کد خبر : 17082
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 می 2017 - 12:57
-

ساخت نوشابه با طعم کرم و سوسک +تصاویر

ساخت نوشابه با طعم کرم و سوسک +تصاویر

به گزارش قائم آنلاین،مقامات شرکت پپسی اعلام کرده‌اند در حال آزمایش بر روی کرم‌ها به عنوان یک منبع پروتئینی برای محصولات خود از جمله انواع نوشیدنی‌ها و حتی اسنک‌ها هستند. از جمله حشراتی که شرکت پپسی در نظر دارد در محصولات خود از آن به عنوان منبع پروتئینی استفاده کند جیرجیرک است. اگر چه مقامات

به گزارش قائم آنلاین،مقامات شرکت پپسی اعلام کرده‌اند در حال آزمایش بر روی کرم‌ها به عنوان یک منبع پروتئینی برای محصولات خود از جمله انواع نوشیدنی‌ها و حتی اسنک‌ها هستند.

ساخت نوشابه با طعم کرم و سوسک

از جمله حشراتی که شرکت پپسی در نظر دارد در محصولات خود از آن به عنوان منبع پروتئینی استفاده کند جیرجیرک است.

اگر چه مقامات پپسی اعلام کرده‌اند که تمرکز اصلی آن‌ها برای کشف یک منبع پروتئینی گیاهی برای محصولات این شرکت می‌باشد اما پروتئین حیوانی از حشره هم یکی از گزینه‌ها است.

ساخت نوشابه با طعم کرم و سوسک

شرکت پپسی نمی‌خواهد از منابعی چون لبنیات، تخم مرغ، گوشت و ژلاتین در محصولات خود استفاده کند و در عوض به دنبال این است که از نسل جدیدی از منابع غذایی استفاده کند.

جیرجیرک یا Crickets دارای حجم بالایی از پروتئین است و در کشورهای شرق آسیا به عنوان یک منبع غذایی اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در آسیای شرقی و نیز برخی کشورهای آمریکای لاتین انواع حشرات خوراکی در مزارع پرورش می‌یابند تا به عنوان مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرند.

ساخت نوشابه با طعم کرم و سوسک

از جمله دیگر شرکت‌های مشهور که در زمینه جایگزین کردن منابع غذایی غیر از گوشت در حال تحقیق هستند می‌توان شرکت تایسون را نام برد که در سال ۲۰۱۶ سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار در این راستا انجام داده است.

اکنون در دنیا بیشترین حجم استفاده از ماده جایگزین به جای گوشت، پروتئین سویا است که در بسیاری از فرآورده‌های غذایی به کار می‌رود.

در عین حال مقامات پپسی اعلام کرده‌اند که طرح استفاده از پروتئین حشره هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارد و در هیچ یک از محصولات آن‌ها وجود ندارد.

ساخت نوشابه با طعم کرم و سوسک=

چندی قبل نیز در رسانه‌ها، خبری مبنی بر استفاده از پروتئین جنین انسانی در محصولات شرکت پپسی در دنیا مطرح شد که انعکاس‌های منفی شدیدی داشت و البته مقامات پپسی آن را رد کردند.

رقابت شرکت‌ها برای ساخت محصولات با طعم‌های هیجان انگیز و بدست آوردن سهم بیشتری از بازار باعث روی آوردن آن‌ها به استفاده از منابع جدید برای طعم و مزه شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =