شناسایی ۱۲۵ نقطه پرتصادف در جادههای کرمان
به گزارش قائم آنلاین، سیدمصطفی آیتاللهیموسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در جلسه ستاد راهبری برنامه جامع کاهش تصادفات استان اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور و ضوابط بالادستی، ستاد راهبری رصد مستمری بر تدوین برنامه کاهش تصادفات استان را در دو بخش درون شهری و برون شهری باید داشته باشد
به گزارش قائم آنلاین، سیدمصطفی آیتاللهیموسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در جلسه ستاد راهبری برنامه جامع کاهش تصادفات استان اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور و ضوابط بالادستی، ستاد راهبری رصد مستمری بر تدوین برنامه کاهش تصادفات استان را در دو بخش درون شهری و برون شهری باید داشته باشد تا ملاک اجرا برای دستگاههای مرتبط قرار گیرد.
وی به اسناد بالادستی مرتبط با کاهش تصادفات و تلفات پرداخت و ادامه داد: براساس این اسناد، هشت شهرستان کرمان، سیرجان، بم، جیرفت، زرند، کهنوج، بافت و رفسنجان که بیشترین تصادفات را در استان کرمان دارند، شامل طرح ویژه جهت کاهش تلفات درون شهری میشوند.
معاون استاندار کرمان مجموع تلفات حوادث رانندگی درون شهری و برون شهری استان کرمان در سال گذشته را یکهزار و ۷۴ نفر بر اساس اعلام پزشکی قانونی عنوان کرد و گفت: نیمی از این تلفات مربوط به شمال استان و نیمی مربوط به جنوب استان و تلفات درون شهری است.
وی تعداد تلفات حوادث رانندگی برون شهری استان کرمان در سال گذشته را ۸۵۳ نفر اعلام کرد و ادامه داد: استان کرمان باید ۱۴۹ نفر کاهش تلفات را در سال جاری داشته باشد که ۴۶ نفر در حوزه درون شهری و ۱۰۳ برون شهری است.
موسوی به تاثیر منفی تصادفات خودروهای حامل اتباع غیرمجاز در میزان آمار استان کرمان اشاره داشت و افزود: اگر این خودروها را کنار بگذاریم، استان کرمان جزو رتبههای برتر در کاهش تلفات است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان رتبه اول از طول راههای کشور را دارد، گفت: توسعه پاسگاهها در حوزه ملی است و اعتباری در این زمینه به ما داده نشده است، ضمن اینکه برای افزایش دوربینهای پایش سرعت نیز پیگیریهای زیادی در استان انجام دادیم.
موسوی بیان داشت: تاکنون آنچه را که زمینه کاهش تصادفات در استان را فراهم کند، شکل نگرفته بود و با پیگیریهای متعدد در حال حاضر وضعیت ما بهتر شده است.
وی با بیان اینکه اکنون کرمان جزو استانهای برتر در زمینه شاخصههای ملاک عمل در کاهش تلفات است، خاطرنشان کرد: تردد خودروها در استان کرمان ۱۳ درصد افزایش دارد و طبیعتا احتمال تصادف و تلفات بالا میرود.
موسوی ادامه داد: هشت شهرستان کرمان با بیشترین میزان تصادفات باید برنامه خود را برای کاهش این آمار ارائه دهند تا با تصویب آنها، بتوانیم برنامه استانی را مدون کنیم.
شناسایی ۱۲۵ نقطه پرتصادف در استان کرمان
سیدعلی سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای شمال استان کرمان گفت: تا سال ۹۶ در مجموع ۲۳ دوربین کنترل سرعت در سطح جادههای شمال استان نصب شده بود و از این حیث آخرین استان در سطح کشور قرار داشتیم، اما با پیگیریهای صورت گرفته در کمیسیون ترافیک و ایمنی راهها، سال گذشته ۹۴ دستگاه دوربین در جادههای استان نصب شد و تا پایان سال به مجموع ۱۷۲ دوربین خواهیم رسید.
وی ادامه داد: تا سال گذشته جادههای اصلی و فرعی ما جزو مسیرهای شریانی محسوب نمیشدند و تنها ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شریانی برای استان کرمان ثبت شده بود، اما اکنون ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه شریانی داریم که به معنی افزایش سهم اعتبارات است.
سیدعلیخانی به بهرهبرداری از هفت مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان کرمان طی سال گذشته اشاره داشت و گفت: عوامل جادهای ۱۵ درصد از علت تصادفات برونشهری را شامل میشوند و باید روی علل انسانی، استانداردسازی خودروها، اصلاح قوانین و آموزش افراد کار کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای شمال استان کرمان به رشد ۱۳ درصدی تردد در جادههای استان در مقایسه سالهای ۹۶ و ۹۷ خبر اشاره کرد و گفت: عدم توجه به جلو با ۵۰ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۳ درصد به عنوان بیشترین علل وقوع تصادفات محسوب میشوند.
وی از شناسایی ۱۲۵ نقطه پرتصادف در استان کرمان خبر داد و گفت: ۲۶ نقطه پرتصادف در سال ۹۶ رفع نقص شده، هشت نقطه دیربازده در دست اقدام است و ۲۲ نقطه زودبازده آشکارسازی شده و ۷۲ نقطه با اعتبار ۸۳ میلیارد تومان باید رفع نقص شود.
امکانات اجرایی استان را برای کاهش تلفات
محمدجواد فدائی استاندار کرمان با اشاره به ۸۵۹ نفر فوتی تصادفات جادهای استان کرمان در سال ۹۶ عنوان کرد: قرار ما بر این بود که تعداد تلفات جادهای استان در سال گذشته به ۵۰۰ نفر کاهش یابد اما به دلایل گوناگون محقق نشد و در سال گذشته ۸۳۵ نفر تلفات جادهای استان را داشتیم.
وی بیان کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته از سوی نهادهای مختلف و برنامههای شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی، اما این کارهایی نبوده که اثر در کاهش تلفات داشته باشد.
فدائی بر تحلیل کارشناسی علل وقوع تصادفات فوتی به شکل موردی تاکید کرد و گفت: امکانات اجرایی استان را برای کاهش تلفات در اختیار قرار خواهیم داد.
استاندار کرمان بیان داشت: درصد بالایی از تصادفات فوتی به دلیل عدم توجه به جلو است که باید برای انها راه حل پیدا کنیم، برنامه جامع کاهش تصادفات هم باید به گونهای باشد که کاهش قابل ملاحظهای را در تلفات ایجاد کند.
برچسب ها :راهداری،مصوبه ،شورای عالی، ترافیک
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0