صدور دعوتنامه برای تعهدات بهمن ۹۷ به قیمت حاشیه بازار کرده در حالیکه بارها وزیر صنعت و ریاست سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان اعلام کردهاند قیمت حاشیه بازار صرفاً برای فروش فوری بوده و شامل تعهدات پیش فروش نمیشود.
این مشتری معترض سایپا خاطرنشان میکند: در چنین اوضاع و احوالی نکته جالبتر این است که سایپا به مشتریان اعلام کرده در صورت تکمیل وجه، خودروهای پیش فروش شده را ۶۰ روز کاری بعد تحویل خواهند گرفت این در حالی است که زمان تحویل خودروی ما بهمن ۹۷ بوده که بیش از سه ماه از آن گذشته است و در صورت واریز وجه باید حداقل دو ماه دیگر نیز صبر کنیم تا خودرو تحویل داده شود. در این شرایط این پرسش مطرح است که اگر سایپا خودرو ندارد چرا هر روز فروش فوری با تحویل ۳۰ روزه دارد!؟
قابل ذکر است که ایرانخودرو در این زمینه پاسخی نداد. یکی از مسئولان روابط عمومی سایپا نیز در پاسخ به ایسنا گفت: گروه خودروسازی سایپا پیش از این به مشتریان خود که موعد تحویل خودروی آنان بهمن و اسفند ۹۷ بود، وعده تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی داده بود و به وعده خود عمل کرده است.
گفتنی است این وضعیت قیمتی آشفته، منحصر به خودروهای داخلی نیست و بازار خودروهای خارجی هم هر روز رقمهای نجومی را ثبت میکند.
یکی از فروشندگان خودرو در همین ارتباط گفت: رشد قیمتها در خودروهای خارجی غیرقابل تصور است به نحوی که روزانه به صورت متوسط قیمت خودروهای خارجی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا میکند. البته فروشندهای هم در بازار نیست و فقط هر روز قیمتها تغییر پیدا میکند. وی با بیان اینکه مشکلات ترخیص خودروها، سرنوشت نامعلوم واردات خودرو و افزایش قیمت ارز را باید دلیل این مشکلات دانست، گفت: دولت هیچ تصمیم روشنی برای تعیین تکلیف واردات خودرو ندارد و همین بلاتکلیفی بازار این خودروها را آشفتهتر از دیروز میکند. به عنوان نمونه در طول ۱۰ روز گذشته سانتافه از ۷۰۰ میلیون تومان به ۹۰۰ میلیون تومان، توسان از ۵۵۰ میلیون تومان به ۷۵۰ میلیون تومان، اسپورتیج از ۵۵۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان و النترا از ۴۰۰ میلیون تومان به ۵۳۰ میلیون تومان رسیده است.فروشنده دیگری هم تصریح کرد: جالب اینجاست هنوز خبری از واحدهای نظارتی در بازار نیست و هر کس بنا به سلیقه خود قیمتی را برای خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان اعلام میکند.
فرد دیگری هم مقصر اصلی آشفته بازار خودروهای داخلی را خودروسازان در عدم اجرای تعهدات میداند و با اعلام اینکه اگر خودروهای پیش فروش شده تحویل مردم داده میشد قیمتها انقدر روند صعودی پیدا نمیکرد.
برچسب ها :ایرانخودرو ،سایپا،صندوقدار
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0